משה וסתוית ליאון, ניר ובברלי ברקת, הבוקר, בלשכת ראש העיר (צילום: שלומי כהן)
משה וסתוית ליאון, ניר ובברלי ברקת, הבוקר, בלשכת ראש העיר (צילום: שלומי כהן)

ליאון בנאום הכניסה לתפקיד ראש העיר: "האתגר הראשון והחשוב בעיני הוא איחוד התושבים"

טקס חילופי ראש העיר נערך הבוקר, שלישי, בכיכר ספרא. עוד הוסיף ליאון: "בתפקיד ראש העיר יש משהו מתעתע, שכן העיר גדולה מן התפקיד, והתפקיד גדול מן האדם הנושא בו"; ראש העיר היוצא ברקת - "משה, אין לי ספק שתוכל להמשיך ולהצעיד את העיר קדימה"

פורסם בתאריך: 4.12.18 08:28

היום, שלישי, 4.12.18, נערך טקס החילוף בין ראש העיר היוצא ניר ברקת לבין ראש העיר הנכנס משה ליאון. הטקס יתקיים באולם מועצת עיריית ירושלים, בקומה השישית שבכיכר ספרא. בטקס צפויים להשתתף כלל חברי המועצה שנבחרו.

הטקס נפתח בדקת דומייה – כלל הנוכחים באולם מועצת העירייה עמדו לזכר 24 הנשים הנרצחות מתחילת השנה.

לאחר מכן ברקת עלה לנאום ובפתח דבריו אמר: "היתה לי זכות גדולה להוביל את העיר המורכבת ביותר בעולם. ניתנה לי זכות להשפיע על עיצובה הכלכלי הפיזי והרוחני לדורות קדימה. אני אוהב את ירושלים, אוהב להסתובב בכותל ובעיר דוד. אני אוהבת לשבת עם הירושלמים בבריכת הסולטן בהופעות. אני אוהב לעמוד בפסגת הר הצופים בתפילת שלום. לראות את הנופים היפהפיים במרתון ירושלים. ירושלים היא מקום נפלא לגדל בו ילדים, לראות אנשים שדומים לך ומצד שני רואים את כל שאר השבטים. התמהיל הזה הופך את הירושלמים לצנועים יותר, קהילתיים יותר ועם חיים בעלי משמעות, עם עבר ועתיד משמעותיים. בעבורי להיות ראש עיר ירושלים זה בראש ובראשונה שליחות, עבודת קודש ועשייה מקצועית. אני רוצה להודות למי שחלקו איתי את האהבה המיוחדת לירושלים".

אולם מועצת עיריית ירושלים, הבוקר - עומדים לזכר הנשים שנרצחו מתחילת השנה (צילום: שלומי כהן)

אולם מועצת עיריית ירושלים, הבוקר – עומדים לזכר הנשים שנרצחו מתחילת השנה (צילום: שלומי כהן)



"תודה מיוחדת בשמי ובשם כולנו למשטרת ירושלים מפקדי המחוז ולכוחות הביטחון", אמר ברקת, "שאפשרו לנו להתפקד בעשייה ובפיתוח. לבסוף אני רוצה להודות לשותפיי בהנהלת העיר – לסגני ראש העיר ולחברי מועצת העיר היקרים. יחד אתכם ניווטנו את ירושלים. את כל ההחלטות קיבלנו ביחד, גם לאופוזיציה אני רוצה להודות. יש לכם תפקיד חשוב במערכת הציבורית ומאחל המון הצלחה בהמשך. אני רוצה להודות מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולממשלת ישראל".

"אני מאחל לכולנו שגם משרד באוצר יבין לעומק את הסיבות שנלחמנו כל כך חזק, לתקצובה ותעדופה של ירושלים. את השרביט אני מעביר למשה ליאון היקר. אין לי ספק שאני מעביר את המשך כיהונה של העיר, שתוכל להמשיך ולהצעיד אותה קדימה. תודה על הזכות שנפלה לידי, שנתראה בשמחות".

אחרי ברקת הגיע זמנו של ראש העיר הנבחר ליאון לומר את דבריו. "המסע שלי הנה, כאורך שרשרת הדורות כולה, החל לפני 83 שנה – בשנת 1935 בנמל יפו – ירד סבא שלי משה ליאון מהאונייה שהעלתה אותו מסלוניקי ובזרעותיו פעוט בן שנה וחצי, אבי שלום ליאון. דבר ראשון חיש מהר שם פעמיו לירושלים. מהלכי החיים הובילו את סבא ובעקבותיו אותנו לפרקי חיים בתל אביב ובגבעתיים, אבל לרגע לא פסק המסע לירושלים, שתמיד נכחה בבית ברגעי השמחה והצער, בתפילות ובשירים".

"זכות גדולה היא לי לברך על כך בשם ובמלכות ברוך אצה השם אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", הוסיף ראש העיר ליאון. "הימים האלה הם ימי בחנוכה, חג שחרור ירושלים מידי זר, אין כמו ימי חנוכה להמחיש שירושלים היא ליבה של המדינה היהודית וגם המנוע המניע את הרוח היהודית. הדברים ברורים ונטועים עמוק ואין צורך להרחיב. בתפקיד ראש העיר ירושלים יש משהו מתעתע, שכן העיר גדולה מן התפקיד, והתפקיד גדול מן האדם הנושא בו. אני צריך לקום בכל בוקר לנקות רחובות, לבנות שכונות, לפתח עסקים ולגייס תקציבים. אתגרים רבים עומדים לפנינו, אך הראשון והחשוב שבהם בעיני הוא איחוד התושבים כולם תחת רוח טובה וחיובית".

על ראש העיר היוצא ברקת אמר ליאון: "לאורך 15 שנה שירות בעירייה, תחילה במועצת העיר ובעשור האחרון כראש העיר, פעל רבות ברוח זו. תודה ניר יישר כוח".

בהמשך התייחס ליאון גם לכישורים שהוא מביא איתו לכסא ראש העיר: "החיים לימדו את כולנו שערכו של הניסיון לא יסולא מפז. להובלת ירושלים אני בא אחרי שנים רבות וטובות מעולם המעשה. כל מה שעשיתי בחיים הכשיר אותי לרגע הזה. כל הניסיון והוותק שצברתי כאיש ציבור וכאיש כספים מתנקז אל התפקיד הזה, שהוא פסגת שאיפותיי ומשימת חיי האחרונה בשירות הציבורי. אז אולי באופן שמימי אני מתיישב על כסאו של דוד המלך, אבל באופן ארצי מסתדרים לפני בתור ארוך כל תושביה של ירושלים, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, ותיקים ועולים, צעירים ומבוגרים – כולם דורשים את המגיע להם ולכולם אני מחויב וגם מבטיח שלשירותם אקדיש את כל מרצי ומאודי".

בסיום דבריו הודה ליאון ל"אשתי היקרה והאהובה סתוית, שהולכת עימי לאורך כל הדרך. לא יכולתי לבקש יותר".

משה וסתוית ליאון, ניר ובברלי ברקת, הבוקר, בלשכת ראש העיר (צילום: שלומי כהן)

משה וסתוית ליאון, ניר ובברלי ברקת, הבוקר, בלשכת ראש העיר (צילום: שלומי כהן)

כזכור, לפני כשלושה שבועות נפגש ליאון עם שר האוצר משה כחלון, בפגישה דנו על גובה תקציב הממשלה לירושלים לשנת 2019. לליאון לא צפויות פגישות נוספות בקרוב עם נתניהו.

הליך החפיפה בין ברקת לבין ליאון החל כבר לפני שבועיים. אין ספק שאחד האתגרים הגדולים של ליאון הוא בניית תקציב לעיריית ירושלים לשנת 2019, ואישורו מול קואליציה חדשה. אתגר גדול נוסף הוא בנייתה שלהקואליציה, שכפי שפורסם ב"כל העיר" – ליאון כבר החל בבנייתה, אך זו טרם גובשה במלואה.

אתמול בערב, שני, הגיעו ברקת וליאון לרחבת הכותל המערבי והדליקו נר שני של חנוכה. "רק כאן במקום הכי קדוש אפשר להבין את כובד המשקל של ראש עיריית ירושלים", אמר ליאון, "זכיתי לקבל את השרביט של הובלת העיר בשנים הקרובות. אני רוצה קודם כל להודות לקב"ה שזיכה אותי. 'ואני בחסדך בטחתי יגל ליבי בישועתך, אשירה לה' גמל עלי. ברוך שהחייני וקיימני והגיענו לזמן הזה'. אחרי אלפיים שנה אני עומד כאן נרגש ומתחייב שבע"ה אעשה כל מאמץ לאחד את כל תושבי ירושלים יחדיו. מכל סוגי הקשת. על מנת שאנחנו כתושבי ירושלים נוכיח לעם ישראל לעם היהודי שאפשר וחייבים לחיות באחדות. ובהחלט גם לשמור על צביונה היהודי של העיר ירושלים".

ברקת הוסיף וסיפר: "אני זוכר את ההתרגשות העצומה להיות באיחודה של ירושלים אחרי אלפיים שנות גלות. כאן עשיתי בר מצוה, כאן נשבעתי בצנחנים ופעם אחר פעם, מצאתי את עצמי מתרגש כאן בכותל המערבי. אני זוכר שהחלטתי לפני 17 שנה לעזוב את כל עיסוקיי ולהתמקד במשימת חיי- לעזור לירושלים שלנו להצליח. אני מודה לכם, ומברך את ראש העיר הנכנס שנמשיך לראות ירושלים מתפתחת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיים

    החזון של ליאון ודרעי – להגיע לאשכול 1 החילונים והדתיים ימשיכו לברוח ונהפוך לעיר יציה חרדית וחציה ערבית . עיר הבירה בדיחה

  2. אדם

    לחיים המגיב, מי שעוזב את ירושלים לא ראוי לגור בה.
    מי שעוזב מעניש את עצמו, ירושלים העיר הכי יפה בעולם, שתמיד כייף ומעניין להסתובב בה.
    חילוני דתי וחרדי לכולם יש מקום, והשוליים שנלחמים טוב יהיה אם יבינו שזה לא מקומם, וישאירו ירושלים נקייה יותר.
    והצעתי לאחיי החילוניים, אם אתם עוזבים ומוכרים לחרדים, אז תאשימו את עצמיכם בלבד בכך!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר