הפגיעה בצמחיה הטבעית בעמק המצלבה (צילומים: באדיבות אריה קינג)
הפגיעה בצמחיה הטבעית בעמק המצלבה (צילומים: באדיבות אריה קינג)

בחסות המרתון: הפינה הצבעונית והירוקה בעמק המצלבה נעקרת ומוחרבת

לבקשת משטרת ירושלים, עובדי קבלן של עיריית ירושלים מחריבים בימים האחרונים את הצמחיה באזור עמק המצלבה. לטענת סגן ראש העיר אריה קינג, "מחריבים תאי גידול נדירים בקנה מידה ארצי, של מיני צומח מוגנים על פי החוק". מהמשטרה נמסר: "הפעולה נעשתה לאחר ניתוח מבצעי ומקצועי"

פורסם בתאריך: 5.3.24 08:27

לקראת מרתון ירושלים שיתקיים ביום שישי הקרוב, 8.3, עיריית ירושלים מבצעת עבודות לניקוי עשבייה וצמחיה באזור עמק המצבלה ועל הדרך מחריבה והורסת את הפינה הצבעונית והירוקה בעמק.

סגן ראש העיר אריה קינג, מחזיק תיק איכות סביבה, הגיע הבוקר, שלישי, לאזור גן סאקר ונחרד ממה שראו עיניו. לדבריו, מאז אתמול הוא מנסה לעצור את ביצוע העבודות שמבצעים עובדי קבלן מטעם אגף שפ"ע (שיפור פני העיר).

בפנייה בהולה למנכ"ל העירייה כותכ קינג: "עובדי קבלן של העירייה עוברים על החוק ומחרמשים מיני צומח מוגנים על פי חוק, הכל בשם המשטרה שביקשה שהעירייה תחרמש שטחים אדירים לקראת המרתון. קצין האגם של המשטרה במחוז ירושלים אמר שהם ביקשו, הם לא חייבו אותנו לחרמש את כל השטח. אגף שפ"ע מכסח ומחרמש את כל האזור גם תוך עבורה על החוק של פגיעה בצמחיה מוגנת. הנזק שכבר נגרם הוא חמור מאוד. כעת מעוניינים להמשיך להרוס את הצמחיה הטבעית והצבעונית של עמק המצבלה. אתה חייב להתערב בהקדם".


עובד מטעם עיריית ירושלים מבצע עבודות חרמוש בעמק המצלבה (צילום: באדיבות אריה קינג)

עובד מטעם עיריית ירושלים מבצע עבודות חרמוש בעמק המצלבה (צילום: באדיבות אריה קינג)


הרס הצמחיה הטבעית בעמק המצלבה (צילום: באדיבות אריה קינג)

הרס הצמחיה הטבעית בעמק המצלבה (צילום: באדיבות אריה קינג)


 

 

בשיחה עם "כל העיר" אומר קינג: "אני זועק למפקד מחוז ירושלים בקול חזק – עצור את הפיגוע הסביבתי מייד".

לדבריו, "כמשתתף במרתון מזה עשרות שנים, אני בוכה כשאני שומע את קול החרמש גודע, עוקר ומחריב את הפינה הצבעונית והירוקה שבעמק המצלבה.לא יכול להיות שמנהלים באגף שיפור פני העיר של ירושלים, מחריבים תאי גידול נדירים בקנה מידה ארצי, של מיני צומח מוגנים על פי החוק. לא המשטרה, לא העירייה ואף אצן מרתון לא עומדים מעל החוק".

עוד מוסיף קינג: "באזור העבודות תועדו כ-50 מיני צמחים מוגנים. אין בכל הארץ, בווודאי לא בירושלים, הרבה תאי שטח במרכזי ערים עם כה הרבה מיני צומח מוגנים. מה שקורה ב-24 השעות האחרונות יירשם לדראון עולם על משטרת ירושלים ועיריית ירושלים, ומתוך הערכה לשני גופים חשובים אלה, ניסיתי במשך 24 שעות לעצור את הפשע הנורא הזה, וללא הצלחה לצערי. מאז אתמול בבוקר אני מנסה לעצור את ההשתוללות הזו שכבר גרמה לפיגוע חסר תקדים במינים המוגנים ואני דורש ממפקד המחוז דורון תורג'מן לאפשר לעירייה לקיים את המרתון ללא כל פגיעה נוספת באף צומח. לא ייתכן שעשרות שנים רצנו ללא פגיעה בצומח, וכעת לפתע חייבים לפגוע אנושות בטבע העירוני המדהים שבעמק המצלבה".


אריה קינג (צילום: שגיב כהן)

אריה קינג (צילום: שגיב כהן)


מהמשטרה נמסר בתגובה: "ביום שישי הקרוב, יתפרסו מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, מתנדבים וסדרנים לאבטח את הרצים והמשתתפים במרתון ירושלים. המרתון נערך על ידי עיריית ירושלים, ובמסגרת היערכות המשטרה לאבטחת המרתון, מתבצעות פעולות מבצעיות מקדימות לצרכי ביטחון ובטיחות. כחלק מפעולות אלו, נדרש על ידי גורמי החבלה טיפול וגיזום של צמחייה גבוהה ועבותה באזור בכדי לאפשר מתן מענה מבצעי מיטבי. נציין כי פעולה זו כמו גם פעולות אחרות שבוצעו, נעשו בשיתוף עם העירייה, זאת לאחר ניתוח מבצעי ומקצועי ועל מנת להבטיח את ביטחון המשתתפים במרתון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מטעמי ביטחון הנחתה משטרת ישראל לחשוף ולנכש צמחיה עבותה לאורך המסלול וכך נעשה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תמרי

    אה, מה עם הפיל שבחדר?
    מחסלים את הטבע, משאירים את הפולשים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר