צפיפות באוטובוס הסטודנטים קו 19 (צילום: מולי גולדברג)
צפיפות באוטובוס הסטודנטים קו 19 (צילום: מולי גולדברג)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | סרדינים בקווי הסטודנטים: "דוחק בלתי נתפס"

על רקע פתיחת סמסטר ב': הסטודנטים והסטודנטיות בירושלים מתלוננים על עומסים אדירים בקווים המגיעים אל הקמפוסים, לצד עיכובים בלוחות הזמנים: "אגד פשוט לא עומס בלחצים של הקווים ולא מתגבר את תדירות האוטובוסים, זה נס אם הצלחת לעלות לאוטובוס"

פורסם בתאריך: 24.2.19 17:28

מדי שנה מגיעים לירושלים מאות סטודנטים וסטודנטיות חדשים, אך נראה שבעיית הצפיפות הקשה בתוך האוטובוסים שגיעים לקמפוסים השונים ברחבי ירושלים טרם הגיעה לפיתרון. על רקע פתיחת סמסטר ב' בחלק מהקמפוסים השונים בעיר – למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד הסטודנטים לתגבור הקווים, בעיקר קו 19, 34 ו-42, נראה כי עדיין נרשמים עומסים בלתי נסבלים.



"מדובר בדוחק בלתי נתפס", מתאר מולי גולדברג, סטודנט בקמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית וצלם במקצועו. "אגד פשוט לא עומס בלחצים של הקווים ולא מתגברים את תדירות האוטובוסים, זה נס אם הצלחת לעלות לאוטובוס. המצב של קו 19 עדיין לא השתפר כראוי. אני משתמש בקו הזה. לפעמים הקו טוב, אבל בשעות העומס הוא ממש לא טוב. יש בעיה שסביב השעה 18:00 המון סטודנטים מסיימים את הלימודים, נוצר עומס באוטובוסים. הרבה מצבים הם בלתי נסבלים. כבר בתחנה הראשונה אין מקום לעמוד באוטובוס, והנהג לא מעלה נוסעים נוספים. אני בעצמי התלוננתי למשרד התחבורה, ונראה שאין למי לפנות. צריך שאגד יעלו את תדירות האוטובוסים שסטודנטים מסיימים יום לימודים".



כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר" קו 19 הינו קו המשרת סטודנטים רבים ברחבי העיר – מדובר באחד הקווים היותר עמוסים בירושלים, שנוסע מהדסה עין כרם לצומת פת – מסלולו חוצה את ירושלים. קווים נוספים המשרתים את הסטודנטים ברחבי העיר, וידועים כעמוסים מאוד הם 34 ו-42. "קו 42 כמעט תמיד מאחר", מספרת סטודנטית ל"כל העיר", "הרבה פעמים הוא יצא מהאוניברסיטה בהר הצופים באיחור של כ-15 דקות, וזו תחנת המוצא שלו. לעתים יוצא לי לעלות על קו 34, החולף בלמעלה מ-30 תחנות – עד הר הצופים. קו צפוף, ומסלולו ארוך ופקוק. אני גרה בסביבת תלפיות, וההתנהלות של הקו הזה היא שערורייתית. נקווה שיהיה שינוי".


צפיפות באוטובוס הסטודנטים קו 19 (צילום: מולי גולדברג)

צפיפות באוטובוס הסטודנטים קו 19 (צילום: מולי גולדברג)


רכז התחבורה באוניברסיטה העברית גלעד לסלוי אומר השבוע: "אנחנו עומדים בקשר ברציף, בעיקר עם צוות אב לתחבורה בעירייה, על מנת לשפר את התקלות. בכל פעם שיש ליקויים אנחנו בודקים מדוע הם קורים על מנת להימנע מהם בעתיד. לעומת זאת, בשנה שעברה נרשם שיפור מבחינת התדירות והעומס שירד משמעותית, עדיין עמוס – אבל פחות. נכון שקו 19 הוא הכי עמוס ובעייתי, הגדילו את התדירות שלו ואת הגודל שלו. ישנו שיפור השנה, לעומת השנה הקודמת. בשנה שעברה ניהלנו מאבק לשינוי המסלול של האוטובוסים לאזורי הקמפוסים הפרוסים בעיר, והגדילו את התדירות ואת האוטובוסים, אנחנו ממשיכים במגמה זו. על מנת שכל המערך יעבוד יותר טוב, אנחנו רוצים להמשיך את השיפורים שמתרחשים בקווי האוטובוסים".


רון רטנר, דובר אגד, מסר בתגובה: "מארג קווי השרות בירושלים על כל מרכיביו והיבטיו הינו תוצר המצוי באחריות וסמכות משרד התחבורה. לפיכך הנני ממליץ שכל השגה או רעיון לייעול ושיפור הנוגע לקווי השרות בתחבורה הציבורית בירושלים ש להפנות אל הממונה במשרד התחבורה. באשר לתלונתה של הסטודנטית האלמונית אודות עיכובים או שיבושים של קו 42 או 34 במקרה כזה או אחר, יש להפנות לבדיקת וטיפול המחלקה לפניות הציבור עם פרטים מדויקים הנוגעים למתואר בפנייה. ככלל השרות של אגד בירושלים השתפר למן תחילת שנת 2019 באופן ניכר ומיטבי, ולנו לא ידוע על איחורים או שיבושים כמתואר בפנייתה של הסטודנטית להוציא אירועים יוצאי דופן המתרחשים בבירה מעת לעת ואשר אינם מצויים בשליטתנו, אלה כאמור משפיעים על רמת הביצוע של האוטובוסים ומכך גם על רמת השרות בתוואי חשוב זה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "במכרז חדש שפרסם משרד התחבורה, מתוכננים שיפורים נרחבים ברשת קווי האוטובוס העירונית ובכללם שיפורים משמעותיים בשירות להר הצופים. במסגרת זאת יופעלו שלושה קווים חדשים ליעד זה. קו 30 ישנה את מספרו לקו 530 ויפעל בתדירות גבוהה יותר ובשעות ארוכות יותר. קו זה, יהווה חלופה משמעותית להגעה מדרום העיר (ובכלל זה אזור שכונת תלפיות) להר הצופים, במסלול אטרקטיבי. לקו 34 יש שימושים נוספים בקשרים ובביקושים בין יעדים לאורך המסלול, ולכן אין שום הצדקה לשנותו. באשר לאיחורים שהועלו, החל מינואר 2019 מבוצעת בקרה על בסיס מידע טכנולוגי על כלל הנסיעות של מפעילי התחבורה הציבורית. מבדיקות ראשוניות שנערכנו עולה כי המהלך הוביל לשיפור ניכר בעמידה בלוחות הזמנים של קווי השירות. בכל מקרה של אי עמידה בתנאי השרות, ניתן להגיש תלונה למשרד התחבורה והיא תטופל במהירות וביעילות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר