עבודות כרייה בכניסה לעיר, סמוך למשכנות האומה
עבודות הכרייה בכניסה לעיר, סמוך למשכנות האומה

וידאו – דיירי משכנות האומה חיים בתוך אתר בנייה

"הגיעו מים עד נפש": תושבי משכנות האומה, שמתלוננים על מפגעי רעש ואבק, ממשיכים במאבק

פורסם בתאריך: 6.5.18 06:14

תושבי משכנות האומה חיים בתוך אתר בנייה. הדיירים מתארים כי בצמוד לבתים מתבצעות עבודות של כרייה ומגרסה של סלעים – ומתלוננים על מפגעי הרעש והאבק. מדובר בעבודות במסגרת הקמת חניון האוטובוסים בכניסה לעיר. חלק מהדיירים אף אטמו את חלונות הבית שלהם בניילונים ודבק ניייר.


 

  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

 



"זה מספר חודשים שהדיירים במתחם משכנות האומה סובלים מרעש ואבק בלתי נסבלים ממתחם עבודה שהפכתם לאתר כרייה וגריסה של אבנים וסלעים בצמוד לדירות הדיירים וזאת כחלק מתכנית הקמת חניון אוטובוסים ליד בתינו בכניסה לעיר", כך כותבים נציגי ועד השכונה לגורמים שונים בעירייה. "נשלחו אליכם אין ספור תלונות עם צילומים וסירטונים. פנינו לכל גורם שחשבנו שיוכל לעזור, כולל כל חברי מועצת העיר. ועדיין אין  לנו מענה מכם! חיינו הפכו בלתי נסבלים. להזכירכם, המתחם מונה כ-700 בתי אב. נכון, הבטחתם להרטיב את החומר ובזאת חשבתם שהבעיה נפתרה, אבל גם פעולה זו שאינה מבוצעת, לא ממזערת את הסבל שלנו".

עבודות כרייה בכניסה לעיר, סמוך למשכנות האומה

כך זה נראה מחלון הבית

"לידעתכם, צינור אחד לא יכול להושיע בגריסת טונות אבנים ובהעמסת חומר גרוס למשאיות במשך כל יום כל היום", מציינים הדיירים. "בנוסף, במסגרת הפעילות שלכם העברתם את כל תנועת הרכב הציבורי והפרטי לרחוב היכל המשפט (ויש מאות רכבים ביום). גם כביש היציאה מהאתר אל רחוב היכל המישפט מתמלא חול ואבק וכל רכב מעלה ענני אבק".

עבודות כרייה בכניסה לעיר, סמוך למשכנות האומה

עבודות כרייה בכניסה לעיר, סמוך למשכנות האומה

"הגיעו מים עד נפש", הם מדגישים במכתב, "במתחם שלנו גרים גם אנשים מבוגרים הנעזרים במכשירי חמצן. אנשים חולים במחלות נשימה, אתם מוזמנים לבוא לבדוק ולאמת בכל עת! עד מתי תיתעלמו ממצוקתנו?. כמו כן, הטיית תנועת כל כלי הרכב לרבות משאיות ואוטובוסים לרחוב היכל המשפט ולרחוב יוסף בורג הינה בלתי נסבלת. הפכתם רחוב שכונתי לעורק התחבורה הראשי בירושלים וגרמתם למפגעי רעש וזיהום אוויר קשים. אנו דורשים בתוקף התייחסות הולמת רצינית ואחראית, נמאס לכולנו מהבטחות רוצים שיפור באיכות החיים שלנו".

עבודות כרייה בכניסה לעיר, סמוך למשכנות האומה

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בכוונת עיריית ירושלים להקים חניון תפעולי לאוטובוסים בסמיכות לבית החייל, למורת רוחם של תושבי פרויקט משכנות האומה ושל הורים לילדי גן ילדים בגילאי 6-3 סמוך החוששים לבריאות ילדיהם. ההורים אף הפגינו נגד המהלך מחוץ לכמה ישיבות בכיכר ספרא. כחלק מהמאבק, חסמו הדיירים את התנועה בכניסה לירושלים – אזור שממילא פקוק ועמוס בשל הסדרי התנועה החדשים. כמו כן, משרד הבריאות לא תומך בעבודות ולפני כחודשיים שיגר לעירייה מכתב בנושא, שבו היא מתבקשת שלא להתקדם בעבודות להקמת החניון, סמוך לגן ילדים.

עבודות כרייה בכניסה לעיר, סמוך למשכנות האומה

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג, פנה לנציגי המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית ירושלים ולראשי החברות עדן ומוריה, המנהלים את אתר הכרייה בכניסה לעיר, בדרישה לכנס ישיבה דחופה למתן פתרונות בנושא. לנג אומר כי "בכל הנוגע לשכונת משכנות האומה התנהלות עיריית ירושלים היא בגדר 'לית דין ולית דיין'. עולה הרושם כי במסגרת הפרויקט לכניסה לעיר לא נלקחו בחשבון הצרכים הבסיסיים ביותר של תושבי השכונה והם משלמים בבריאותם את המחיר של זיהום אוויר ורעש בלתי סבירים".

התושבים אוטמים את חלונות הבית

"למרות אינספור פניות של תושבים לעירייה והכרזותיה פעם אחר פעם כי היא דואגת לשלום הציבור", מוסר לנג, "בפועל היא נוהגת בחוסר רגישות משווע כלפי התושבים, לרבות קשישים וילדים שנגרם להם סבל רב. לצד זאת העירייה מכשירה בחיפזון חניוני האוטובוסים תפעוליים בשכונה בניגוד להחלטות הוועדות העירוניות ובסתירה להנחיות משרד הבריאות. מ​אז שהחלו העבודות התרענו בפני העירייה על הסכנות ואף הבאנו בפניה חלופות שונות, וטוב תעשה אם תפעל לפי כללי התנהלות תקינים ותתחיל לדאוג לאיכות חייהם ובריאותם של התושבים".

התושבים אוטמים את חלונות הבית

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר