רחוב שילה (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)
רחוב שילה (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

המפגעים בשכונת נחלאות – הדיירים מתריעים על מכלי שמנים מזוהמים שנשפכים על הרצפה

אתמול, ראשון, נשפך שמן מזוהם ברחוב שילה - האירוע הציף מחדש את המתח שבין מתחם הבילוי בשוק לבין דיירי האזור. ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר: "אלו מיכלים חשופים, שנמצאים על המדרכות ומכילים שמן מזוהם. התרענו על כך כמה פעמים"

פורסם בתאריך: 11.6.18 12:38

מפגעי רעש, לכלוך, התקנת בלוני גז פיראטיים ופעילות לא תקינה של ארובות – אלו הן רק חלק מהתופעות שאיתן מתמודדים תושבי נחלאות ושוק מחנה יהודה. אתמול, ראשון, גילו דיירי רחוב שילה כי שמן מזוהם נשפך ברחוב – מה שהיווה סכנת החלקה של ממש. במינהל קהילתי לב העיר טוענים כי הם מתריעים זו תקופה על מפגעים אלו, אולם התושבים נותרים ללא מענה.

הדיירים מספרים כי בני נוער, שבילו ערב קודם לכן במתחם הפופולרי, הפכו מכל שהיה בו שמן משומש של אחת מהמסעדות באזור. המיכל שהיה ממוקם ליד מכלים נוספים, נמצא ברחוב שילה, פינת רחוב אגריפס, מול השוק הפתוח. התוצאה היתה שלאורך כל הרחוב, נמרח השמן המזוהם, והיווה סכנת החלקה לעוברים ושבים, ואף סכנת בעירה. אנשי אגף התבואה של עיריית ירושלים, הגיעו בשעות הערב ושפכו חול, והבוקר, שני, הם פתחו במבצע ניקיון עם זרנוקים וחומרים ממיסי שומנים.



בשיחה עם "כל העיר" מספר יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג כי "במתחם השוק פזורים כעשרות מכלי שמן משומשים, שאמורים לפנות אותם אחת לתקופה. אלו מיכלים חשופים, שנמצאים על המדרכות ומכילים שמן מזוהם. התרענו על כך כמה פעמים".


רחוב שילה, שמן מזוהם נשפך (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

(צילום: מינהל קהילתי לב העיר)


למעשה, מפגע השמן הינו חלק משורת המפגעים שמהם סובלים תושבי השכונה, על רקע פעילות מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה. "השכנים טוענים שבאופן קבוע בני נוער נכנסים למתחמי החצרות האחוריות ולתוך הבניינים", מתאר לנג, "מותירים בהם אשפה, מזרקים, קיא וצרכים. אין ספק שהרשויות צריכות לתת על כך את הדעת, ולא להותיר את המצב כפי שהוא. בשוק קיימת תופעה של אי הסדרה. מדובר על מכלי שמן משומשים, בלוני גז, שאף על פי שהתרענו הרבה פעמים בעבר, נותרו כפי שהם, כולל צנרות וחיבורים לא בטיחותיים. ואנחנו מבקשים שיעבירו את מכלי השמן למקום ראוי".

אופיר לנג (צילום: פרטי)

אופיר לנג (צילום: פרטי)

"לפי התקנות, כל בית עסק מתחום המזון, צריך להחזיק מתקן להפרדת שומנים מתחת לפני הקרקע", מדגיש לנג. "אפשר לקדם מיכל משותף לכלל העסקים באזור, ולאפשר פתרון מיטבי ובטיחותי יותר, שייתן מענה לעסקים וגם ישמור על שלום הציבור. כולי תקווה כי במסגרת הפקת לקחים עיריית ירושלים תסדיר אחת ולתמיד את נושא המכלים שמפוזרים ברחבי השוק, שעסקי המזון שופכים בהם כיום פסולת שמן מזוהם. מיכלים אלו נמצאים בסמוך לבנייני מגורים, לא בטיחותיים ומהווים סכנה לשלום הציבור. העברתי פנייה דחופה בנושא לכל הגורמים הרלוונטיים".

תגובת העירייה תפורסם כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר