אריה קינג בפגנה נגד אונר"א בשבוע שעבר (צילום: גלם וידאו)
אריה קינג בפגנה נגד אונר"א בשבוע שעבר (צילום: גלם וידאו)

"להעיף את חמאס אונר"א מירושלים" – הדרישה של סגן ראש העיר מהממשלה והעירייה

מאות תושבי ירושלים השתתפו ביום שני האחרון בהפגנה מול מטה אונר"א בשכונת מעלות דפנה, בקריאה לסגור את מטה הארגון. ההפגנה נערכה ביוזמת סגן ראש העיר אריה קינג ובהשתתפות משפחות שכולות ועשרות ארגוני ימין

פורסם בתאריך: 7.2.24 18:14

מאות תושבי ירושלים השתתפו השבוע בהפגנה מול מטה אונר"א בשכונת מעלות דפנה בדרישה לסגור את מטה הארגון. ההפגנה, יוזמת סגן ראש העיר אריה קינג ובהשתתפו משפחות שכולות ומשפחות חטופים, לוחמי מילואים וארגוני ימין, התקיימה על רקע עצירת המימון מצד שורת מדינות באו"ם והביקורות הקשות שמופנות כלפיו בישראל ובעולם על חלקם הפעיל של עובדיו במתקפה הרצחנית של החמאס על יישובי עוטף עזה והדרום ב-7/10.

במהלך ההפגנה קראו המשתתפים לממשלת ישראל לפעול מיידית להפסיק פעילותו של מטה אונר"א, שלדבריהם מהווה סכנה ביטחונית חמורה לשלומם של אלפי תושבי מעלות דפנה, ולתושבי שכונות שמואל הנביא ורמת אשכול שממוקמות במרחק של עשרות מטרים בלבד מהמטה.

"שנים שאני מתחנן בפני ממשלות ישראל להעיף את הגוף הזה מירושלים, עוד הרבה לפני הטבח בדרום והמלחמה", אמר סגן ראש העיר קינג בנאום בהפגנה. "התחננתי כי אני קורא את הספרים שלהם בהם לא קיימות 'ירושלים', 'תל אביב' ו-'אשקלון', אלא רק ערים ערביות, וזאת כי הם לא רוצים לראות כאן אפילו יהודי אחד. הם השתלטו על נכסים לא שלהם – על קרקע בבעלות קק"ל בכפר עקב במזרח ירושלים, שיהודים מקנדה תרמו הם בנו מסגד, קאנטרי קלאב, בית ספר ואנדרטה לשאהידים. הם פורעי חוק, אז למה אנחנו נותנים להם מים וחשמל? יש פה מבנים לא חוקיים, תחנת דלק במרחק של 30 מטרים מבתי תושבים בניגוד מוחלט לחוק, אבל בממשלת ישראל ממשיכים לישון".

"איבדנו את עצמנו לדעת?", תהה קינג והמשיך: "במקום מטה הארגון האנטי ישראלי העצום בגודלו שקיים כאן צריך לבנות שכונה לחיילים משוחררים שלחמו בעזה, לחיילים פצועים או חטופים, אשכול גנים ציבוריים ובתי ספר מפוארים. אני קורא לממשלת ישראל ולידידי ראש העיר משה לאון להתפכח ולפנות במיידי את חמאס אונר"א מירושלים, שלא נראה את הארגון האנטישמי הזה יותר".

 

 

בהפגנה השתתפה גם עו"ד דבורה סרור-פוליטיס, פעילת הסברה ומומחית למשפט בין-לאומי, שאמרה: "במשך 75 שנים עם תקציב של מיליארדי דולרים הסוכנות הזו לא הצליחה ליישב ערבי אחד. לאו"ם יש סוכנות נוספת לפליטים, שמתמודדת עם 100 מיליון פליטים ב-137 מדינות ברחבי העולם, שעושה את אותה עבודה עם תקציב קטן פי 3. אין שום סיבה לנוכחות אונר"א בירושלים מלבד קידום האידאולוגיה הרצחנית של חמאס ולימוד הדור הצעיר מגיל ינקות לשנוא ולרצוח יהודים. ישראל חייבת להוציא את הסרטן הזה ממרכז העיר שלנו ומהמדינה כולה".

סימה חסון, יו"ר צעדת האימהות ואמא לשני לוחמים בעזה ציינה: "האויב הוא חמאס ותחתיו מסתתרים רבים במסווה של דאגה לחלשים, כאשר ברגע האמת הם התבררו כאויבים לא פחות ממחבלי חמאס. באנו לכאן הערב כדי לקרוע את המסכה מעל מנגנון השקר והצביעות שמטיף לנו מוסר, שבימים אלו מתאם הכנסת מאות משאיות מידי יום היישר לזרועות החמאס, מאריך את המלחמה ופוגע בילדים שלנו, בלוחמים ובחטופים. אני קוראת לממשלת ישראל: די כבר להמשיך ולחיות בשקר 10! נתקו מיד את הקשר עם סייעני החמאס וסגרו מיד את כל הברזים לארגון הזה שידיו מלאות בדם יהודי".

ידידיה זהבי, מפקד צוות בסיירת גבעתי במילואים, סיירת הנגב שנלחם בעזה ציין: "בחודשים נובמבר ודצמבר נלחמתי עם הצוות שלי באזור צפון רצועת עזה ובין היתר בעיירה בית חנון. בבית חנון נתקלנו בכוח של חמאס שהתבצר בתוך בית ספר של אונר"א, ובמהלך הקרב חבר שלי לנשק נפל בקרב וחמישה מחיילינו נפצעו. העובדה שמתוך בית ספר, מוסד חינוכי שעל גגו מתנופפים דגלי אונר"א, תצאנה התקפות לעבר כוחותינו הכתה בי. מי דמיין שמתוך מבנה של ארגון האו"ם יבצעו עלינו ירי!? כשאני עומד כאן במרחק עשרות מטרים ממטה אונר"א, אני מצטמרר מעצם המחשבה שייתכן שאנשי אונר"א פה בלב בירת ישראל הנצחית מחביאים פה כלי נשק".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר