נרות שבת (צילום: ציון הלוי, מתוך ויקיפדיה)
נרות שבת (צילום: ציון הלוי, מתוך ויקיפדיה)

זמני כניסת ויציאת השבת בירושלים ופרשת השבוע מאת הרבנית דבורה חביבה

י"א בסיוון תשע"ט, 14.6.2019: מתי נכנסת השבת בירושלים ומתי היא יוצאת? שבת, י"ב בסיוון, פרשת בהעלותך

פורסם בתאריך: 12.6.19 16:38

 

כניסת השבת: 19:11

יציאת השבת: 20:28

פרשת בהעלותך

פרשת 'בהעלותך' מתחילה בפסוקים "וידבר ה' אל משה לאמר: דבר אל אהרן ואמרת אליו בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות".

כאשר אהרן הכהן ראה את חנוכת המזבח של הנשיאים נפלה רוחו, שלא נטל חלק בכך, לא הוא ולא שבטו. אמר לו הקדוש ברוך הוא: "חייך! הפעולה שלך גדולה משלהם, כי אתה תדליק את הנרות" בבית המקדש, ועל ידי זה תחנוך את המנורה.



אז מהי מעלתה הגדולה של חנוכת המנורה, שהיא גדולה יותר מחנוכת המזבח?

יכולים לראות את המעלה של המנורה בעובדה שהיא כלי המשכן היחיד שנראה אל משה רבנו על ידי הקדוש ברוך הוא, ויותר מזה: רש"י מביא את מדרש האגדה, שהמנורה נעשתה מאליה על ידי הקדוש ברוך הוא. ולכן מבינים שהזכות המיוחדת שניתנה לאהרן לחנוך את המנורה ולהדליק את נרותיה ניחמה ועודדה אותו יותר מכל עבודה אחרת במשכן.

נאמר בספר משלי: "נר ה' נשמת אדם", כלומר שהנשמה היהודית היא כמו אש הנמשכת ועולה אל ה'. כדי שהאש הזו אכן תבער ותהפוך לשלהבת גדולה, יש להצית את הניצוץ הפנימי. זה היה התפקיד הנסתר של אהרן הכהן: הדלקת המנורה מסמלת את הדלקת הניצוץ בתוך כל יהודי אשר מעוררת את אש האהבה לה'. שבע הנרות מסמלות שבע מידות הטמונות בכל יהודי, כאשר אצל כל אחד בולטת מידה אחת יותר מהאחרות ובכך בא לביטוי הייחודיות של כל אחד ואחד מבני ישראל. מאהרן הכהן ועד היום התפקיד הנעלה עובר בין כל ראשי בני ישראל שבכל דור ודור.

הטור באדיבות הרבנית והמאמנת המשפחתית דבורה חביב.



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר