התרגיל המדמה אירוע רעידת אדמה במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)
התרגיל המדמה אירוע רעידת אדמה במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: תרגיל המדמה רעידת אדמה בעיר נערך בבית הספר אורט תעופה וחלל

התרגיל כלל 6 מוקדי הרס מרכזיים ברחבי מעלה אדומים, עם בניינו שקרסו ועשרות הרוגים ופצועים

פורסם בתאריך: 14.2.19 09:56

עיריית מעלה אדומים, בשיתוף פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית (רח”ל) ובהובלת מרכז מוסדות חינוך ובטיחות, ערכו השבוע תרגיל גדול המדמה אירוע רעידת אדמה ברחבי העיר.

התרחיש כלל רעידת אדמה חזקה בצפון ים המלח, שהובילה לאזור הרס מרכזי בשטח בית הספר אורט תעופה וחלל במעלה אדומים. כמו כן, על פי התרחיש, ברחבי העיר ישנם 5 אזורי הרס נוספים עם בניינים שקרסו, ודיווחים ראשוניים על עשרות הרוגים, פצועים, נעדרים ומנותקי קשר.



בעיריית מעלה אדומים מציינים השבוע כי התרגיל בשטח התקיים לאחר אימונים רבים אימון בנושא רעידות אדמה בשיתוף פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית ואגף מוסדות חינוך ובטיחות. במקביל, התקיים גם תרגיל מטה במרכז ההפעלה של אגף הביטחון. “התרגול היה יסודי, מקצועי, מקיף ומעמיק”, מדגישים בעיריית מעלה אדומים. “התרגיל היה משולב מחשבת ושטח ובו תורגלו חברי ועדת מל”ח על פי תרחיש רעידת אדמה שהוכן לעיר. השיקולים העיקריים שהנחו אותו בתכנון המענה, פירוט התכנים בשלבים למשך חודש ימים, האמצעים הדרושים לביצוע התכנים ופערים עיקריים למימוש התכנים ביחס למצב הקיים והצעות לפתרונם”.

מנהל מרכז מוסדות חינוך בטיחות וחירום ניסים טוויטו: “מטרת התרגיל היתה לשפר את מוכנות הרשות לתת מענה ברעידות אדמה. המטרה הושגה במלואה. לחברים היו הישגים רבים, בהם שיפור מיומנויות בתרחיש רעידת אדמה, הכרת התפיסה הלאומית, הכרת תפקידי משרדי הממשלה ועוד”.

התרגיל המדמה אירוע רעידת אדמה במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

סגן ראש העיר בוריס גרוסמן, שניהל את עבודת המטה יחד עם מנכ”ל העיריה שמוליק חנוך, מציין כי “בתרגיל נעשתה עבודה מקצועית מאין כמוה. המשימה הושגה במלואה. אני רוצה להודות למרכז מוסדות חינוך, בטיחות וחירום, ולמוטי גלנטי מרכז ועדת מל”ח העירונית, על פועלם ועבודתם”.

מנכ”ל העירייה חנוך: “נעשתה עבודה מעולה תוף שיתוף פעולה מלא בין כל הגופים. התרגיל השיג את המטרה ואת ההישגים הנדרשים בצורה טובה מאוד תוך עבודה יסודית, שתשמש אותנו כתוכנית מגירה למקרה ויהיה אירוע אמיתי”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר