האוניברסיטה העברית בהר הצופים (צילום: אורן בן-חקון)
האוניברסיטה העברית-קמפוס הר הצופים (צילום: אורן בן-חקון)

אגו, יוקרה וכסף: מסיבות הפורים שמחלקות את הסטודנטים הירושלמים

מצד אחד הסטודנטים בחלק מהמכללות בעיר, מצד שני אגודות הסטודנטים של האוניברסיטה העברית ומכללות אחרות. כך פוצלה מסיבת פורים המסורתית לשתי מסיבות שונות

פורסם בתאריך: 13.3.19 12:56

המכללות נגד האוניברסיטה העברית: ביום חמישי הקרוב, 21.3, יתקיימו בעיר שתי מסיבות פורים לקהל הסטודנטים הירושלמים. האחת לסטודנטים שלומדים במכללת הדסה, במכללה להנדסה ובאקדמית אונו, שתתקיים במתחם התחנה, והשנייה לסטודנטים מהאוניברסיטה העברית, מדוד ילין ומאורט, שתתקיים בחניון ספרא.

אז מדוע פוצל קהל הסטודנטים בעיר? ל"כל העיר" נודע כי מאחורי הקלעים מתנהל קרב רווי יצרים ומלא באגו על יוקרה ועל כסף.


תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]


באגודות הסטודנטים של המכללות שהתפצלו טוענים כי אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית מדירה אותם מקבלת ההחלטות, לא משתפת אותם ובעצם הופכת אותם לאורחים. לטענתם, ההפקה של המסיבה המסורתית בחניון ספרא נמצאת בידי החברה הכלכלית באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, שלא נותנת להם מקום. כעת, עולה החשש בקרב הסטודנטים כי מאבקי האגו והכוח ישפיעו על אירועי יום העצמאות ואירועי יום הסטודנט, שעשויים אף הם להתפצל.



בשיחה עם "כל העיר" מסביר יקיר ג'רסי, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת הדסה ומיוזמי הפיצול של מסיבות פורים, כי "אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית לא נתנו לנו שום סיי בשום חלק של ההפקה – מבחירת התקליטנים, דרך הלוקיישן וחברת האבטחה ועד חלוקת הרווחים. למעשה, באגודת הסטודנטים של העברית רוצים להשתמש בנו כצינור להגדלת רווחים. למה שאנחנו נגבה עבורם את הכסף ולא נראה מכך אגורה?".

אודי שאינסקי, ראש מחלקת הסברה ודוברות באגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, מגיב לטענות של ג'רסי ואומר: "המכללות קיבלו החלטה להתפצל ולא לשתף איתנו פעולה במסיבת פורים. זה לא היה רצון שלנו. אין לנו רצון להתבדל ולהפיק אירועים פרטיים".

שאינסקי מתייחס גם לאפשרות כי גם אירועי יום הסטודנט יפוצלו בעקבות המתיחות שנוצרה: "כמו שבפורים שאפנו לעבוד יחד עם המכללות כדי ליצור את האירוע הכי גדול והכי שווה לסטודנטים בעיר, כך נשאף גם ביום הסטודנט".

עד ליום הסטודנט יש עוד זמן, בינתיים קהל הסטודנטים הירושלמי צריך לבחור היכן לחגוג בפורים. הנה הפרטים המלאים של שתי המסיבות:

במסיבת פורים של המכללות, שתתקיים כאמור ביום חמישי (21.3) במתחם התחנה, יתקלטו דיג'יי איציק גודדי, דיג'יי רועי מועלם ודיג'יי שלומי אזולאי. המארגנים נערכים לקהל של כ-1,500 סטודנטים וזאת בשל שיקולי אבטחה ותפוסה. (החל מהשעה 22:00. 40 שקלים לחברי אגודה, 70 שקלים לסטודנטים שאינם חברי אגודה).

במסיבה של האוניברסיטה, שתתקיים גם היא ביום חמישי בחניון ספרא, יתקלטו דיג'יי שי דניאל ודיג'יי רותם מנסנו. המארגנים נערכים לקהל של כ-4,000 סטודנטים. (החל מהשעה 23:00. 40 שקלים לחברי אגודה, 70 שקלים לסטודנטים שאינם חברי אגודה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר