הריסת המבנים בואדי אל-חומוס, צור באהר - מזרח ירושלים (צילום: רויטרס MUSSA ISSA QAWASAMA)
הריסת המבנים, הבוקר (צילום: רויטרס MUSSA ISSA QAWASAMA)

מזרח העיר: כוחות מג"ב וצה"ל הרסו בניינים הסמוכים לגדר

חיילי צה"ל ומג"ב נכנסו לפנות בוקר לשכונת ואדי אל-חומוס, הסמוכה לצור באהר, והחלו להרוס באישור בג"ץ 13 מבנים, שמהווים סיכון ביטחוני בשל קרבתם לגדר ההפרדה

פורסם בתאריך: 22.7.19 08:08

מאות חיילי מג"ב וצה"ל נכנסו לפנות בוקר לשכונת ואדי אל-חומוס במזרח ירושלים, הסמוכה לצור באהר, והחלו להרוס 13 מבנים. הכוחות הגיעו עם כלים כבדים – טרקטורים, דחפורים ומשאיות. בתחילה פונו תכולות הדירות בבניינים, ולאחר מכן, כך מדווחים במג"ב, החלו פעולות ההריסה של המבנים.

הריסת המבנים מתרחשת בשל סיכון ביטחוני על רקע קרבתם לגדר ההפרדה. בית משפט העליון אישר למשרד הביטחון בחודש שעבר לצה"ל ולמג"ב להרוס את המבנים, שנמצאים תחת אחריות הרשות פלסטינית.


הריסת המבנים בואדי אל-חומוס, צור באהר - מזרח ירושלים (צילום: רויטרס MUSSA ISSA QAWASAMA)

הריסת המבנים, הבוקר (צילום: רויטרס MUSSA ISSA QAWASAMA)



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

לפי הוראות צה"ל אסור להקים מבנים במרחק של כ-250 מטרים מגדר ההפרדה. לפי דיווחים מהשטח צור באהר, שכאמור נמצאת בסמוך לואדי אל-חומוס, הוכרזה כשטח צבאי סגור, וזאת כחלק מפעולות ההכנה לפינוי המבנים.


מבצע משטרתי בעיסאוויה (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


ואדי אל-חומוס ממוקמת בפאתי צור באהר  -שכידוע סמוכה לארמון הנציב. מדובר בשכונה שממוקמת בשטחי ברשות הפלסטינית – שטח A. חלק מהדירות בבניינים טרם אוכלסו, באחרות התגוררו תושבים – בעיקר זוגות צעירים.



בתוך כך, הלילה צעירים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון בשכונת עיסוויה   – שלושה נפצעו, ביניהם שוטר במצב קל. צוותים של איחוד הצלה – מחוז ירושלים הוזעקו למקום. "חובשים באיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ראשוני בשעות האחרונות לשלושה פצועים קל וקל עד בינוני כתוצאה מאלימות ויידוי אבנים בשכונת עיסוואיה", נמסר מאיחוד הצלה. "השוטר במצב קל ושני תושבי השכונה במצב קל וקל עד בינוני".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פלפטין

    הקטע האבסורדי פה הוא שצהל היה אמור להרוס 150 בתים לא חוקיים שנבנו ממש על הגדר ובגץ החליט שלערבים יש חוקים שונים מאשר ליהודים והכשיר 135 בתים לא חוקיים, סתם, בלי שום סיבה הגיונית. מצב אבסורדי שבגץ הוא מפקדו של צהל במקום הממשלה. (כמו שרבין ז"ל אמר – אם אתה רוצה לעשות מבצע צבאי כמו שצריך. אז לעשות אותו "בלי בגץ ובלי ובצלם") וכמובן שיגידו שאני ימין משיחי ופשיסטי אבל אני לא, אני פשוט אזרח ממוצע שנמאס לו מהפוליטקלי קורקט

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר