כף רגלה של התינוקת שהוכשה על ידי נחש צפע (צילום: דוברות הדסה)
כף רגלה של התינוקת שהוכשה על ידי נחש צפע (צילום: דוברות הדסה)

תינוקת הוכשה על ידי נחש צפע במושב סמוך לירושלים, פונתה להדסה במצב בינוני

בת שנה ושלושה חודשים הובהלה על ידי פרמדיקים של מד"א לבית החולים הדסה עין כרם לאחר שהוכשה על ידי נחש צפע; התינוקת מאושפזת במצב בינוני

פורסם בתאריך: 19.5.19 11:34

עדכון אחרון: 19.5.19 00:12

הבוקר, ראשון, בת שנה ושלושה חודשים הוכשה על ידי נחש צפע סמוך לירושלים. הילדה הובאה למרפאת 'כללית' בבית שמש – למקום הוזעקו צוותי מד"א ירושלים. פרמדיקים וחובשים של מד"א הגיעו למקום, לאחר שהתינוקת הוכשה סמוך למושב אדרת במועצה האזורית יהודה. על גופה נראים סימני ההכשה. הפרמדיקים פינו את התינוקת להדסה עין במצב בינוני.

בכללית מחוז ירושלים מספרים כי "לפני שעה קלה הופיע במרכז לבריאות הילד 'ביג' של 'כללית' בבית שמש זוג הורים יחד עם בתם, פעוטה בת שנה וחודש, כשלרגלה הכשת נחש. הילדה הגיעה אל טיפולו של מנהל המרכז ד"ר אלון יצחק שזיהה לפי תמונה שצילם האב כי מדובר בנחש צפע ארסי".

"הילדה היתה מעורפלת והקיאה עם הגעתה למרכז" מסר ד"ר אלון. "מיד יצרנו קשר עם מד"א, הכנסנו עירוי נוזלים וקיבענו את הרגל הפצועה למניעת התפשטות של הרעל במעלה הגוף. במקביל יצרתי קשר עם רופאי בית החולים שיהיו ערוכים לקליטתה של הפעוטה עם נסיוב". הפעוטה פונתה לבית החולים הדסה עין כרם אשר דיווח לד"ר אלון על התייצבות במצבה.

עם הגעתה לבית החולים הדסה עין כרם – הצוותים הרפואיים הזריקו לתינוקת נסיוב. "אל חדר מיון ילדים פונתה בת שנה ושלושה חודשים אשר הוכשה על ידי נחש צפע, בסמוך למושב אדרת"", נמסר מהדסה.

ד"ר סער חשביה, מנהל מלר"ד ילדים בהדסה עין כרם, מתאר: "מיד עם הגעתה להדסה קיבלה הפעוטה נסיוב נגד הארס וטיפול תומך. מצבה בינוני, היא נמצאת בהכרה מעורפלת. לאחר ייצוב ראשוני במיון ילדים חל שיפור במצבה והיא מועברת לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים".


נחש הצפע שהכיש תינוקת במושב סמוך לירושלים (צילום: דוברות הדסה)

נחש הצפע שהכיש תינוקת במושב סמוך לירושלים (צילום: דוברות הדסה)

כף רגלה של התינוקת (צילום: דוברות הדסה)

כף רגלה של התינוקת (צילום: דוברות הדסה)


 




המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)


בימים האחרונים נרשם חום כבד ברחבי הארץ. בתוך כך, בעקבות החום הכבד במד"א ציינו כי בימים שכאלה נרשמת עלייה בכמות הפניות של אנשים שמתלוננים על חולשה, תשישות, התעלפויות, התייבשויות ומכות חום. "החום הכבד עלול לסכן חיי אדם בדגש על תינוקות, ילדים וקשישים", מדגישם במד"א. במד"א קוראים לנקוט בזהירות בכל הקשור ליציאה לטיולים בטבע מחשש להכשת נחש. עוד שבים ומדגישים במד"א כי יש לתת תשומת לב מיוחדת לתינוקות, לילדים, לקשישים ולמוגבלים. הורים לתינוקות ופעוטות צריכים לשים לב להתנהגותם ולוודא שאינם מראים כל סימן להתייבשות או מכת חום. בנוסף, יש לוודא הימצאות שתייה בסמוך אליהם ושהילדים נמצאים כל העת במקום מוצל. במד"א קוראים למשפחות שלהן קרובים קשישים או מוגבלים לשמור עימם על קשר בתדירות גבוהה מהרגיל על מנת לוודא שבקרבתם שתייה קרה וכי הם מצויים במקום מוצל וקריר ואינם מראים כל סימן להתייבשות או פגיעת מכת חום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר