בית אנה טיכו (צילום: יחצ)
בית אנה טיכו (צילום: יחצ)

סוכות בחצרות ירושלים

"בחצרות" - פסטיבל של מוסיקה, סדנאות, מספרי סיפורים וסיורים בסוכות בחצרות היפות ביותר בירושלים

פורסם בתאריך: 6.9.18 13:00

ירושלים מאופיינת בחצרות רבות, חלקן נסתרות וחלקן גלויות, ורובן ככולן יפות מאוד ומשקפות את המרחב הקהילתי והתרבותי של העיר הבנוי ממגוון רב של עדות, תרבויות ודורות רבים של עולים ועליות שהשתקעו בעיר.

כעת, בפעם הראשונה יזמה עיריית ירושלים פסטיבל תוסס וגדוש באירועים, "בחצרות", שמו והוא יתקיים בארבע חצרות יפות במיוחד בעיר. הפסטיבל יציע למשתתפים בו להכיר את הפסיפס הרב תרבותי בירושלים דרך הצלילים, הסיפורים, הדמויות והטעמים השונים. במהלך יום רביעי בחוה"מ סוכות (26/9) החל משעה 11:00 בבוקר ועד 19:00 בערב, יתקיימו בחצרות של מוזיאון איטליה (רח' הלל 25), מוזיאון יהדות צפון אפריקה (רח' המעורבות 13), בית אנה טיכו (רח' אגן 10) וחצר אלבוחר שבנחלאות (רח' אגריפס 12) עשרות אירועים ומופעים.

שלמה גרוניך (צילום: אלכס ליפקין)

שלמה גרוניך (צילום: אלכס ליפקין)

כך למשל, במוזיאון יהדות איטליה יתקיימו מופעים שיוקדשו לקהילות תימן, אתיופיה וכורדיסטן. בין המשתתפים במופעים שם: שלמה גרוניך, הסקסופוניסט אבטה בריהון, ישי סיידוף עם הרכב כורדי ואהרון עמרם ובניו שיחגגו את שירת יהדות תימן.

במוזיאון יהדות צפון אפריקה יופיעו שלמה בר וחברי הברירה הטבעית במופע מקורי חדש, פטריק שמואל ישיר שירי שאנסון ולאורך כל היום יתקיימו מופעי פיוטים אנדלוסיים ממסורת יהודי מרוקו. בחצר היפה של בית אנה טיכו יתארחו השחקן גולן אזולאי, קובי אריאלי ואדם צחי במופע סאטירי, הזמר עובדיה חממה ואחרים. בחצר אלבוחר שליד שוק מחנה יהודה תתארח תזמורת הלאדינו הישראלית עם הזמרת דגנית דדו וכן יתקיימו מופעים של חיליק פרנק בניגונים חסידיים, אלעד גבאי וחברים בפיוטים עיראקים, מופע כלייזמרים בניגונים אשכנזים ועוד.

 

כאמור, לאורך כל היום יתקיימו בחצרות גם סדנאות ומשחקים לילדים, מפגשים עם מספרי סיפורים וסיורים שיתקיימו בכמה משכיות החמדה של מרכז העיר ירושלים.

על מנת להקל על המבקרים תוצב עמדת מידע ב"גן הסוס" (גן בור השיבר שברח' המלך ג'ורג' 22) – שם ניתן יהיה לקבל פרטים נוספים על המופעים ושעות היציאה לסיורים.

כל האירועים בפסטיבל "בחצרות" הינם ללא תשלום. פרטים ומידע נוסף ניתן לקבל גם באתר עיריית ירושלים. יום רביעי חוה"מ סוכות 26.9.18 בין השעות 11:00-19:00 בחצרות שבמוזיאון יהדות איטליה, מוזיאון יהדות צפון אפריקה, בית אנה טיכו וחצר אלבוחר שבנחלאות

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר