גן העצמאות (צילום: ששון תירם)
גן העצמאות (צילום: ששון תירם)

עבודות בגן העצמאות – תוקם גינה חדשה; הבנייה תחל בשבוע הבא

הגינה החדשה תתפרש על שטח של כ-500 מ"ר ותכלול דשא, מתקני משחקים לכלבים, ברזיות והצללה. עלות ההשקעה: כ-350 אלף שקל

פורסם בתאריך: 28.5.18 06:08

לאחר ציפייה של שנים, בתחילת השבוע הבא יחלו העבודות להקמת גינת כלבים חדשים בגן העצמאות.  הגינה תתפרש על שטח של כ-500 מ"ר, ותמוקם בחלקו העליון של גן העצמאות, בין מרכז העיר לרחביה. הגינה תכלול דשא, מתקני משחק לכלבים, ברזיות מים לכלבים, הצללה וספסלי ישיבה בהשקעה של כ-350 אלף שקלים.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

גינת הכלבים תגודר, ובעלי כלבים יוכלו לשחרר את הכלבים בצורה חופשית. העבודות על הגינה כוללות מתקני משחקים לכלבים, ברזיות, מתקני אשפה, ספסלים, צלייה ודשא. העבודה על הקמת הגינה צפויה לקחת כחודש-חודשיים.

הפרויקט מקודם על ידי עיריית ירושלים יחד עם מינהל קהילתי לב העיר. על פי יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג, ג"ינת הכלבים תגודר, ובעלי כלבים יוכלו לשחרר את הכלבים בצורה חופשית. העבודות על הגינה כוללות מתקני משחקים לכלבים, ברזיות, מתקני אשפה, ספסלים, צלייה ודשא".

עוד מוסיף לנג כי "גינת כלבים מאפשרת לבעלי הכלבים, לפתח קהילתיות ומקום מפגש של תושבים לפעילות סביב הגינה. לצד זה, הגינה תוכל לסייע בעידוד פעילות נורמטיבית באזור. בחלקים מסוימים בגן העצמאות ישנן תופעות של התכנסות בני נוער, שכוללת סמים ואלכוהול. על ידי הקמת גינת הכלבים, תהיה יותר פעילות של תושבים במהלך שעות היום והערב, ואנחנו מאמינים שזה ייצור יותר תנועה חיובית באזור".


השטח בגן העצמאות שבו תקום גינת כלבים (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

כאן תקום גינת כלבים (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)


לנג מוסיף כי "הצורך להקמת גינת כלבים עלה בכנס תושבים שנערך במינהל הקהילתי. בהתאם לבקשותיהם תוכננה הגינה. "הליך התכנון העמיד אותנו באתגרים קהילתיים, במיוחד בשלב מציאת המיקום לגינה. לפני שנה עיריית ירושלים החלה לקדם תכנית במיקום שלא היה מקובל עלינו לחלוטין. היינו בקשר עם התושבים שחששו שהגינה תגרום למטרדים כיוון שהמיקום היה מתחת לבנייני מגורים. במקביל, בעלי הכלבים התנגדו לשטח הקטן שהוצע. לאחר שנמצא מקום מוסכם, בזכות הסיוע של אדריכל רובע מרכז, הפרויקט התעכב בשל סוגיות תקציביות, כמו פרויקטים נוספים עקב מחלוקת בין העירייה למשרד האוצר. אני שמח על כך שהעבודות לפיתוח גינת הכלבים בגן העצמאות לקראת ביצוע. אני רוצה להודות לכל הגורמים הרלוונטיים לקידום הפרויקט, ולאוזן הקשבת בעיריית ירושלים, לרבות מינהל תפעול ואגף שפ"ע, צוות מינהלת רובע מרכז בעירייה ולצוות הוועדה הפיזית מינהל קהילתי לב העיר".

השטח בגן העצמאות שבו תקום גינת כלבים (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

(צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

מהעירייה נמסר: "העירייה, באמצעות אגף שיפור פני העיר הקימה עד היום  18 גינות לשחרור כלבים ברחבי העיר. ולאחרונה מצטרפת הגינה הנוספת בגן העצמאות. הגינה בגן העצמאות כוללת דשא, מתקני משחק לכלבים, ברזיות מים לכלבים, הצללה וספסלי ישיבה. בהשקעה של כ-350 אלף שקלים. מדובר בהקמת גינות לשחרור כלבים שהינם במסגרת מדיניות ראש העיר, ניר ברקת לשדרוג גני המשחקים בעיר, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים . הגנים כוללים  פיתוח והקמת גינות חדשות לשחרור כלבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר