מתחם התחנה הראשונה. (צילום: דודי סער)
מתחם התחנה (צילום: דודי סער)

ניצחון גדול לחילונים בירושלים – מתחם התחנה ימשיך לפעול בשבתות

הוועדה המחוזית אישרה לפני כמה דקות את המשך פעילותו של מתחם התחנה בירושלים בשבת

פורסם בתאריך: 31.5.18 12:53

מתחם התחנה בירושלים ימשיך לפעול בשבתות – הוועדה המחוזית ירושלים אישרה לפני מספר דקות את המשך פעילותו של מתחם התחנה בשבת. החלטה זו התקבלה בעקבות החלטת ועדת הערר המחוזית, שקבעה כי יש לקדם תוכנית שתסדיר את הפעילות במתחם שעד היום פעל כשימוש חורג.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

מהוועדה המחוזית נמסר ל"כל העיר" כי "במתחם פעלה במשך שנים תחנת רכבת היסטורית שחיברה את תל אביב לירושלים. בשלושים השנים האחרונות, לא פעלה רכבת במתחם והמבנים ההיסטוריים של התחנה עמדו נטושים. מבנים אלו שופצו והפכו חלק ממרכז פעילות תרבות ופנאי. כאמור בעקבות החלטת ועדת הערר המחוזית לקדם תוכנית שתסדיר את המצב הסטטוטורי במתחם, אישרה היום הוועדה המחוזית תב"ע אשר מסדירה את השימושים למתחם".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" חברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים פעלו לסגור את המתחם בשבתות. בהצבעה שנערכה לפני שבועיים החליטה ועדת התכנון במועצת העירייה, ברוב חרדי של 15 חברי מועצה מול 10, שלא לאפשר את המשך השימוש החורג למתחם התחנה, שפועל בירושלים בשבת מאז שנפתח ב-2013.

מתחם התחנה ברחוב דוד רמז 4 בירושלים, שבו פועלים בתי קפה ומסעדות, הינו אחד המקומות בירושלים שפועל בשבת עבור הציבור החילוני בעיר. זו לא היתה הפעם הראשונה שבה ניסו החרדים לסגור את מתחם התרבות בשבתות. הניסיון הראשון של החרדים לסגור את מתחם התחנה בשבת נרשם לפני כשנתיים – שנכשל. כמו כן, בפברואר 2017, חברי המועצה החרדיים והדתיים בעירייה פעלו להפסיק את המימון העירוני לאירועים הנערכים בשבת במתחם התחנה הראשונה. עקב כך, הוחלט בעירייה להקים צוות שיבחן את דרישות החרדים, הכולל את מנכ"ל העירייה אמנון מרחב. בסופו של דבר ניתן היתר והמתחם המשיך לפעול בשבת.

מתחם התחנה (צילום: דודי סלע)

מתחם התחנה (צילום: דודי סלע)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שמחה

    זה לא משחק כדורסל…(ניצחון או לא).זה פשוט צעד הגיוני, הירושלמים צריכים את המקום הזה כפי שהוא בשבת. לטובת העיר הזו.

  2. בנצי .

    פשוט לא להאמין איך החילונים מאבדים את העיר לטובת השחורים לאט אבל בטוח.

  3. ולד

    שיישאר כל הזמן וחובה לבחור בעופר ברקוביץ הוא ימשיך לקדם את ירושלים בצורה טובה ומהירה

  4. גלעד

    זה כן מלחמה. החרדים לא ינוחו עד שאנחנו לא נהיה כאן ולכן גם עלינו לא לנוח עד שהם לא יהיו כאן. זו מלחמה קשה יותר ואני לא מגזים ממלחמת ישראל בחמאס

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר