חמ"ל התודעה של משטרת ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
חמ"ל התודעה של משטרת ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

"הייתי מבסוט ושמח שחמאס הורג יהודים" – האישום נגד צעיר ממזרח העיר

חוקרי ימ"ר ירושלים השלימו חקירת בן 20 ממזרח העיר, שפרסם דברי הסתה, תמיכה והזדהות עם ארגון טרור ברשתות החברתיות. לדברי המשטרה - גם לאחר המעצר הוא המשיך להסית ולשבח את הפעילות הרצחנית של החמאס

פורסם בתאריך: 26.3.24 09:06

צעיר כבן 20 ממזרח ירושלים מואשם בפרסום דברי הסתה, תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור חמאס ועם פעולותיו הרצחניות. האישום נגד הצעיר יוגש היום בבית המשפט, לאחר סיום החקירה שבוצעה על ידי ימ"ר ירושלים בשבוע וחצי האחרונים.

במשטרת ירושלים נציינים כי החשוד נעצר לפני כשבוע וחצי לאחר ש"פרסם ברשתות החברתיות דברי הסתה, תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור חמאס ותמיכה במחבלים ובמעשיהם הרצחניים. לאחר מעצרו, החשוד הועבר לחקירה ושם הוסיף דברי הסתה נוספים".

לטענת המשטרה, הצעיר פרסם ברשתות החברתיות מספר רב של סרטונים ודברי תמיכה והסתה לטרור, ביניהם סרטון בו נראה מחבל מחזיק כלי נשק ויורה בחיילים המתבוססים בדמם וברקע מתנגן שיר עם דברי הסתה.

 

 

לדברי המשטרה, כפי שיובא גם בכתב האישום, גם במהלך חקירתו המשיך החשוד לשבח ולהלל את פעילות המחבלים וארגון הטרור חמאס, כשאמר לחוקרים: "הייתי מבסוט ושמח שחמאס הורג יהודים, לכן פירסמתי את הדברים".

יודגש כי מאז שהוקם הצוות לטיפול בהסתות לטרור, ניטרה משטרת ישראל אלפי פרסומים מהם עולה חשד לעבירה של הסתה לטרור. עבודת הצוות, המורכב מנציגי משטרת ישראל, הפרקליטות, השב״כ והמשרד לבטחון לאומי – הובילה כבר להגשת מאות כתבי אישום על ידי הפרקליטות.

"הקשר בין הסתה לבין אלימות, הפרות סדר וטרור – הוא ישיר ומובהק", מדגישים במשטרה. "שוטרי מחוז ירושלים בסיוע חמ"ל התודעה הפועל במחוז ירושלים, מבצעים כל העת פעילות ניטור וסיכול גם במרחבי הרשת, נגד אותם מסיתים לטרור ואלו הקוראים לפגוע באזרחים. בחודשים האחרונים נוטרו פרסומים רבים, שבעקבותיהם נעצרו עשרות חשודים, ונגד רבים מהם כבר הוגשו כתבי אישום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר