סצנת הבילויים בלילה בשוק מחנה יהודה (למצולמים ולמקומות אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: אוליבייה פיטוסי)
סצנת הבילויים בלילה בשוק מחנה יהודה (למצולמים ולמקומות אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: אוליבייה פיטוסי)

לקראת חגיגות ערב השנה החדשה: בעלי הברים והמסעדות במחנה יהודה הוזהרו שלא לערוך מסיבות רחוב

בעלי הברים והמסעדות בשוק זועמים: ל"כל העיר" נודע כי חלקם נדרשו על ידי המשטרה והעירייה בראשות ליאון לחתום על מסמך שמזהיר אותם לא לערוך אירוע 'החורג מתנאי רישיון העסק': "סילבסטר עבורינו זה כמו פורים ויום העצמאות, אנחנו רוצים להתפרנס; שמים לנו רגליים"

פורסם בתאריך: 31.12.18 07:53

לקראת חגיגות הנובי גוד והסילבסטר, ערב השנה החדשה 2019: בעלי הברים והמסעדות בשוק מחנה יהודה חוששים כי הרשויות – עיריית ירושלים בראשות משה ליאון ומשטרת מחוז ירושלים – יערימו עליהם קשיים בקיום מסיבות.



ל"כל העיר" נודע כי בעלי הברים והמסעדות נדרשו לחתום על מסמך שמזהיר אותם מקיום מסיבות ואירועים החורגים מתנאי הרישיון. "לקראת אירועי ערב ליל הסילבסטר, במתחם שוק מחנה יהודה ובכלל, מזכירה משטרת ישראל כי חל איסור לערוך כל אירוע או מסיבת רחוב באופן החורג מתנאי רישיון העסק", כך נכתב במסמך. למעשה, בעלי העסקים חוששים כי יצטרכו להנמיך את המוזיקה בשעה 23:00.

"סילבסטר זה לא יום רגיל, זה עבורינו זה כמו פורים ויום העצמאות, אנחנו רוצים להתפרנס", מציין בעל בר בשוק מחנה יהודה בשיחה עם "כל העיר", "שמים לנו רגליים. עד שיש יום שאפשר שקצת להרוויח ולחגוג, לא נותנים לנו ומערימים אלינו קשיים".

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

בעלי ברים ומסעדות מספרים כי הערב, שני, יוצבו מחסומי כניסה וסדרנים על מנת להגביל את מספר המשתתפים במתחם שוק מחנה יהודה. כמו כן, בעלי העסק חוששים כי פקחי עירייה יגיעו הערב לשוק ויתנו דוחות לברים ולמסעדות שיוציאו כיסאות ושולחנות החוצה.

לדברי נינו פרץ ,לשעבר יו"ר ועד הסוחרים בשוק מחנה יהודה ומהסוחרים הבולטים בשוק, "עד לפני חודש כמידי חג – פורים, יום העצמאות, סילבסטר, היינו עורכים ישיבות מסודרות ומתואמות מול המשטרה. אף פעם לא ניסו לפגוע בפעילות של ליל הסילבסטר. זה לילה לבן לכל דבר. ואחד מהלילות שאמורים לאפשר לעסקים לחרוג ואולי קצת להרעיש עד השעות המאוחרות, ולא לכבות את המוזיקה ב-23:00. הרי בתקופת החורף,  בין סוכות לפורים, אין כל כך הרבה עבודה ויש איזה יום-יומיים שאפשר קצת לחגוג ולהרוויח, אז למה לקחת להם את זה? יש תחושה שיש תוכניות לסגור את הפעילות בלילות בשוק".

עסק בשוק מחנה יהודה

"צריך להגיד תודה שהברים עובדים וקיימים", מדגיש פרץ, "זה חיי הלילה של השוק. לא צריך להערים עליהם קשיים. אני מקווה ומאמין שהעירייה והמשטרה יתעשתו ויחשבו מסלול מחדש".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "המשטרה לא קובעת את הכללים, מה שהעירייה תחליט, המשטרה תאכוף".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה תאפשר את קיום האירועים אולם לא תאפשר פעולות שיביאו לסיכון המבלים והציבור, חסימה של מעברים והפרעה משמעותית במרחב הציבורי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. עד

    תבקשו ממיקי זוהר שיחריג את היום , כמו שעשה עם לג בעומר…

    אפשר לחגוג בכיף גם במקום סגור. 75 שנה חיינו ונהנינו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה שהעירייה תחליט המשטרה תאכוף… סירייאססלי? לא על פי חוקי המדינה?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני חושב שצריך להתחשב בשכנים, יש שכנים עם ילדים קטנים שמאוד מפריע להם הרעש והם היו מעדיפים שהרעש יופסק הרבה לפני 23.00.

  4. Beto

    והסילבסטר???
    מתי תבינו שסילבסטר היה אנטישמי???
    תלמדו היסטוריה…אידיוטים
    תגידו שנה אזרחית חדשה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר