פפה אללו (צילום: פרטי)
פפה אללו (צילום: פרטי)

פפה אללו רוצה לכבוש מחדש את ספרא – האם יש לו סיכוי?

אללו, שעשה קילומטראז' ארוך בעירייה, מתכוון להכריז רשמית על מועמדותו לראשות העיר לאחר שיקבל את תמיכת מפלגתו: "יש לי עדיין מה לתת; אני מרגיש שאני חייב לעשות את זה"

פורסם בתאריך: 21.3.18 08:59

כ-20 שנה לאחר שנבחר לראשונה למועצת עיריית ירושלים, גם בבחירות 2018 פפה אללו, הלוחם הנצחי למען החילונים בירושלים, עומד להתמודד על המקום הראשון במועצה. אללו, שפרש מהחיים הפוליטיים לפני כשנתיים, עומד לחזור ומתכוון להתמודד בפעם השנייה על ראשות העיר, וזאת במידה ויקבל את תמיכתם של חברי מפלגתו מרצ. "אני אמרתי לכל המתפקדים של מרצ שאני מתמודד לראשות העיר, אני כמעט בטוח שאקבל את האמון של הם", אומר אללו ל"כל העיר".

אללו, 73, נבחר לראשונה למועצת העירייה ב-1998, לאחר שבשנות ה-80 הוא הנהיג, יחד עם ארנן יקותיאלי, את מאבקי החילונים בירושלים נגד הכפייה הדתית, ביניהם פתיחת כביש בר אילן בשבת והשמשת בתי הקולנוע בעיר בשבת. בבחירות 2008, כשניצח ניר ברקת את הבחירות לראשות העיר, מונה אללו לסגן ראש העיר. ב-2013 התמודד אללו לראשות העיר, אולם חודש לפני הבחירות, כשהבין שהמספרים לא עומדים לטובתו מול מועמדים חזקים כמו ברקת ומשה ליאון – קרב אבוד וחסר סיכוי בירושלים, שבה רוב חרדי וימני, החליט להסיר את מועמדותו. הוא נבחר למועצת העירייה יחד עם חברת המועצה לורה ורטון, אך לפני כשנתיים, כאמור, החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים.

למה אתה מתמודד?

"אני מתמודד בצורה מאוד אגואיסטית. אני מרגיש שאני חייב לעשות את זה. יש לי עדיין מה לתת. אני חושב שהבחירות זה לא רק כמה קיבל זה קיבל וכמה זה קיבל. זה הליך של הסברה, אני רוצה לתת אלטרנטיבה לשלטון. אני לא מצפה לשכנע המונים, אבל אני מנסה לייצג את הדעות של מרצ. ירושלים מדרדרת לתהום שיהיה קשה להוציא אותה. היחס לקבוצות של תושבים, במערב העיר ובמזרח העיר, הוא שונה, שני עולמות נפרדים. כמו כן, המאבק בין החרדים לחילונים בירושלים מחריף. כבר 20 שנה שמרצ נותנת את הטון ומרימה את הדגל נגד התחרדות העיר, מנגד אני גם חבר של החרדים ואני חושב שהם גם מפוחדים. בשורה התחתונה, אני חושב שאפשר להגיע איתם להבנות. בנוסף, ההגירה השלילית של הצעירים זו אחת הבעיות הכי גדולות שיש לעיר ואסור לשכוח שירושלים היא העיר הכי ענייה שיש בארץ, ברקת לא דאג לזה".

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)



 

ובכל זאת, למה להתמודד לראשות העיר כשהסיכויים כל כך נמוכים? למה לא לרוץ חזק למועצת העירייה ולפעול להגדלת כוחה של מרצ?

"אם רצים לראשות העיר יכול להיות שיש סיכוי, אם לא רצים אז אין סיכוי. הדעות שאני מייצג קיימות. לעומת פעם קודמת, אני כמעט בטוח שלפני ארבע שנים שהתמודדתי – לא היה איש חוץ מליאון שהביאו אותו מגבעתיים שרצה להתמודד לראשות העיר. היו הרבה אנשים שהיו בפוטנציה – כולם התנגדו. אני חושב שהיום הכל אפשרי. לא צריך להיות רק כמו ניר ברקת. אני גם יכול להגיד לכל האנשים ששואלים את עצמם, שהלכתי לבדיקה כללית אצל הרופא ואני בריא לחלוטין. הוא אמר לי 'חבוב, אתה תחיה עוד 47 שנה'".


פפה אללו (צילום: פרטי)

פפה אללו (צילום: פרטי)


הפעם אתה לא החילוני היחיד. מתמודדים מולך מועמדים חזקים, שנאבקים על הקול החילוני, כמו עופר ברקוביץ ויוסי חביליו.

"אני לא יודע, אני לא אובייקטיבי. אם אני שם את העשייה שלי וההיסטוריה שלי מולם – אין מה להשוות. אני הייתי אחד מהבכירים בחברת החשמל ועסקתי בניהול, אחר כך בהסתדרות פעלתי עם עובדים. הייתי סגן ראש עיר וחבר מועצה כל כך הרבה שנים. אני לא מרגיש פחות, ההפך, אובייקטיבי אני הכי מתאים להיות ראש העיר. בצניעות – כשאני הולך ברחוב האנשים שואלים אותי 'למה אתה לא רץ?', 'למה לא נשארת?' אנשים ישימו את השם שלי כי אני הכי קרוב ללב שלהם".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

אללו מדגיש בשיחה כי "כשקיבלתי את תיק התרבות עשיתי מהפכה. אחר כך קיבלת את תיק החינוך ומזרח העיר – אבל כאן ברקת לא נתן לי לעשות הרבה. אני יכול להגיד שהיום יש אגף חינוך ערבי בזכות מהלך שאני עשיתי. זוכרים אותי בבתי הספר במזרח העיר".

"אני לא נאיבי ויודע שירושלים זו עיר חרדית וימנית", מבהיר אללו, "אבל הפונטציאל של מרצ גדול. לפני 15 שנה היינו מרצ גדולה במועצה. אנשים יודעים להפריד בין מרצ המוניציפלית לבין מרצ של הכנסת. חביליו, התעוררות וירושלמים הם נגד ההתחרדות של העיר, אבל מי פתח את בתי הקולנוע והמסעדות? זה אנחנו עשינו".

 

מתי ההכרזה הרשמית?

"כבר הכרזתי מול מרצ. במפלגה יודעים. הבעיה היא שבמרצ הבחירות הפנימיות עוד רחוקות, ולכן יש זמן".

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון, חברת סיעתך, נשארה במועצת העירייה ולא נראה שהיא תוותר על המקום הראשון.

"אני מכבד את לורה. היא עושה עבודה יפה, אבל אני חושב שאני ולורה יכולים לעבוד יפה מאוד ביחד. יש לנו תא סטודנטים באוניברסיטה העברית חזק מאוד. אני רוצה להוביל את הרשימה ולהכניס אנשים חדשים. אנחנו יכולים להגיע לארבעה מנדטים, לחזור לתקופה הזו. עם כל הכבוד ללורה, אותי מכירים קצת יותר ממנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר