דרום מזרח ירושלים - בסמוך לשגרירות ארצות הברית (צילום: יח"צ)
דרום מזרח ירושלים - בסמוך לשגרירות ארצות הברית (צילום: אוליבייה פיטוסי)

בקרוב בירושלים: תוכנית להקמת רובע שגרירויות באזור שכונת ארנונה

משרד הבינוי והשיכון מקדם את הקמת רובע השגרירויות, שיתפרש על פני כ-100 דונם ויכיל 9 אזורים נפרדים. באחרונה נבחן שטח בדרום מזרח ירושלים

פורסם בתאריך: 18.12.18 08:37

שגרירות ארצות הברית לא לבד: משרד הבינוי והשיכון מקדם בשבועות האחרונים הקמת רובע שגרירויות בירושלים. המתחם החדש, שיתפרש על פני כ-100 דונם, צפוי להיבנות בסמוך לשכונות ארנונה ותלפיות מזרח.

ל"כל העיר" נודע כי בשבוע האחרון נבחן שטח בדרום מזרח ירושלים לטובת הקמת רובע השגרירויות, כשבמשרד הבינוי והשיכון מדגישים כי המרחק בין רובע השגרירויות מגדר ההפרדה יהיה כ-1.5 ק"מ בקו אווירי.



רובע השגרירויות בירושלים, כך מציינים במשרד הבינוי והשיכון, יכלול 9 אזורים נפרדים, במתחם שמתפרש על פני שטח של כ-100 דונם. "המתחמים מתוכננים כך שיכללו מבנים בהם יפעלו כמה שגרירויות בבניין, וזאת כמקובל בעולם", נמסר ממשרד הבינוי והשיכון. "כמו כן מתוכננים גם מגורי עובדים בסמיכות למבני השגרירויות. המתחמים מייצרים יחד כ-60,000 מ״ר זכויות בנייה, שמהווים כ-250 אחוזים מהשטח. ניתן יהיה להגדיל את הזכויות אף ליותר מכך ולהגיע גם ל-80,000 מ״ר, המהווים כ- 350% מהשטח, וזאת בתיאום עם מנהל התכנון ודרישות התכנון והצרכים שיתקבלו ממשרד החוץ, שנמצא בקשר עם השגרירויות השונות".

שגרירות ארה"ב (צילום: אוליבייה פיטוסי)

שגרירות ארה"ב (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עוד נמסר ממשרד הבינוי והשיכון: "התכנון של מתחם השגרירויות מתחשב מאוד בתוואי הטופוגרפי המיוחד של השטח ומשאיר חלונות לנוף הנשקף מגבעת ארמון הנציב. כמו במתחם השגרירות האמריקאית, גם הוא יתוחם בגדר מפרידה ביטחונית אשר תשולב בפיתוח הנופי המיוחד של המתחם".

שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל׳) יואב גלנט: ״אני משוכנע כי מדינות נוספות ורבות יעבירו את שגרירויותיהן לירושלים. לפיכך הנחתי את גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון לייצר חלופות של פתרונות הולמים למיקום השגרירויות בעתיד, בין היתר ברובע שגרירויות ייחודי. בימים אלו אנחנו מתכננים מתחמים אפשריים למדינות נוספות הצפויות להעביר את שגרירויותיהן לירושלים. אני פונה אל הקהילה הבינלאומית ואומר – העברת השגרירות אל ירושלים, בירתנו הנצחית, היא המעשה הנכון. הזדרזו, המקומות המועדפים הולכים ואוזלים״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם ממשלת ישראל שתעביר את שגרירותה לירושלים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר