פרויקט קיימות של בית הספר נירים במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)
פרויקט קיימות של בית הספר נירים במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: מקדמים את נושאי איכות הסביבה במערכת החינוך

בית הספר לחינוך מיוחד 'נירים' קיבל השבוע את תואר 'בית ספר ירוק' ממשרד החינוך, וזאת בשל פעילותו לקידום נושאי הקיימות בעיר

פורסם בתאריך: 31.1.19 13:15

אות ירוק למערכת החינוך במעלה אדומים: בית הספר נירים, בית ספר על אזורי לחינוך מיוחד, זכה השבוע באות הוקרה ממשרד החינוך בשל פעילותו הענפה בנושאי הקיימות ואיכות הסביבה.

בית הספר נירים, שקולט תלמידים עם הפרעות התנהגות קשות, חרט על דגלו בשנים האחרונות את נושא הקיימות. בבית הספר פועלים לשימור מגוון מיני בעלי החיים הקיימים באזור מעלה אדומים, והוא פעיל מאוד בתחום הצפרות.



יש לציין כי בית הספר נירים הוא אחד מ-95 מוסדות חינוך ברחבי הארץ אשר קיבלו ממשרד החינוך תעודות הסמכה ואת התואר מוסדות חינוך ירוקים. פרט לתעודת ההסמכה זכה בית הספר נירים לתמיכה כספית של עד כ-20 אלף שקלים להמשך הפעילות בנושא קיימות.

בעירייה מעלה אדומים מספרים כי "תהליך ההסמכה הוא חלק ממהלך רחב היקף שמוביל המשרד במטרה להפוך את נושאי הסביבה לחלק בלתי נפרד מתוך תוכנית הלימודים ומשגרת החיים בבית-הספר. במסגרת התוכנית בתי הספר התאימו את עצמם לאורח חיים סביבתי, להתייעל אנרגטית ולקיים פעילות סביבתית למען הקהילה".

בתהליך ההסמכה הירוקה של משרד החינוך נדרשים בתי הספר לעמוד במספר קריטריונים – בהם, שילוב נושא סביבתי בתוכנית הלימודים; ביצוע פרויקט קהילתי-סביבתי; הטמעת אורח חיים סביבתי בבתי הספר וחסכון במשאבים; מתן ביטוי ויזואלי במוסד הלימוד לעיסוק בנושאי סביבה; הובלת מועצת תלמידים ירוקה; וביצוע הכשרת מורים לצוות בית הספר בנושאי סביבה.

ראש העיר בני כשריאל, מחזיק תיק החינוך, מתייחס להסמכת בית הספר נירים כבית ספר ירוק ואומר: "נירים מהווה מודל ודוגמא אישית לדור צעיר של נאמני איכות סביבה ושמירה על עיר יפה, נקייה, מטופחת וירוקה. זה מקור לגאווה עירונית ואני מברך את כל הבאים בשערי בית הספר על עשייתם הברוכה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר