בניין משרד החינוך (צילום: אביעד בר נס)
בניין משרד החינוך (צילום: אביעד בר נס)

תלמידות ירושלמיות דורשות ממשרד החינוך: "הילחמו בהטרדות המיניות בבתי הספר בירושלים"

מועצת התלמידים בירושלים ותלמידות בתיכונים בעיר דורשות להכניס מערכי שיעור בנושא ולקבוע תקנון למניעת הטרדות מיניות בכל בתי הספר בעיר; היום, חמישי, הן יפגינו מול משרד החינוך

פורסם בתאריך: 2.1.19 16:28

תלמידות ירושלמיות הלומדות בתיכונים ברחבי העיר דורשות ממשרד החינוך להציף את נושא ההטרדות המיניות בבתי הספר: "ממשרד החינוך – קחו אחריות על ביטחוננו והילחמו בהטרדות המיניות בבתי הספר", אומרת ל"כל העיר" אחת התלמידות שעומדות בראש ההתארגנות. התלמידות קוראות לקבוע קביעת חובת מינוי ממונה לתלונות על הטרדות מיניות בכל מוסד, שזהותו ידועה בפני התלמידים; קביעת תקנון למניעת הטרדות מיניות ופרסומו בשטח בתי הספר; הכנסת מערכי שיעור חובה בנושא גיבוש זהות מינית, מיניות ומניעת הטרדות מיניות לכל בתי הספר; והכשרה לכל המורים בנושא הטרדות מיניות ומניעתן.



מחר, יום חמישי, 3.1.19, בשעה 17:00, התלמידות יפגינו מול משרד החינוך, שברחוב הנביאים בירושלים, וידרשו טיפול מהיר בנושא. "בתקופה שבה כל החברה הישראלית קמה ומשמיעה קול נגד אלימות מינית", נמסר ממארגנות המחאה, "ברור שגם בבתי הספר הגיע הזמן לשינוי גישה. רק לאחרונה התבשרנו על מעצרו של מורה בחשד לתקיפה מינית. כולנו, בנים ובנות כאחד, נתקלים בהטרדות מיניות במערכת החינוך באופן יומיומי בדרכים שונות, מאנשי סגל או שותפים ללימודים. גם אם על הנייר במשרד החינוך קיימים נהלים בנושא, הם לא קיימים או מיושמים במציאות, מבחינת החוויה שלנו כתלמידים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי כאחד. המצב הנוכחי הוא שהחוק למניעת הטרדה מינית נאכף במקומות עבודה אבל בבתי הספר".

"לאחר שנים בתוך המערכת, ברור לנו שלא נעשה מספיק כדי להילחם בתופעה", הן מדגישות. "יחד, תלמידות ותלמידים, נצא להשמיע קול וקריאה למשרד החינוך להתחיל את השינוי ההכרחי".

ההפגנה מאורגנת על ידי קבוצת תלמידות ותלמידים וקבוצות נוער שונות, ביניהן מועצת התלמידים העירונית, ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י), לוט"ם, מרכז סיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ותנועת נוער שונות.


מחאת התלמידות (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


במועצת התלמידים והנוער של ירושלים מוסיפים ואומרים כי "מועצת התלמידים והנוער של ירושלים מחויבת לשמור על ביטחונם של התלמידים בבתי הספר ובכך גם למנוע מקרים של הטרדות מיניות מחוץ ובתוך בתי הספר. משרד החינוך אכן הוציא נהלים להתמודדות עם תופעת ההטרדות, אך לא יישם אותם בשטח, ובכך נוצר מצב בו ממשיכות להיאסף תלונות של תלמידים/ תלמידות על הטרדות בבתי הספר. מועצת התלמידים והנוער של ירושלים לוקחת חלק בהפגנה שמטרתה לפתור את בעיית ההטרדות בבית הספר. חשוב להדגיש כי לדעתנו ניתן לפתור את המצב גם בדרכי שיח, ולכן נשמח אם משרד החינוך ייענה לבקשותינו ויקיים ישיבה בנושא בהשתתפות בכירים במשרד החינוך וחברי המועצה, על מנת לפתור את הבעיה ולהחזיר את הביטחון לתלמידים בבתי הספר. במקרה ולא ייענו לדרישותינו, נמשיך לפעול בכל דרך שמאפשר לנו החוק בכדי להשמיע את קולם של בני הנוער, גם במאבק זה".

ממשרד החינוך נמסר: "מערכת החינוך מקדישה בכל שנה בנוסף ללימוד השוטף, שבוע מערכת החינוך למניעת פגיעה מינית. בשבוע זה, המורים עוברים הכשרה , הרצאות וסדנאות בנושא, וכן נערכים בכיתות פעילויות לתלמידים בכל הגילאים בהתאם לשלב ההתפתחותי שלהם. ב-13.1 יחל שבוע זה. לגבי הדרישות: 1. היועצת היא אשת המקצוע המקבלת הכשרה בנושא זה, והיא זו אשר ניתן לפנות אליה בכל סוגיה הקשורה לנושא; 2. בבתי הספר נבנה תקנון עי כל באי ביה"ס. תקנון זה כולל אורחות חיים בביה"ס, ותגובה על חריגה מהתקנון. ביה"ס אוטונומי לקבוע כללים המתייחסים גם להטרדות מיניות; 3. במסגרת שיעור כישורי חיים, הנושא נלמד בביה"ס. המשרד מתקצב זו השנה השנייה הרצאות וסדנאות בנושא לצוותי החינוך ולתלמידים; 4. כפי שנאמר , צוותי המורים מקבלים הכשרה בנושא זה במסגרת שבוע המערכת ולאורך כל השנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר