מונית שירות (צילום: אביעד הרמן)
מונית שירות (צילום: אביעד הרמן)

בהמשך לפרסום הראשון ב"כל העיר": משרד התחבורה יפעיל מוניות שירות בירושלים

המהפכה בתחבורה הציבורית בעיר נמשכת: אחרי שבירת מונופול אגד - משרד התחבורה הודיע היום, שלישי, כי 12 קווי מוניות שירות יפעלו בירושלים והסביבה

פורסם בתאריך: 19.6.18 16:47

עוד צעד בפירוק מונופול אגד בירושלים. בהמשך לפרסום הראשון ב"כל העיר" בינואר השנה – משרד התחבורה הודיע היום, שלישי, כי הוא יפרסם מכרזים להפעלת מוניות שירות שישרתו את תושבי ירושלים והסביבה.



ממשרד התחבורה נמסר כי "במסגרת הרפורמה יפורסמו מכרזים חדשים להפעלת 12 קווי מוניות שירות באשכול ירושלים והסביבה, מתוכם שמונה קווים חדשים, בין היתר מדובר בקווי שירות שיחברו בין ירושלים לתל אביב, לנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג), למודיעין מכבים רעות, לבית שמש, לגשר אלנבי ולכפר עציון (דרך אלון שבות ואפרת). כמו כן, הקווים החדשים יחברו בין שכונת הר הצופים לשכונת גילה, עין כרם, רמות וכן למודיעין מכבים רעות; בין עין כרם לתלפיות; בין מלחה לגבעת רם; ובין גילה והר החוצבים".

כמו כן, במסגרת הרפורמה יתאפשר לראשונה שימוש של כרטיס הרב-קו בענף המוניות (בימי חול), שיאפשר לנוסעים ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית, כולל מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים, מידע על נסיעות השירות באפליקציות, הזמנת מקומות בנסיעות בינעירוניות ועוד.

לדברי השר כץ, הנוסעים במוניות השירות ייהנו מההנחה הניתנת כיום למחזיקי כרטיס "רב קו" באוטובוסים וברכבת. הנחה זאת כוללת את כל קבוצות האוכלוסייה הזכאיות בהם תלמידים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים. הנוסעים במוניות יזכו גם בהסדרי מעבר של "90 דקות" במטרופולינים.


עומסים באוטובוסים (צילום: אלון קאס)

עומסים באוטובוסים (צילום: אלון קאס)


"12 קווי מוניות השירות המוצאים למכרז ישרתו יותר כמיליון תושבים המתגוררים בירושלים וסביבתה, וישפרו את הנגישות שלהם אל מוקדי התעסוקה, הבריאות, התחבורה והמוסדות האקדמיים באזור, במודיעין ובתל אביב", מציינים במשרד התחבורה, "בין היתר, מדובר בשיפור הנגישות לאזורי התעסוקה בהר החוצבים, תלפיות, בית שמש והרטוב, לשלוחות של האוניברסיטה העברית ומכללת הדסה בירושלים, אל מוקדי הבילוי והפנאי בירושלים, לקרית הממשלה, ולבתי החולים הדסה הר הצופים, עין כרם ושערי צדק".

אלעד מלכא, מסיעת התעוררות, שיזם את התוכנית להפעלת מוניות שירות בירושלים, מסר: "מוניות השירות צריכות להיות כלי תחבורה משלים, קטן וגמיש שיתחרה בתחבורה הציבורית הכבדה וייתן מענה במקומות שאין כדאיות כלכלית לאוטובוסים. שמח לשמוע שבמשרד התחבורה מבינים את הצורך, נענים לבקשות ומשלימים מהפכה בתחבורה הציבורית בירושלים".

במשרד התחבורה מדגישים כי "ההליך המכרזי יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יתבצע מיון מוקדם (PQ) של חברות העומדות בתנאי הסף שקבע משרד התחבורה בהליך התחרותי. חברות שעברו את השלב המוקדם, יוכלו להמשיך ולהתמודד על הפעלת כל אחד מאשכולות קווי המוניות שיצאו בהדרגה לתחרות".

בתוך כך, בשבוע שעבר, על רקע עומסים, איחורים וצפיפות באוטובוסים בעיר, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" – נחתם הסכם עקרונות בין אגד לבין משרדי האוצר והתחבורה, לפיו כל הקווים של אגד ברחבי הארץ יוצאו למכרז. משמעות ההסכם עבור ירושלים, שעשרות קווי אוטובוס בעיר יופעלו על ידי חברות אחרות. לפי ההסכם אגד, שכיום קואופרטיב, תהפוך לחברה ללא מעמד מיוחד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גד

    שנה וחצי אחרי – אין סימן. אמרתי פעם שהגיהנום יקפא לפני שנראה מוניות שירות בירושלים… אומר שוב

  2. ששד

    כמעט שנתיים אחרי – אין סימן. אבל יש מיזם נגדי של אגד בשם 'תיק תק' שיציע שירות דומה, אם כי לא במחיר נסיעה…

    כל הכבוד למשרד התחבורה שנכנע פעם נוספת לנהגי המוניות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר