עמוס ז"ל ואורלי סער (צילום: באדיבות המשפחה)
עמוס ז"ל ואורלי סער (צילום: באדיבות המשפחה)

"אנחנו כועסים. זה לא יעבור" – משפחתו של עמוס סער ז"ל נגד גזר הדין של הרוצח

בית משפט המחוזי גזר על ראובן ולר, שרצח את עמוס ז"ל בפתח ביתו בשכונת הר חומה, 16 שנות מאסר ופיצוי בסך כ-260,000 שקל למשפחה. בשיחה עם "כל העיר" מביעה אורלי סער, אלמנתו של עמוס ז"ל, זעם על ההחלטה ומבהיר: "זה לא יעבור ככה. אנחנו רוצים להגיש ערעור"

פורסם בתאריך: 12.3.24 12:56

"אחרי ארבע שנים ושלושה חודשים של מלחמות קשות אני יכולה להגיד שאנחנו כועסים", כך אומרת בשיחה עם "כל העיר" אורלי סער, אלמנתו של עמוס ז"ל, שנרצח בשנת 2019 בפתח ביתם בשכונת הר חומה על ידי השכן ראובן ולר.

"אני לא חושבת שמגיע לו עונש כזה קל", ממשיכה ואומרת אורלי. "ראובן ולר רצח את עמוס בנסיבות מחמירות, זה היה רצח קשה מאוד על לא עוול בכפו, פשוט ללא סיבה. האמת שחשבתי שהעונש יהיה חמור יותר ומתאים לסוג כזה של עבירה קשה".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", הרצח של עמוס סער אירע בסוף חודש דצמבר 2019, אז הגיע ראובן ולר לפתח ביתו בבניין המשותף שבו התגוררו, דפק על הדלת – וכשעמוס פתח לו את הדלת דקר אותו 10 פעמים כמעט בכל חלקי גופו. לרצח, יש לציין, קדמה מסכת של כשנה שבה הטריד ולר את משפחת סער בשל נביחות של הכלב המשפחתי.

לפני כחצי שנה, ב-18.9.2023 הרשיע בית המשפט את ולר בהמתה בנסיבות מופחתות של סער ז"ל. בדיון הטיעונים לעונש, שהתקיים בינואר האחרון, ביקשה הפרקליטות לגזור על ולר 21 שנות מאסר וכמו כן את הפיצוי המקסימלי המוענק לפי חוק לבני המשפחה.

 

 

אורלי סער, כאמור, זועמת על העונש שנגזר. המשפחה, כמו גם הפרקליטות, ציפתה לעונש מקסימלי. "כשהוא ישתחרר מהכלא מה יהיה אז?", היא תוהה בשיחה עם "כל העיר". "האם הוא ירצח גם את הבנאדם הבא שלא בא לו בטוב. אם רוצים שתהיה לנו חברה צודקת וטובה יותר, אסור שרוצחים כמו ראובן ולר יסתובבו חופשי. יש בי כעס, אני לא חושבת שזה צודק. האדמה נפערה מתחת לרגלינו כשעמוס נרצח. אני והילדים עדיין מטפסים מתוך התהום. הוא פגע בנו פגיעה קשה ואנחנו בפוסט טראומה. כשהוא יצא לחופשות מהכלא אני והילדים שלי נצטרך להיפגש איתו בשכונה – זה לא נתפס".

את שוקלת לערער על העונש?
"אנחנו חושבים מה לעשות עם זה. אנחנו רוצים להגיש ערעור, זה לא יעבור ככה. אנחנו נתייעץ עם הפרקליט המחוזי הרצח זה לא היה על רקע של סכסוך שכנים, לא הייתה שום סיבה לכך שעמוס נרצח".

כאמור, גם בפרקליטות לא מרוצים מהעונש שנגזר. לאחר קבלת גזר הדין, מסרו עורכי הדין גלית שוהם ובני ליבסקינד מהפרקליטות: "עולמה של משפחת סער חרב עליה, כשהמנוח עמוס סער זכרונו לברכה, איש משפחה, אבא לארבעה ילדים, קב"ט בבית המשפט העליון, נרצח על ידי הנאשם, שכנו, בפתח ביתו, באמצעות דקירות סכין רבות. לרצח קדמו, מסכת הטרדות ואיומים של הנאשם, כלפי המנוח ובני משפחתו. עתרנו לעונש של 21 שנה אך בית המשפט גזר כאמור 16 שנים. נלמד את גזר הדין ונשקול את צעדינו. אנו מחזקים את משפחת המנוח ומקווים שגזר הדין יביא להם מעט מזור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר