ליצנים מפחידים
ליצן מפחיד

הליצנים המפחידים: עיריית ירושלים הוציאה הנחיות מיוחדות

בעקבות תופעת הליצנים המפחידים ברחובות הוצאו הנחיות מיוחדות בעיריית ירושלים - ביניהן, עריכת בדיקות יזומות במערכות הצפייה לאיתור ליצנים

פורסם בתאריך: 4.10.17 11:30

בעקבות תופעת הליצנים המפחידים שמסתובבים ברחובות, ואחרי הפעולות שנוקטת משטרת ירושלים בנושא, כפי שפורסם אתמול, שלישי, לראשונה ב"כל העיר" – עכשיו עיריית ירושלים מוציאה הנחיות מיוחדות.

בעירייה מספרים ל"כל העיר" כי "השיטור העירוני והפיקוח תודרכו להגביר את תשומת הלב לכך, וניתנה הנחיה למוקד הביטחון לבצע בדיקות יזומות במערכות הצפייה לאיתור ליצנים במידה ויופיעו במרחב הציבורי – היכן שיש מצלמות".

תופעת הליצנים המפחידים, שהתפשטה ברחבי המדינה, מעסיקה הורים רבים בירושלים – במסגרת התופעה שהחלה בעקבות סרט על ליצנים מפחידים, צצות דמויות בתחפושת ליצן ומפחידות קהל, בדרך כלל בשעות הלילה. כך קורה בגנים ציבוריים ובסמטאות חשוכות וצרות. לעתים, אף אוחז הליצן בסכין שכל המטרה היא להפחיד את העוברים והשבים כמעשה שבעיניו נחשב למתיחה קונדסית.

אתמול, שלישי, בפורומים ובקבוצות וואטסאפ של הורים בירושלים העלו חששות שכלל לא לוקחים את התופעה כמתיחה קונדסית. ההורים חוששים שילדיהם יפגשו בליצן שכזה בדרך מבית הספר הביתה, או מהחוגים. כך למשל אחת האימהות בפורומים תיארה פחד, אימה וצורך לתדרך בדיוק את בנה כיצד לשוב במהרה לביתו במסלול הקצר ביותר. בקבוצות פייסבוק ירושלמיות התנהל ביום שני, דיון בנושא ובתופעה המפחידה, זאת לאחר שאחד הפעילים בקבוצה כתב בסביבות השעה 21:00: "יש מצב שראיתי בן אדם מחופש לליצן ברחוב…?".

ליצן מפחיד (צילום: דוברות המשטרה)

ליצן מפחיד (צילום: דוברות המשטרה)



גורם במשטרת ירושלים אמר אתמול, שלישי, ל"כל העיר" כי "בעקבות התופעה ערכנו בדיקה מעמיקה בכל התחנות ברחבי ירושלים, עד כה לא התקבלו תלונות, אבל במידה ומישהו נתקל בליצן חשוב מאוד להזמין את המשטרה באופן מידי ולא להגיע לעימותים. על ההורים לפקח יותר על הילדים, שבעצם לא יעשו מעשי קונדס שכזה ולא יצאו החוצה כליצנים מפחידים".

במשטרה הדגישו והוסיפו: "נמשך מאבק המשטרה הנחוש בתופעה החברתית הפלילית והפסולה של נערים עם מסכת ליצנים, המנסים לזרוע פחד בקרב הציבור, ולהפר את שגרת חייו. יש לציין כי התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. ככל הנראה מעשים אלו, הינם בהשראת סרטונים וטרנד בינלאומי שצבר תאוצה ברשתות".

ליצן מתוך הסרט (צילום: אי.פי)

(צילום: אי.פי)


תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר