הפגנת ההורים מול בית ראש הממשלה (צילום: שירן יחיא)
הפגנת ההורים מול בית ראש הממשלה (צילום: שירן יחיא)

"העם דורש צדק לילדים": הורים הפגינו מול בית רוה"מ

בעקבות פרשת המטפלת המתעללת: עשרות הורים וילדים הפגינו מול בית ראש הממשלה ודרשו את הגברת הפיקוח על המטפלות בחינוך לגיל הרך

פורסם בתאריך: 17.7.19 20:51

עשרות מפגינים ומפגינות – הורים וילדים, התכנסו הערב, רביעי, מול בית הממשלה במחאה על ההפקרות בחינוך לגיל הרך. המפגינים – הורים ופעילים, קוראים לראש הממשלה להגביר את הפיקוח על המטפלות בחינוך לגילי 3-0, ולהכשיר מטפלות. המפגינים צועקים: "העם דורש צדק לילדים", ומחזיקים שלטים שבהם נכתב בין השאר: "במקום הכי שמח מתרחשות הזוועות הכי גדולות".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

במקביל להפגנה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור ברחביה, מתקיימות הפגנות נוספות במוקדים שונים ברחבי הארץ, ביניהם מול קרית הממשלה בתל אביב; בקניון לב המפרץ (ליד הצ'ק פוסט); בכיכר העצמאות, עפולה; ברחבת העירייה, באר שבע; מול קניון לב העיר, קרית גת; רחבת העירייה, ראשון לציון; רחבת קניון ארנה, נהריה; רחבת העירייה, חולון; רחבת העירייה, ראש העין; רחבת בית המשפט, לוד.


 


המפגינים מוחים נגד "אוזלת היד בטיפול מוסדות המדינה בהתעללות בגני הילדים". שירן יחיא, ממארגנות המחאה בירושלים, מספרת ל"כל העיר": "זה לא רק בגלל המקרים שהוצפו לאחרונה בתקשורת עם המטפלות כרמל מעודה וציפי דוד, מדובר בכל מקרי ההתעללויות שמתרחשים ונחשפים מדי יום ויום ברחבי הארץ ובירושלים בפרט".

כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום ראשון שעבר התרחשה הפגנת ההורים בירושלים בפעם הראשונה, במהלך המחאה ירדו המפגינים אל הכבישים וחסמו רחובות, כולל רחוב עזה, אשר פונה על ידי המשטרה. כזכור, ההפגנה מול בית ראש הממשלה, שבה השתתפו מאות בני אדם, היא חלק ממחאה כלל ארצית שהחלה בעקבות פרשת ההתעללות של המטפלת כרמל מעודה מראש העין. אחד השינויים המרכזיים שדורשים ההורים הוא העברת הפיקוח על החינוך לגיל הרך ממשרד העבודה והרווחה למשרד החינוך.



"אנחנו פעילים בנושא הזה הרבה שנים, העניין שהסרטונים והמקרים מתחילים לקבל תמונה ברורה",. מוסיפה יחיא. "כפעילה במאבק ומישהי שמלווה את הנושא, גם הילד שלי עבר הזנחה ביום הראשון בפעוטון בבית פרטי. אני מקבלת עשרות אם לא מאות פניות של הורים שילדיהם עברו התעללות. אך, שיש להם ראייה בהקלטה או במצלמה, זה נקרא ראייה לא חוקית – אז זה לא כביל. בעצם אי אפשר למצות את הדין, ואותן מטפלות ממשיכות בחייהן כרגיל, הילדים נפגעים והמשפחות נשארות בטרור מתמשך".

לדברי יחיא, מטרת ההפגנה שינוי המצב הקיים בגנים ובפעוטונים יותר פיקוח והכשרה לצוות המטפלות, וחיזוק האכיפה בנושא מצד הרשויות. "אנחנו דורשים פיקוח והכשרה לצוותים, רישום פלילי , הכשרת מתן עזרה ראשונה לכל הצוות שנמצא בגן, החמרה בעונשי המתעללות ואכיפה יותר גדולה של המשטרה. אי אפשר שמצד אחד הרשויות יגידו להורה שהראיה שלו לא כבילה, ומצד שני לא נותנים לו להגיע לחקר האמת. אנחנו דורשים שמערכת הצדק תתחיל לפעול בצדק למען הילדים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר