עבירות הבנייה ברחוב הציונות (צילום: באדיבות המצלם)
עבירות הבנייה ברחוב הציונות (צילום: באדיבות המצלם)

האם העירייה תהרוס בית כנסת לא חוקי ברחוב הציונות?

כבר למעלה מחצי שנה שתושבים ברחוב הציונות בקרית היובל מתלוננים על ביצוע עבירות בנייה מטעם אחד השכנים, שבנה פרגולה וסגר בגדר עץ חלק מהחצר. בעירייה גררו רגליים - ולפני כשבועיים נחנך בית כנסת חדש עם הכנסת ספר תורה. העירייה: "נבקש למצות למצות את הכלים החוקיים לרבות צו הריסה"

פורסם בתאריך: 1.4.24 10:36

לפני למעלה מחצי שנה, ימים ספורים לפני ה-7 באוקטובר, גילו דיירים ברחוב הציונות 10 בקרית היובל, שהשכן החדש בקומת הקרקע סגר בגדר עץ את חצר הבית המשותף (ששיך לכלל הדיירים), ובהמשך אף ביצע עבודות שונות – בהן בניית פרגולה, סכך שחוצץ את החצר וכו'. השכנים תהו האם הדבר חוקי, שכן מדובר ברכוש משותף וניסו להבין מה בדיוק עושה בעל הבית החדש.

כדי לברר את העניין – הם פנו לפיקוח העירוני. ביקשו לברר האם העבודות שנעשות מבוצעות עם היתר, האם הן חוקיות. "העניין בבדיקה", השיבו מהפיקוח. "אכן חשד לכאורה לשימוש לא חוקי. תיק נפתח והעניין בטיפול".

ואז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל'. התלונה קצת נשכחה, גם המעקב של השכנים אחריה.


עבירות הבנייה ברחוב הציונות (צילום: באדיבות המצלם)

עבירות הבנייה ברחוב הציונות (צילום: באדיבות המצלם)


התוצאה? לפני כשבועיים התקיים במקום אירוע הכנסת ספר תורה, שחנך הלכה למעשה בית כנסת חדש ולא חוקי שהוקם ברחוב הציונות, כולל סגירה של הרחוב באישור המשטרה, כמקובל בכל אירוע של הכנסת ספר תורה.

פרט לנושא עבירות הבנייה וההשתלטות ככל הנראה על שטח משותף ששייך לכלל הדיירים, חשוב להבין דבר נוסף – רחוב הציונות הוא רחוב צר וחד סטרי, לא כזה שיכול להכיל בתוכו מבני ציבור – בין אם בית כנסת ובין אם משהו אחר.

 

 

"אני מתגוררת ברחוב הציונות שנים ארוכות, כתושב פעילה. – אני מודעת לאיפה אני גרה, יודעת מה מאושר או לא מאושר ברחוב שלי", אומרת אחת השכנות, שאף פנתה לפיקוח העירוני. "בכוונה בחרתי לגור ברחוב זה. לא יתכן שאנשים שאינם מורשים פותחים בתי כנסת או כל שימוש אחר שהוא בניגוד לחוק ובניגוד למותר ברחוב זה. כיודע רחוב הציונות הוא צר וקטן וחד סטרי ואינו מיועד להכיל מוסדות ציבור מכל סוג".

בעירייה, כאמור, מכירים את הנושא, מאשרים שמדובר בעבירות בנייה, אבל בינתיים למרות הזמן הרב שחלף מאז התלונה הראשונה (למעלה מחצי שנה כאמור), שום דבר לא קרה.

מעיריית ירושלים נמסר: "בהתאם לסמכות העירונית ולנוהל הטיפול בעבירות בניה, העבירה המדוברת נחקרה ע"י הפיקוח על הבניה והתיק הועבר לתביעה העירונית לשם הכנת כתב אישום פלילי. במסגרת כתב האישום, תבקש העירייה מבית המשפט למצות את הכלים החוקיים כנגד הנאשמים, לרבות מתן קנסות, צו הריסה והתאמה של המצב הקיים בשטח להיתר, לרבות באמצעות הריסה ואיסור שימוש".


עבירות הבנייה ברחוב הציונות (צילום: באדיבות המצלם)

עבירות הבנייה ברחוב הציונות (צילום: באדיבות המצלם)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מזי

    איזו חוצפה!!!
    לפרק לאלתר!
    בושה וחרפה על התנהלת העירייה בנושא.

  2. תושב השכונה

    עצוב שרבים מתושבי השכונה פולשים לשטח ציבורי ובונים מבנים המסכנים את שלום הציבור. גםלא מתאים במיקום(בונים בתי כנסת במקום של כבוד ולא בסמטא מעל ביוב).

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר