בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

ניצחון לפעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין על עיריית ירושלים

פקחי העירייה החרימו את רכבו של בנצי גופשטיין בטענה שהוא שימש להדבקת מודעות בכניסה לעיר שלא כחוק. בית המשפט שחרר את הרכב וקבע כי לעירייה לא היתה סמכות להחרים את הרכב

פורסם בתאריך: 31.1.19 16:16

רכבו של פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין הוחרם על ידי פקחי עיריית ירושלים לפני כשלושה שבועות. לטענת העירייה, הרכב שימש את גופשטיין לביצוע עבירות של תליית מודעות בכניסה לעיר שלא כחוק. עוד טענה העירייה כי הרכב הוחרם כדי למנוע עבירות עתידיות.



גופשטיין לא ויתר וערער באמצעות עו"ד איתמר בן גביר. בדיון שהתקיים בבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים קבעה השופטת סיגל אלבו כי "לא היה מקום לתפוס את הרכב, וכי היה על פקח העירייה לנקוט באמצעי שפגיעתו בקניין היא פחות דרסטית". עוד קבעה השופטת אלבו כי מדובר ב"עבירת קנס בלבד".

בנצי גופשטיין (צילום: אמיל סלמן)

בנצי גופשטיין (צילום: אמיל סלמן)

אולם בכך לא הסתיים העניין. העירייה ערערה על החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים. בערעור טענה העירייה כי "כשאומרים שלא אוכל לחלט רכב זה פוגע לי ביכולת האכיפה כי הרי עכשיו יעשו מה שרוצים ואנחנו רק רוצים לשמור על עיר נקייה".

מנגד, עו"ד בן גביר טען כי " בעיריית ירושלים, שלא כמו בערים האחרות, החליטו לא רק לתת דוחות כואבים אלא לקחת מהאנשים את הרכבים וברירת המחדל של הפקחים היא בואו תכינו את הרכב. כשאתה לוקח מבנאדם את הרכב אתה לוקח ממנו את הידיים והרגליים".

איתמר בן גביר (צילום: גיל אליהו)

איתמר בן גביר (צילום: גיל אליהו)

בסופו של הדיון החליטה עורכת הדין של עיריית ירושלים למשוך את הערעור והרכב הוחזר לגופשטיין.

"זו הפעם השלישית בחודשיים האחרונים ששופטים דוחים את בקשות העירייה להחרים רכבים", אומר עו"ד בן גביר ל"כל העיר". "אני מקווה שכעת יפנימו בעירייה שזו לא הדרך ושההתנהלות האטומה והשרירותית של החרמת רכבים תיפסק".

חקירת רצח הזוג כדורי בארמון הנציב | עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את המשפחה, תוקף: "המשטרה נרדמה בשמירה"

עוד מוסיף בן גביר: "זכותם של הפקחים לתת דוחות לרכב, אך החרמתו היא פגיעה קשה ובלתי מידתית בקניינו של אדם. אני מרוצה שעצרנו את התופעה הפסולה הזו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פעלה ופועלת כדין, היא מבצעת אכיפה נרחבת כנגד תושבים ומבקרים אשר מלכלכים את עיר בירתנו. המפלגה והנאשם לכלכו את המרחב הציבורי ותלו שילוט בעבריינות וללא היתר, ועל כך אין מחלוקת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאיר קורן, קרית ארבע חברון, ת"ו

    בס"ד
    בנצי גופשטיין היקר הוא פעיל ימין – אך – קיצוני????? בוודאי שהוא איננו!!!

    בנצי פועל במשך שנים רבות להציל מאות רבות(!) של יהודיות הנופלות בשבי של בעליהם הערבים הנוהגים בהם באכזריות רבה ומסכנים את חייהם וחיי ילדיהן – זאת – מעבר לעצם העובדה שנישואין של יהודיה עם ערבי אסורות באיסור חמור מאד לפי ההלכה, כידוע!

    מעבר לכך, בנצי היקר פועל רבות כיהודי נאמן לארצו, מדינתו ועמו ואומר את האמת היהודית גם כשהיא כואבת!

    חבל מאד וכואב מאד שעיתון כל העיר – עיתונה של ירושלים מכנה יהודי אוהב ציון וירושלים בשם: קיצוני!!!

  2. יורם

    העירייה מנצלת את כוחה בצורה מכוערת מול התושבים ולא מהססת לרמוס אותם
    הגיע הזמן שבתי המשפט יתחילו לקנוס את העירייה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר