מתחם התחנה הראשונה (צילום: דודי סעד)
מתחם התחנה (צילום: דודי סעד)

מלחמות השבת: מתחם התחנה שוב על הכוונת של החרדים

למעלה משנה לאחר שניסו החרדים להשבית את מתחם התחנה בשבת, בשבוע הבא שוב תתכנס מועצת העירייה להצביע בעניין

פורסם בתאריך: 6.5.18 09:26

מתחם התחנה בירושלים שוב על הכוונת של החרדים. ביום רביעי הבא, 16.5.18, שוב תתכנס מועצת העירייה שתצביע בעניין המשך הפעלת מתחם התחנה הראשונה בירושלים בשבת. מדובר בישיבת מועצה מיוחדת שתידון בבקשה לקבלת היתר לשימוש חורג למתחם התחנה. נציגי המועצה החרדים מתכוונים להצביע נגד ההיתר, אלא אם כן המקום לא יפעל בשבת בשבת.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בפברואר 2017, חברי המועצה החרדיים והדתיים בעירייה פעלו להפסיק את המימון העירוני לאירועים הנערכים בשבת, כמו למשל במתחם התחנה הראשונה. עקב כך, הוחלט בעירייה להקים צוות שיבחן את דרישות החרדים, הכולל את מנכ"ל העירייה אמנון מרחב. בסופו של דבר ניתן היתר והמתחם ממשיך לפעול בשבת.

הניסיון הראשון של החרדים לסגור את מתחם התחנה בשבת נרשם לפני כשנתיים – הניסיון נכשל. מ"מ וסגן ראש העיר יצחק פינדרוס (יהדות התורה) אמר ל"כל העיר" כי "לא נאפשר שהעירייה תממן פעילויות בשבת. מצד אחד אומרים שהכל אותו דבר מבחינת הסטטוס קוו, ומצד שני פועלים לפתוח עוד עסקים ולערוך עוד פעילויות בשבת. פתחו את מתחם התחנה הראשונה, שפועל בשבת ולעתים העירייה מארגנת בו אירועים, זה לא ייתכן".

 


עד כמה סחיטים המועמדים לראשות העיר?

דיירי משכנות האומה חיים בתוך אתר בנייה


מתחם התחנה הראשונה. (צילום: דודי סער)

מתחם התחנה הראשונה. (צילום: דודי סער)

מתחם התחנה ברחוב דוד רמז 4 בירושלים, שבו פועלים בתי קפה ומסעדות, הינו אחד המקומות בירושלים שפועל בשבת עבור הציבור החילוני בעיר. נציגי המועצה החילונים מתכוונים לפעול לבלימת המהלך של נציגי המועצה החרדים, אולם נראה כי מסתמן רוב חרדי, וזאת בין השאר בהיעדרו של סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן, שמורחק מכיכר ספרא. מתוך 31 חברי מועצה, כולל ראש העיר ניר ברקת, סך הכל, כיום, ישנם 14 נציגים חרדים במועצת העירייה: אגודת ישראל-דגל התורה – 8; ש"ס -5; בני תורה 1. כמו כן, נציגי הבית היהודי המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ וסגנית ראש העיר חגית משה יחד עם חבר המועצה אריה קינג מסיעת ירושלים מאוחדת צפויים לתמוך במהלך החרדים. סך הכל מדובר ברוב מובהק של 17 חברי מועצה, לעומת 13 חברי מועצה פלורליסטים (התעוררות – 4; ירושלים תצליח – 3; ירושלמים – 3; הליכוד -1; מרצ -1; פסגת זאב על המפה -1).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר