העבירה החמורה של הרס הצמחיה (מימין), והרכבים מאחור שרק חוסמים מדרכה (צילום: עיריית ירושלים)
העבירה החמורה של הרס הצמחיה (מימין), והרכבים מאחור שרק חוסמים מדרכה (צילום: עיריית ירושלים)

מפגע להולכי רגל – במקרה הטוב קנס, הרס צמחיה – גרירה: סדר העדיפויות של העירייה

"עם עבירות אלו עיריית ירושלים לא תשלים ותאכוף בחומרה" - כך הדגישה העירייה לגבי רכב שנגרר לאחר שחנה על מדרכה תוך הרס צמחייה. אולם רכבים שעמדו מאחוריו - כשהם "רק" חוסמים מדרכה - לא נגררו וכלל לא בטוח שנקנסו

פורסם בתאריך: 10.4.24 10:57

אינספור פעמים התלוננו הולכי רגל בירושלים על חניה לא חוקית של רכבים על מדרכות. זה קורה בעיקר בשכונות מגורים, שם עיריית ירושלים מעלימה עין תוך סיכומים (לפעמים) עם המינהלים הקהילתיים, שלא לבצע אכיפה בשל מה שמכונה מצוקת חניה.

גם בצירים מרכזיים בעיר, כמו למשל ברחוב כנפי נשרים או ברחוב קריב (עד להתקנת עמודוני חניה), לא תמיד מבוצעת אכיפה. בכל זאת – מצוקת חניה וכו'.

אבל הנה, נמצאה עבירת החניה שגוררת אכיפה חמורה – הרס צמחיה עירונית. עד כמה חמורה? רק נגיד כך – הכי חמורה שניתן. הרבה יותר מאכיפה רגילה של קנס. הנה – תקראו את הסיפור הבא, שבו מתגאים בכיכר ספרא. מאוד מתגאים. הם אפילו טרחו לשגר על כך הודעה לתקשורת.

"עיריית ירושלים משקיעה משאבים רבים בשיפור פני העיר ופיתוח המרחב הציבורי, לרבות מדרכות רחבות לנגישות והליכתיות למען הולכי הרגל, וכן עבודות גינון עונתי של עשרות אלפי פרחים עונתיים לשיפור פני העיר לרווחת התושבים והמבקרים", כך לשון הודעת העירייה. אליה צורפו גם תמונות של רכבים שחונים על מדרכה, תוך שאחד מהם גם עלה על פרחים וצמחיה.

 

 

"לצערנו, יש כאלה החונים על המדרכות לרבות פגיעה בתשתיות עירונית ובשתילה, כמו במקרה שלפנינו – חניה לא חוקית תוך סכנה להולכי הרגל ורמיסת הצמחייה והפרחים בגינה העירונית בשטח ההפרדה".

ועד כמה חמור הדבר? "עם עבירות אלו עיריית ירושלים לא תשלים ותאכוף בחומרה, הרכב האמור נגרר למגרש ההחרמות העירוני".

ומה עם שאר הרכבים? מה שבטוח הוא שהם לא נגררו למגרש ההחרמות העירוני, ובכלל לא בטוח שמי מהם קיבל קנס על חניה לא חוקית על המדרכה, כזו ש"רק" מסכנת את הולכי הרגל.

סוג של סדר עדיפויות מוזר שכזה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. פנחס

    אני לגמרי עם העיריה בנושא הזה. הרס רכוש ציבורי וונדליזם חמורים פי כמה מחניה על מדרכה. אין טעם גם להתייפיף ולטעון שחניה על מדרכה מסכנת עוברי דרך, כי אם החוק מתיר לכל נכה לחנות כך בשביל לקנות פחית קולה כנראה זה לא פיקוח נפש…

  2. הנוסע

    אפשר לבקר את העירייה על אי אכיפת חניה על מדרכה, וצריך לעשות כך. אבל אי אפשר לבקר אותם על אכיפה ראוייה על ונדליסטים חסרי התחשבות. מקווה שהיצור הנתעב גם חטף קנס כואב.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בירושלים מעסיקים פקח עירוני לא יהודי ,שמסתובב סביב בתי מסעדות שבכלל אינם מפריעים ,ומקבלים דוחות על חניה ,מסביב לאזור כארם ,כרם ,.

  4. כולם צריכים לשלם

    הצרה הצרורה מתחילה בזה שלכל מי שמציג תו נכה מותר לחנות בחינם בכל מקום ולכמה זמן שרוצים. כל הרחוב הזה מלא ברכבים עם תג נכה שכל אחד מהם עשה לעצמו חניה פרטית על המדרכה. הם משחקים שם ״מקומות קבועים.״ כל אחד יודע בדיוק איזה קטע מדרכה הופקע עצמאית על ידי מי. עיריית ירושלים ואגף חניה מתנהגים כאילו זו עיירה של 100 משפחות.

  5. אבי אבנר

    גם שיש הסכמים לכאורה מול המנהלים בגלל מצוקת חניה באיזורים מסוימים והעיריה עפ טענתך לא אוכפת זה גם לא בסדר ?
    נותנים קנסות לא טוב
    לא נותנים קנסות לא טוב
    מדינה חולה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר