חרדים מפגינים סמוך ללשכת הגיוס (צילום: אורן בן-חקון)
חרדים מפגינים סמוך ללשכת הגיוס (צילום: אורן בן-חקון)

וידאו – הבלגן סמוך ללשכת הגיוס בעיר: עימותים בין חרדים לשוטרים

מהומות החרדים בעיר נמשכות - מפגינים זרקו ביצים ובקבוקי מים על שוטרים, 18 מפירי סדר נעצרו. שלושה שוטרים נפצעו

פורסם בתאריך: 28.11.17 13:21

כ-500 חרדים מתגודדים סמוך ללשכת הגיוס ברוממה החל משעות הבוקר, היום, שלישי, וזאת על רקע גיוס של אברכים לצה"ל. חלק מהחרדים חסמו את הכביש, שיבשו את התנועה ולא נשמעו להוראות השוטרים. במהלך ההפגנה לא חוקית שנערכת סמוך ללשכת הגיוס חלק מהחרדים צעקו לעבר השוטרים: "נאצים", אחרים זרקו אבנים, ביצים ובקבוקי מים לעבר הכוח המשטרתי.18 מתוך המפגינים נעצרו עד כה על ידי המשטרה. שלושה שוטרים נפגעו מבקבוק זכוכית, אבן ואגרוף – טופלו על ידי מד"א במקום.

מהמשטרה נמסר: "בהמשך לדיווח אודות עשרות חרדים שמפגינים מול הכניסה ללשכת הגיוס ברחוב רש"י וחוסמים את הציר, המפגינים ידו אבנים, השליכו ביצים וחפצים שונים לעבר השוטרים, חסמו את הכביש וניסו למנוע מכלי רכב לנסוע בציר. כוח משטרה השיב את הסדר הציבורי על כנו , ועצרו 18 מפירי סדר ובשלב זה מפירי הסדר עומדים על המדרכה והכביש נפתח לתנועה. המשטרה ערוכה במקום".

במשטרה מספרים כי "שלושה שוטרים נפגעו מבקבוק זכוכית, אבן ואגרוף במהלך הפגנות החרדים הקיצוניים בסמוך ללשכת הגיוס. מד"א מטפלים במקום בשלושה שוטרים שנפגעו האחד מבקבוק זכוכית שהושלך לעבר ראשו, השני מאבן והשלישי מאגרוף של מפר סדר.השלושה מטופלים במקום במצב קל. המשטרה פעלה לפזר את מפירי הסדר שחסמו הכביש, התעמתו עם אזרחים ותקפו שוטרים. במהלכה נעצרו עד כה 18 מפירי סדר. המשטרה ממשיכה בהערכות במקום ותפעל באמצעים העומדים לרשותה על מנת לשמור על שלומם ובטחונם של התושבים ולהשיב את הסדר הציבורי על כנו נוסף לחקירת החשודים שנעצרו והעמדם לדין".

 



 


 

כזכור, ביום ראשון, עשרות חרדים קיצוניים הפגינו באזור הכניסה לעיר וגשר המיתרים וחסמו את הכבישים – עומסי תנועה כבדים מאוד נרשמו באזור. החרדים חסמו את תנועת הרכבת הקלה, כמו כן, הם מנעו את המשך נסיעתם של כלי הרכב הפרטיים. בעקבות ההפגנות הרכבת הקלה עבדה במתכונת מצומצמת – הרכבות בין התחנה המרכזית לבין שער שכם אינן פעלו. כוח משטרתי היה במקום, כולל פרשים ומכת"זיות (כלי רכב לפיזור הפגנות המצויד בתותח מים). כ-36 מפגינים נעצרו על ידי המשטרה.

לאחר ההפגנות פנה ראש העיר ניר ברקת למפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי וביקש ממנו לפעול ביתר תקיפות כלפי מחאות הלא חוקיות בבירה. "הגיע הזמן לשים סוף לשיבוש החיים של תושבי ירושלים", אמר ברקת, "זכות ההפגנה היא זכות מקודשת, כשהיא נעשית עפי החוק. כל מי שפורע חוק מכל סיבה צריך להיות מטופל ביד קשה ועל המשטרה להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה לפזר הפגנות לא חוקיות. אני קורא למשטרה לאפשר את שגרת החיים בעיר, לצד מתן זכות המחאה כל עוד היא נעשית באופן חוקי. כמו כן, בכוונתי לפנות לממשלה שתוביל את החרפת ענישה ומתן כלים יעילים למשטרה למנוע ממפגינים לפגוע בציבור".


הפגנות החרדים בכניסה לעיר, 26.11.17 (צילום: אורן בן-חקון)

הפגנות החרדים בכניסה לעיר (צילום: אורן בן-חקון)


בשבוע שעבר הפגינו חרדים באותו אזור ובחודש שעבר הם הפגינו ימים ארוכים – השיא נרשם ב"יום הזעם" – שבו מאות חרדים הפגינו בכיכר השבת, חסמו את ציר התנועה ושרפו פחים. בצומת הרחובות שרי ישראל-יפו – חסמו הפגינים את תוואי הרכבת הקלה לסירוגין. כ-120 חרדים נעצרו באותו יום על ידי המשטרה. את ההפגנות הוביל "הוועד להצלת עולם התורה" וזאת על רקע מעצר שני תלמידי ישיבה ירושלמים, שנעצרו במסגרת בדיקה משטרתית שגרתית שבהלכה התברר כי הם עריקים. עוד מוחים החרדים על עונש מאסר של 20 יום שהוטל על שני סרבני גיוס.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר