המקום שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים במשכנות האומה (צילום: אופיר לפלר)
המקום שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים במשכנות האומה (צילום: אופיר לפלר)

המאבק נגד הקמת החניון במשכנות האומה – ההורים נגד העירייה

בהמשך לצו הזמני נגד העבודות להקמת חניון אוטובוסים סמוך לגן ילדים בשכונה, מבקשת העירייה לבטלו. התושבים וההורים לילדי הגן ממשיכים במאבק

פורסם בתאריך: 23.4.18 08:23

נמשך מאבק תושבי משכנות האומה בנושא הקמת חניון תפעולי לאוטובוסים, בסמוך לבית החייל, ובצמידות לשלושה גני ילדים בגילאי 6-3. בתשובת העירייה לבית המשפט לעניינים מקומיים היא מבקשת לבטל את הצו הארעי שניתן ב-27.3 להפסקת העבודות במקום. כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", התושבים שכבר עתרו נגד המהלך, ואף ערכו הפגנות במקום, זועמים.



בתשובתה כותבת העירייה: "כל עיכוב גורם נזק עצום לעירייה ולציבור תושבי ירושלים והבאים בשעריה, כמו גם לפגיעה מיידית בפיתוח כל אזור הכניסה לעיר והתנועה העוברת בו בצירים הראשיים". עוד טוענת העירייה כי "לא נותר עוד צורך בעבודות חפירה או חציבה או כל עבודה אחרת העלולה לגרום לעותרים נזק, ובוודאי לא חמור. כל אשר נותר למשיבה לבצע במקום הוא הנחת מצעים וריבודים באספלט. המקרקעין מושא העתירה היו מזה שנים מגרש כורכר אשר שימש לחניה".

מנגד, טוענים התושבים כי לא מדובר במגרש כורכר, וזאת אף ניתן לראות בתמונה שצולמה לפני תחילת העבודות – מדובר בחניון אספלט.

בנוסף, טוענת העירייה כי התושבים הטעו את בית המשפט כאשר צירפו מכתבים שקיבלו מטעם משרד הבריאות לפיהם עדיין לא קיים תסקיר סביבתי, ובזאת התעלמו מתסקיר סביבתי אחר שנערך במרץ 2018. העירייה מצידה צירפה את התסקיר שלטענתם מצביע כי באזור גן הילדים לא נמצאו חריגות בזיהום האוויר.

המקום שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים במשכנות האומה (צילום: אופיר לנג)

שטח חניון האוטובוסים, בשבוע שעבר (צילום: אופיר לנג)

מנגד, ועד ההורים בגן הילדים סמוך, זועם על תשובת העירייה. יהונתן בלום, מוועד ההורים של גן הילדים, טוען בשיחה עם "כל העיר" כי "לצערי, העירייה פשוט משקרת לבית המשפט. הם רוצים לתאר כאילו העבודות משפרות את המצב כי השטח המקורי היה מכורכר ולכן נוצר אבק.  אלא שהעובדות פשוט הפוכות וכל מי שנכנס ל-Google Earth יכול לראות זאת. השטח המקורי היה מאספלט ורק בגלל העבודות של העירייה וחברת מוריה, השטח הפך לכורכר והתחיל להעלות אבק שפוגע בילדים ובתושבים. זו הוכחה נוספת שעיריית ירושלים פוגעת בתושבים ולא בוחלת באף אמצעי כדי לקדם את הפרויקט. בית המשפט הבין את מה שמשרד הבריאות הבין – עיריית ירושלים והעומד בראשה ניר ברקת – פועלים בניגוד לחוק ובניגוד לכל הליך תקין תוך סיכון הילדים שלנו".

אל הדברים מצטרף ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ​שמלווה את התושבים במאבקם: "התנהלות עיריית ירושלים בנושא שכונת משכנות האומה היא שערורייתית ​ו​מי שמשלם את המחיר הם התושבים והילדים.​ אין להקל ראש ​בסיכונים הצפויים עקב חריגות בזיהום אוויר ורעש באזור, כפי שמחקרים שונים הצביעו על תגובות בריאותיות מ​ידיות ולתוצאים בריאותיים ארוכי טווח​,​ לרבות פגיעה בהתפתחות המוח ומערכת העצבים, מחלות לב, גידולים סרטניים ומחלות ריאה. למרות שהעירייה מכריזה בהצהרותיה כי היא דואגת לשלום התושבים והילדים, בפועל היא מכשירה בחיפזון את חניוני האוטובוסים, כל זאת בניגוד להחלטות הוועדות העירוניות ובסתירה להנחיות משרד הבריאות. מ​אז שהחלו העבודות התרענו בפני העירייה על הסכנות ואף הבאנו בפניה חלופות שונות, וטוב תעשה אם תפעל לפי כללי התנהלות תקינים, תעצור את העבודות לאלתר ותעתיק את בניית החניו​נים​ למקום שאינו מסכן את התושבים ואת גני הילדים".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בכוונת עיריית ירושלים להקים חניון תפעולי לאוטובוסים בסמיכות לבית החייל, למורת רוחם של תושבי פרויקט משכנות האומה ושל הורים לילדי גן ילדים בגילאי 6-3 סמוך החוששים לבריאות ילדיהם. ההורים אף הפגינו נגד המהלך מחוץ לכמה ישיבות בכיכר ספרא.

ההפגנה מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא - הורים מוחים נגד בניית חניון אוטובוסים במשכנות האומה

ההפגנה מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא

כחלק מהמאבק, בחודש שעבר חסמו הדיירים את התנועה בכניסה לירושלים – אזור שממילא פקוק ועמוס בשל הסדרי התנועה החדשים. לפני כחודש שיגר משרד הבריאות לעירייה מכתב בנושא, שבו היא מתבקשת שלא להתקדם בעבודות להקמת החניון, סמוך לגן ילדים.

מטעם העירייה נמסרה תגובה מפרויקט הכניסה לעיר: "בקשת העירייה לביטול הצו הארעי ונימוקיה מתייחסים אך ורק למצבו של החניון כפי שהיה לפני תחילת העבודות, דהיינו אספלט מתפורר, עליו חנו כמאה רכבים פרטיים שהעלו אבק ופגעו באיכות האויר. העירייה תמשיך לעמוד מאחורי הבטחתה כי אין ולא תהיה פגיעה בבריאות תושבי וילדי העיר. צוות פרויקט הכניסה לעיר פועל על פי כללי העבודה המחמירים ביותר וחוות הדעת הסביבתית שהזמינה העירייה ושבוצעה בהתאם לקריטריונים של המשרד להגנת הסביבה קובעת באופן ברור כי הפעלת חניון האוטובוסים הזמני עומדת בכל תקני איכות האוויר, ולא תסכן איש עם הפעלתו. נמשיך לעמוד בקשר רציף עם התושבים ולעשות את כל המאמצים לשמירה על שגרת חייהם ולהגנה על בריאותם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר