דוכן חב"ד, סמוך לתחנה המרכזית בירושלים, יום שישי האחרון
דוכן חב"ד, סמוך לתחנה המרכזית בירושלים, יום שישי האחרון

הקנס שניתן לדוכן חב"ד סמוך לתחנה המרכזית: העירייה תבטל את הדוח

ביום שישי שעבר ניתן למפעיל דוכן חב"ד סמוך לתחנה המרכזית קנס בסך 475 שקלים על הפעלה ללא היתר. המקרה פורסם ברשתות החברתיות והוביל לסערה. העירייה ל"כל העיר": "הקנס יבוטל"

פורסם בתאריך: 24.6.18 12:15

ביום שישי בבוקר, 22.6, ניתן למפעיל דוכן חב"ד להנחת תפילין, סמוך לתחנה המרכזית, קנס בסך 475 שקלים על כך שהפעיל את הדוכן ללא היתר. המקרה פורסם ברשתות החברתיות והוביל לסערה – חלק יצאו נגד מתן הדוח בטענה כי מדובר בדוכן להנחת תפילין שפועל באזור כבר כמה שבועות, ואחרים צידדו במתן הקנס שניתן לדוכן שפעל ללא היתר זה זמן רב. בעירייה טוענים השבוע כי לבעל הדוכן ניתנו התראות מראש ולמרות בקשותיה סירב בעל הדוכן לפעול לקבלת היתר חוקי להפעלתו.



לאחר הסערה ברשת הודיעה העירייה כי היא תבטל את הקנס. "עיריית ירושלים רואה בהערכה את פעילות תנועת חב"ד בעיר וברחבי הארץ, במטרה לאהבת ישראל וקירוב לבבות", נמסר מהעירייה. "לעירייה שיתוף פעולה מצוין עם נציגי חב״ד ופעיליה ויש לציין כי אנשי חב"ד נוהגים באופן כללי לקבלת ההיתרים הנדרשים בחוק לצורך הצבת מתקנים ודוכנים ברחוב. במקרה זה מדובר בתלונות שהגיעו לפיקוח העירוני על הצבת דוכן ללא הסדרה כחוק".

עוד מציינים בעירייה כי "לצערנו, למרות בקשות העירייה וההתראות מראש, סירב בעל הדוכן לבצע את הנדרש ממנו לקבלת ההיתר החוקי ואף הרחיב את הדוכן בסככה ושלטים ללא אישור. לבקשת ראש העיר ניר ברקת ובתיאום עם התובע העירוני יובהר למפעיל הדוכן כי הקנס שניתן לו יבוטל ובעל הדוכן יתבקש להסדיר את המשך פעילותו כחוק, באופן שיניח את דעת כל הצדדים ועל פי הנוהל העירוני".

מנגד, חבר מועצת העירייה אריה קינג תקף את העירייה ואמר כי "ירושלים היא לא ת"א – אדאג שיהיה מדובר במקרה חד פעמי שלא יחזור על עצמו. נמשיך לראות דוכני תפילין וסממנים יהודים במרחב הציבורי של ירושלים, בירת מדינת ישראל". המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ (הבית היהודי) מוסיף: "גם אם הפקח נתן את הקנס על דעת עצמו הוא כנראה לא הבין את רוח המפקד – קרי חברי מועצת העיר. אני אפנה לתובע העירוני ואחדד מולו את ערכי הקדושה שאנו במועצת העיר רואים בדוכן הפצת היהדות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אז אם..

    ככה,אז התקדים הזה צריך לשמש כל בעל דוכן שירצה לפתוח באופן עצמאי דוכן,
    לקדם איזה רעיון,הטפה בנושא מסוים לאוו דווקא דתי,או סתם לקדם שיווק לצרכיו הפרטיים.
    אם אין חוק,אז אין חוק לכולםםםםםםםםםםםםםםםםםם.
    דרך אגב הדוכנים האלו אוספים גם צדקה,כמו שרואים בתמונה,
    אז אם כך כל אחד יחפוץ מעכשיו לקבץ כספים שונים ומשונים מהציבור,ידע שמעכשיו הכל מותר,
    אין חוק לכולםםםםםםםםםםם,
    אם יאכפו נגדו שיעתור כנגד העירייה על אפליה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר