מבצע לבדיקת רכבים כבדים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

מבצע אכיפה משטרתי בעיר נגד אוטובוסים ומשאיות – 141 דוחות ביום

שוטרי ירושלים רשמו אתמול, שלישי, 141 דוחות תנועה בגין עבירות מסכנות חיים וליקויים בטיחותיים; 46 משאיות ואוטובוסים נאסרו לשימוש

פורסם בתאריך: 11.7.18 08:55

במסגרת מבצע אכיפה שערכה אתמול, שלישי, המשטרה בירושלים כנגד רכבים כבדים בהם משאיות ואוטובוסים, נרשמו 141 דוחות תנועה בגין עבירות מסכנות חיים וליקויים בטיחותיים. כמו כן, נאסר המשך השימוש ב-46 רכבים, ובמהלכו אף נתפס ונעצר נהג משאית שרישיונו נפסל מלנהוג.



במשטרה מספרים כי "במהלך המבצע, עצרו השוטרים לבדיקה נהג משאית, ובדיקה שערכו לרשיונו, העלתה כי רישיון הנהיגה שלו נפסל וכי הוא אינו מורשה לנהוג כלל בכל סוג רכב, השוטרים עצרו את הנהג לחקירה והזמנתו לדין במטרה להפסיק ולמנוע את המשך מסוכנותו". בנוסף, במשטרה מציינים כי "מתוך 141 דוחות שנרשמו – 115 דוחות נרשמו כנגד נהגי רכבים כבדים, 17 דוחות כנגד נהגי אוטובוס, ומספר דוחות נוספים לרכבים פרטיים ודו גלגלים בגין עבירות מסכנות חיים".


ליקויי בטיחותי במשאית - במסגרת מבצע לבדיקת רכבים כבדים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

ליקויי בטיחותי במשאית – במסגרת מבצע לבדיקת רכבים כבדים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


"מבצע האכיפה שנערך אמש ברחבי ירושלים ותוצאותיו, הנם תוצר ישיר של ניתוח ממוקד על ידי שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל", מדגישים במשטרה, "שמיקדו את פעילותם במקומות בהם ישנה תנועה ערה של משאיות ואוטובוסים בהם כאלו המבצעים הסעות תלמידים, ומתוך מחשבה על ביטחונם ובטיחותם של כלל משתמשי הדרך והנוסעים. זאת במסגרת פעילותה הנחושה של משטרת ישראל בתחום אכיפת חוקי התנועה ובטיחות כלי הרכב העולים על הכביש תוך דגש לרכבים כבדים כגון משאיות ואוטובוסים להם פוטנציאל קשה עד קטלנית בהתרחשותה של תאונה, במטרה לשמור על ביטחונם של משתמשי הדרך ואותם הנהגים והנוסעים בכלי תחבורה אלו. משטרת ישראל שמה לנגד עיניה לצמצם את היקף תאונות הדרכים באמצעות אכיפה אפקטיבית כנגד עבירות מסכנות חיים ובדיקת תקינותם של הרכבים במטרה למנוע את התאונה הבאה".


בני משפחתה של סימה סייג-ויזמן ז"ל, היולדת שנפטרה, מספרים על הכאב הגדול


***

בתוך כך,כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", עם הגעתו של החופש הגדול בירושלים ובישראל כולה, ניתחו בעמותת אור ירוק את שיעור הילדים בגילאי 14-0 הנפגעים בתאונות דרכים בערים הגדולות ביחס לאלף ילדים. מן הניתוח, שמבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי ירושלים מדורגת במקום ה-23 בארץ בשיעור הילדים הנפגעים בתאונות דרכים בחופש.

מהנתונים עולה כי בחמש השנים האחרונות (2017-2013), 279 ילדים נפגעו במהלך החופש הגדול בירושלים (חודשים יוני-אוגוסט) – ממוצע של כ-56 ילדים בכל קיץ. עוד עולה מהנתונים כי בחופש הגדול בשנה שעברה נפגעו ברחבי ירושלים 68 ילדים בתאונות דרכים, מהם שישה באורח קשה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר