נפילת האבן ברחבת הכותל המערבי (מתוך הסרטון)
נפילת האבן ברחבת הכותל המערבי (מתוך הסרטון)

צפו: אבן מאבני הכותל המערבי נפלה

לראשונה מזה עשרות שנים, נפלה אבן מאבני הכותל המערבי ברחבת "עזרת ישראל" בקשת רובינסון - לא היו נפגעים

פורסם בתאריך: 23.7.18 10:28

הבוקר, שני, נפלה אבן מאבני הכותל המערבי – לראשונה מזה עשרות שנים. אין נפגעים.

האבן נפלה לתוך רחבת "עזרת ישראל" המשותפת לנשים ולגברים שממוקמת בקשת רובינסון, אישה אחת עמדה במתחם, אך האבן נפלה ממש בסמוך אליה והיא לא נפגעה.

מעיריית ירושלים נמסר כי "לאחר נפילת האבן ברחבת עזרת ישראל בכותל, הגיע למקום ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מהנדס העיר אדריכל שלמה אשכול ואנשי המחלקה למבנים מסוכנים. לאחר התייעצויות וכדי למנוע סכנה, הוציא מהנדס העיר צו מבנים מסוכנים לאזור והוא גודר ושולט על מנת למנוע כל כניסה אליו עד לטיפול רשות העתיקות במקום. בימים הקרובים תערוך רשות העתיקות מיפוי של האבנים במטרה לשמר אותן ולהסיר כל סכנה".

ראש העיר ניר ברקת ציין בין השאר כי "נס גדול קרה הבוקר כאשר האבן במשקל של כ-100 קילו נפלה בסמוך למתפללת בעזרת ישראל ולא פגעה בה. בכוונתי לבקש ממשרד ראש הממשלה האחראי על המקום, להרחיב את הבדיקות התקופתיות שנעשות באמצעות רשות העתיקות בכותל המערבי גם לעזרת ישראל ולכל אורך הכותל המערבי וכן גם לכותל הדרומי, בכדי למנוע תהליך התפוררות ולוודא שניתן להתקרב לכותל ללא סיכון. לאחר השלמת הטיפול התחזוקתי של רשות העתיקות יוסר הצו והרחבה תוחזר לשגרה הנהוגה בה עד כה".

מהקרן למורשת הכותל נמסר בתגובה: "הקרן למורשת הכותל המערבי מבהירה כי אבני הכותל המערבי ברחבת הכותל המרכזית נבדקים פעמיים בשנה על ידי מהנדסים ורשות העתיקות לבדיקת יציבותם וחוזקם. מנוף ועליו מהנדסים ואנשי מקצוע מוצב לפני חגי תשרי ולפני חג הפסח ובודק אבן אבן על מנת שח"ו לא יקרה אירוע מסוג האירוע החמור שהיה היום בצד הדרומי של הכותל. מהנדסי הקרן מבהירים כי אין כל חשש לביטחון הבאים ברחבת הכותל המערבי והפרסומים בנושא זה ע"י גורמים שאינם מוסמכים חסרי בסיס".




בתוך כך, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשבוע שעבר הוצב ברחבת הכותל המערבי לוח הזיכרון, לזכרם של השוטרים רס"מ האיל סתאוי ורס"מ כמיל שנאן ז"ל, שוטרי משטרת ישראל שנרצחו בפיגוע הטרור שאירע לפני שנה סמוך לשער האריות בהר הבית.

רס"מ האיל סתאוי ז"ל, רס״מ כמיל שנאן ז"ל נפלו ביום שישי, 14.7.17, בפיגוע טרור שהתרחש סמוך לשער האריות בהר הבית. בשעות הבוקר של אותו יום הגיעו שלושה מחבלים להר הבית והלכו לכיוון אחד השערים כשהם חמושים. שוטרים אשר הבחינו בהם ירו לעברם תוך שהם מנסים להימלט לכיוון המסגדים בשטח הר הבית. בתום מרדף שהתנהל אחריהם תוך חילופי אש, נוטרלו שלושת המחבלים על ידי כוח משטרתי. על גופתם נתפסו נשקים מסוג קרל גוסטב ואקדח. במהלך הלחימה במחבלים, נפצעו שני השוטרים באורח אנוש ולאחר שפונו לבית החולים נאלצו לקבוע את מותם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יהודי

    אולי האמת פוגעת, ואתם מנסים לטשטש, אבל זה דיי מדהים.
    מדובר ברחבה הרופרמית…
    הטומאה מנסה להזיק בקדושה, מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. אבל מה' תבוא הגאולה השלמה, והסוף שהם יפלו.

  2. יעל

    כשהם ייפלו עד הסוף זה אומר שאנחנו נבנה את בית המקדש זה טמטום שהם מתקנים את זה ומסגריםשלא ייגעו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר