עופר ברקוביץ, משה ליאון (צילומים: אורן בן-חקון, Kopitchinski & Yado photography)
עופר ברקוביץ, משה ליאון (צילומים: אורן בן-חקון, Kopitchinski & Yado photography)

ברקוביץ הגיע לפגישה בביתו של ליאון ברחביה; כרגע, רחוק מהסכמות

לאחר שהפגישה הסתיימה במבוי סתום, אומר גורם בכיר בהתעוררות ל"כל העיר": "ליאון לא הראה רצון להכניס את התעוררות לקואליציה"; מנגד, מוסר ליאון: "אשמח לצרף את התעוררות לקואליציה"

פורסם בתאריך: 20.11.18 13:40

יו"ר הסיעה הגדולה בעיריית ירושלים עופר ברקוביץ הגיע בשעה 12:00 לביתו של ראש העיר הנבחר משה ליאון ברחביה. השניים נפגשו לראשונה מאז הבחירות. במהלך הפגישה, שהתקיימה בארבע עיניים ונמשכה כחצי שעה, שוחחו השניים על כניסה של התעוררות לקואליציה.

ברקוביץ בירך את ליאון על בחירתו לראשות העיר ירושלים. לאחר מכן, הציג ברקוביץ בפני ליאון את דרישותיו לכניסה לקואליציה, שכללו בין היתר כניסה כגוש הכולל את יו"ר סיעת מצילים את ירושלים יוסי חביליו ואת מס' 2 ברשימת ירושלים תצליח יהודה בן יוסף – סך הכל 9 חברי מועצה.



גורם בכיר בהתעוררות מספר בשיחה עם "כל העיר": "עופר הדגיש בפני משה שהוא מוכן להיכנס למשא ומתן והציג שורה של נושאים עקרוניים וקווי יסוד. בשורה התחתונה משה לא הראה רצון להכניס את התעוררות ועופר לקואליציה. לא הושגו הבנות ולא היתה אמירה חד משמעית של משה לעופר 'אני רוצה אותך איתי'".

עוד מוסיף הגורם בהתעוררות: "זו היתה שיחה על נושאים ערכיים. עופר אמר למשה שהוא מוכן לשותפות, יחד עם גוש משותף.שבעה חברי מועצה של התעוררות יחד עם יוסי חביליו ויהודה בן יוסף. כרגע לא נראה שייפתח משא ומתן על כניסה לקואליציה".

מנגד, בסביבתו של ליאון מספרים כי "ברקוביץ הודיע כי הוא מייצג 'גוש' של 9 חברים, הכולל את התעוררות, חביליו, ופורש סיעת אלקין, מר בן יוסף ודרש חלק יחסי בקואליציה המתגבשת".

ליאון השיב לברקוביץ: "אני אשמח לשלב את התעוררות בקואליציה בדרך מכבדת וראויה המתאימה להישגים שלהם בבחירות. יחד עם זאת קיים פער בין תביעות הסף הגבוהות של התעוררות בין היכולת להיענות להן וביקש ממר ברקוביץ שהמו"מ ביניהם יימשך, ללא אולטימטום ודרישות סף אשר אינן מאפשרות המשך קיום מו"מ".

ליאון מוסר כי "בהתעוררות בחר ציבור רחב שחשוב שירגיש כי הקואליציה העירונית מייצגת אותם הלכה למעשה, באמצעות נציגיהם הנבחרים. אני מכיר בכך ואשמח לצרף את התעוררות לקואליציה. אני מקווה שעופר ברקוביץ ימצא בתוכו את המקום לניהול משא ומתן סבלני שבסופו התעוררות תזכה להיות חלק מהנהגת העיר על פי חלקה היחסי".

בסביבתו של ליאון מסכמים כי "בשלב זה אנו ממתינים לתשובתו של מר ברקוביץ בתקווה להמשך מו"מ פורה".

בתחילת השבוע אמר ברקוביץ בשיחה עם "כל העיר" כי הוא לא שולל כניסה לקואליציה של ליאון. "אני בא לבחון אילו קווי יסוד יהיו שם. איזו השפעה אמיתית". ברקוביץ הדגיש בשיחה: "אנחנו צריכים לייצג את הציבור שלנו בצורה הטובה ביותר. אנחנו מייצגים 50 אחוז מתושבי ירושלים. אני מתכוון לעבוד קשה בשבילם ובשביל כל התושבים, כדי לקדם את הערכים שהתחייבנו אליהם. בסופו של דבר אנחנו נבחן את הדברים לפני כניסה לקואליציה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חבל על הזמן

    אין טעם בכניסה לקאולוציה שבה ראש העיר שנשען ותלוי ברוב של חברי קואליציה חרדים ששולטים בו,
    ראש עיר שיהיה לא יותר מאשר חותמת גומי לקואלוציה חרדית שבחרה בו.
    אם התעוררות ושאר חברי המועצה שלא שיכים לחרדים יכנסו לקואליציה כזו,
    הם יתבזו לא יוכלו להועיל ולקדם כלום כי הכל יהיה נשלט בידי החרדים,שגם נכנסו לשכרון כח,ויזלזלו בהם באופן מופגן.
    אז עדיף לא להתבזות ולהיות עלה התאנה של ראש העיר והקולאציה החרדית.
    הבעיה היא שהחילונים,מסורתים,או כאלו שהראו אדישות ולא יצאו להצביע,אז עכשיו כולנו (חוץ מהחרדים) נאכל את פרי הביאושים של תוצאות הבחירות האלו.

  2. אמיר

    עדיף בחוץ.
    בעזרת בתי המשפט בעל הבית האמיתי אוטוטו חוזר לביתו החם בכלא .
    נחכה כמה שנים ואז הציבור החילוני אולי יתעורר..וננצח

  3. אני

    האם כבר נגמרו כל האפשרויות לבדוק את חוקיות תוצאות הבחירות הללו? הרי ברור שכל מה שדרעי בוחש בו, רחוק מלהיות כשר וחוקי. אמנם, מגיע לכל מי שלא יצא להצביע, את הזוועה שקיבל בירושלים, אבל העונש הזה יחול גם על מי שכן הצביע וניסה בכל כוחו שיהיה פה משהו אחר. האם באמת אבדה כל תקווה? להיכנס לקואליציה עם עושה דברו של דרעי הפושע, נשמע ונראה כמו סוף ממש ממש עצוב לבחירות הללו ולירושלים.

  4. מור לאה עצוב לי מאד עוד רבים כמוני משה ליאון נכנס ברמאות אם יש לו חבר כמו דרעי נו באת

    עמור

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר