חגיגות יום העצמאות במעלה אדומים בשנה שעברה (צילומים: באדיבות מעלה אדומים)
חגיגות יום העצמאות במעלה אדומים בשנה שעברה (צילומים: באדיבות מעלה אדומים)

מעלה אדומים: חגיגות יום העצמאות יתקיימו בפארק המרכזי

במסגרת חגיגות ה-71 למדינה יופיעו בעיר מלכת השירה בציבור עינת שרוף ולהקת התקווה 6. רבבות החוגגים ייהנו גם משני סבבי זיקוקים מרהיבים

פורסם בתאריך: 6.5.19 22:06

מעלה אדומים מציינת וחוגגת את יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל בשורת אירועים מגוונים ושמחים שיתקיימו בימים רביעי (ערב יום העצמאות) וחמישי (יום העצמאות) הקרובים. בעירייה מציינים כי כמדי שנה, כך בחגיגות ה-71, רבבות חוגגים יפקדו את האירועים המגוונים שמציע העיר.

הבמה המרכזית במעלה אדומים תמוקם בפארק המרכזי, כשהחגיגות ייצאו לדרך ביום רביעי, 8.5, בשעה 20:00, מיד עם צאת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בעירייה מבטיחים כי מי שיגיע לחגוג עצמאות בפארק המרכזי יוכל ליהנות משני סבבים מרהיבים של זיקוקים, וכן ממופעים של להקות מחול וזמר מקומיות וכן ממופעים חינמיים של מלכת השירה בציבור עינת שרוף ושל הרכב ההיפ-הופ הלוהט התקווה 6.



את החגיגות יפתחו מופעי מחול וזמר של להקות עירוניות. לקראת השעה 21:00 צפוי ראש העיר בני כשריאל לשאת דברי ברכה חגיגיים ואף ייתן את האות לפתיחה הרשמית של חגיגות ה-70 עם סבב ראשון של מופע זיקוקים מרהיב.

בעיריית מעלה אדומים מציינים כי בעת הפעלת מופעי הזיקוקים יהיה הציר של דרך הגיא סגור לתנועה. מדובר על סגירות נקודתיות וזמניות למשך כחצי שעה בכל פעם: בין השעות 21:15-20:45; ובין השעות 22:45-22:15.

פרט לחגיגות המרכזיות בפארק, יתקיימו במעלה אדומים אירועים נוספים לציון יום העצמאות ה-71 למדינה. ביום רביעי, 8.5, יתקיים באולמי החצר מופע מוזיקלי ישראלי של להקת 'בין המיתרים' (22:30). יהיה זה ערב מסע בין השירים הישראלים מאז קום המדינה.

ביום העצמאות עצמו, חמישי (9.5), יתקיים הפיקניק המשפחתי המסורתי בחורשת בית היערן. בחורשה תוצג גם תערוכת צה"ל ויופעל מתחם גדול של מתקנים מתנפחים לילדים.

הסעות לחורשת היערן יתקיימו בכל שעה עגולה החל משעה 09:00 בבוקר מרחבת בית העירייה.

יום העצמאות במעלה אדומים (צילומים: באדיבות עיריית מעלה אדומים)

יום העצמאות במעלה אדומים (צילומים: באדיבות עיריית מעלה אדומים)

לקראת יום העצמאות ה-71, שלפו בעיריית מעלה אדומים מספרים אודות הצמיחה והפיתוח בעיר. לדברי גורמים בעירייה, ""ביום העצמאות ה-71 למדינה, העיר מעלה אדומים עצמאית יותר ובתנופת עשייה, בנייה ופיתוח חסרי תקדים. העיר צועדת קדימה תוך ביסוס מעמדה כמטרופולין אזורי בעל חוסן כלכלי, עצמאי וחברתי וכמוקד משיכה אטרקטיבי מבוקש בקרב משפחות וזוגות צעירים".

הנתונים: בעיר מעלה אדומים ישנם כ-9,800 בתי אב שהם כ-40,800  תושבים. 90 אחוז מבין תושבי העיר שלא נולדו במעלה אדומים הגיעו מירושלים.

והתפלגות הזיקה הדתית של תושבי העיר: 40 אחוזים מגדירים את עצמם כדתיים, 40 אחוזים הינם מסורתיים ו-20 אחוזים מגדירים את עצמם כחילונים.

השכונה הגדולה ביותר היא "נופי סלע", שבה 2,500 משפחות. השכונה בשלבי סיום בנייה ונותרו עוד כמה עשרות יחידות לבנייה. אחריה שכונת "צמח השדה" בה 2,000 משפחות.

מאז יום העצמאות ה-70 ועד יום העצמאות ה-71 נולדו כ- 700 תינוקות חדשים לתושבי העיר ו-80 איש נפטרו – כלומר 10 תינוקות נולדו על כל אדם שנפטר.

יום העצמאות במעלה אדומים (צילומים: באדיבות עיריית מעלה אדומים)

יום העצמאות במעלה אדומים (צילומים: באדיבות עיריית מעלה אדומים)

עוד קודם ליום העצמאות, יצוין כידוע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. במעלה אדומים יצוין יום הזיכרון במגוון אירועי זיכרון.

"ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה כולנו עוצרים לרגע את מרוץ החיים ושאונם", אומר ראש העיר בני כשריאל. "על כל לב עולה דמותו של חייל או חיילת שאינם, נפש אהובה, קרובה או מוכרת. כי אין בישראל מי שמחיר המלחמה זר לו או רחוק ממנו".

עצרת הזיכרון המרכזית במעלה אדומים תתקיים בערב יום הזיכרון, שלישי, 7.5, החלה מהשעה 20:00 ברחבת האמפיתיאטרון בפארק המרכזי. הטקס יתקיים במעמד ראש העיר בני כשריאל, רב העיר הרב מרדכי נגארי, חברי מועצת העיר, המשפחות השכולות, בני נוער ותושבים, ויפתח בצפירת הדומייה שתשמע ברחבי הארץ.

על הפן האמנותי בטקס יהיה אחראי אגף הנוער העירוני במתנ"ס, כשהשנה יבצעו את הטקס תלמידי בית הספר אמי"ת איתן בנים.

חגיגות יום העצמאות במעלה אדומים בשנה שעברה (צילום: באדיבות מעלה אדומים)

בזמן קריאת "יזכור" תוקרן מצגת שמות הנופלים, תושבי מעלה אדומים, על מסכי ענק ולצד הבמה תודלק כתובת אש המכילה את המילה "יזכור", שהוכנה על ידי חניכי שבט הצופים בעיר.

עוד קודם לטקס, בשעה 18:30 תצא צעדת הזיכרון בהובלת תנועות הנוער ומועצת הנוער. הצועדים יצעדו כ-4 ק"מ – מרחבת המתנ"ס ועל לפארק המרכזי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר