הדמיה של מכללות צה"ל סמוך לעין כרם (הדמיה: דובר צה"ל)
הדמיה של מכללות צה"ל סמוך לעין כרם (הדמיה: דובר צה"ל)

מעבר מכללות צה"ל לירושלים | ועד תושבי עין כרם נגד ליאון: "יש לו את המנדט, אבל הוא נותן לתושבים להתמודד לבד"

על רקע דחיית העתירה המינהלית, מחדשים תושבי עין כרם את מאבקם נגד מעבר מכללות צה"ל לשכונה ומבקרים את התנהלות ראש העיר. לדבריהם, למרות שהתנגד נחרצות לתוכנית לפני הבחירות, הוא לא פועל מספיק כדי לעצור אותה

פורסם בתאריך: 23.1.19 19:14

בעוד קצת יותר משבועיים, ב-10.2, יתקיים בוועדה המחוזית לתכנון דיון על ההתנגדויות הרבות שהוגשו נגד העברת מכללות צה"ל לעין כרם.

על רקע דחיית העתירה המינהלית שהגיש ועד תושבי עין כרם, ולקראת הדיונים הצפויים על ההתנגדויות, מעלים השבוע תושבי עין כרם טענות כנגד ראש העיר משה ליאון, שלדבריהם לא פועל מספיק כדי לבלום את התוכנית כפי שהתחייב במהלך הבחירות לראשות העיר.



"ראש העיר חייב לעצור את התהליך בוועדת התכנון המחוזית", אומרת דלית ארמוזה, מראשי מאבק התושבים נגד התוכנית. "יש לו את המנדט, הוא ראש העיר, השריף של השכונה, אבל הוא נותן לתושבים להתמודד לבד".


הפגנה נגד הקמת מכללות צהל בעין כרם (צילום: מטה מאבק עין כרם)

הפגנה נגד הקמת מכללות צהל בעין כרם (צילום: מטה מאבק עין כרם)


יו"ר ועד התושבים בעין כרם, אלון אוריון, מוסיף: "כשמר ליאון ביקר בעין כרם כמועמד לראשות העיר, הוא הביע באופן ברור ונחרץ התנגדות למיקום המכללות בגבעת הטראסות. לאחר הבחירות, מינה מר ליאון את חבר המועצה יוסי חביליו כנציגו לבדיקת האפשרויות בנושא. לחביליו הוקצו 75 יום לבדיקה, אבל בינתיים הוועדה המחוזית ממשיכה לקדם את אישור התוכנית. הוא חייב לפעול".


מכללות צה"ל (הדמיה: דובר צה"ל)

הדמיה של מכללות צה"ל בעין כרם (הדמיה: דובר צה"ל)


רון חביליו, שותף נוסף למאבק התושבים, מציין כי "ראש העיר צריך לשים את כל כובד משקלו על מנת לעצור את התקדמות התוכנית הקלוקלת, ולדרוש מהיזמים בדיקה רצינית של החלופות למיקום המכללות. לאחר מכן הנושא צריך לעלות לדיון בוועדה המקומית. ורק לאחר מכן חוזרים אל הוועדה המחוזית. זוהי ההתנהלות הציבורית הראויה".

ארמוזה מוסיפה וטוענת כי "ראש העיר ליאון הביע התנגדות לתוכנית, אבל הוא גם לא הצביע נגדה בישיבת המועצה האחרונה בתקופת ברקת, שבה הנושא עלה. נכון, הוא נתן ליוסי חביליו מנדט לפעול, אבל הוא לא מסייע לו. הוא חייב לעצור את התהליך בוועדה המחוזית".


למרות התנגדות התושבים: אושרה הפקדת תוכנית מכללות צה"ל


חבר מועצת העירייה חביליו (מצילים את ירושלים), שגם הוא התנגד לתוכנית, מוסר ל"כל העיר": "כרגע אני חושב שהחלופה הטובה ביותר היא בהר הצופים. לדעתי גם ראש העיר תומך בחלופה הזו, אבל גם חשוב לו לוודא שהמכללות יעברו בסופו של דבר לירושלים. אני מקווה שנצליח לשכנע את צה"ל שהר הצופים זה המיקום הנכון יותר. שם הם רצויים ואילו בעין כרם לא".

מתנגד נוסף לתוכנית הוא חבר מועצת העירייה עופר ברקוביץ (התעוררות), שצפוי להגיש הצעה לסדר בנושא בישיבת המועצה הקרובה – לדבריו "העברת מכללות צה"ל לירושלים חשובה, אך המיקום שנבחר לפרויקט איננו מתאים. בכוונתי לשוב ולהעלות את הנושא בישיבת המועצה הקרובה, כדי לשנות את התוכנית הנוכחית ולחזק את הגבעה הצרפתית, את קו התפר ואת הצביון הציוני בצפון העיר. אני מאמין כי חברי המועצה וראש העירייה יהיו ישרים ויקבלו את הצעתנו לפעול לעצירת התוכנית הנוכחית. אני קורא לכל מי שהנושא חשוב לו להגיע לישיבת מועצת העיר הקרובה ולהוביל לשינוי ההחלטה".


הקו הירוק של הרכבת הקלה | הסוחרים בגילה מעלים הילוך במאבק: "העירייה דורכת עלינו"


ראש העיר ליאון מוסר בתגובה: "הנושא נמצא עדיין בשלבי בדיקה, יחד עם הגורמים הרלוונטיים במסגרת שיתוף ציבור והקשבה לצדדים. בד בבד, אין ספק שירושלים רוצה את המכללות בעיר ואעשה הכל על מנת להשאירם בבירה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר