מודיעין (צילום: יאיר חרמון)
מודיעין (צילום: יאיר חרמון)

מודיעין: מיזם כלי הרכב השיתופיים עולה שלב

עיריית מודיעין מכבים-רעות הודיעה כי תושבי העיר יוכלו לשכור כלי רכב שיתופיים על בסיס מודל שעתי או יומי לפי צרכיהם ונוחיותם, לאחר בחירתן של שתי חברות שייקחו חלק בפרויקט

פורסם בתאריך: 23.5.21 07:22

עיריית מודיעין מכבים-רעות הודיעה כי תושבי העיר יוכלו לשכור כלי רכב שיתופיים על בסיס מודל שעתי או יומי לפי צרכיהם ונוחיותם, לאחר בחירתן של שתי חברות שייקחו חלק בפרויקט, באמצעות מינהלת אופק.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לדברי העירייה, כיום פרוסות כ-20 חניות ייעודיות להשכרת הרכבים בעשרה מיקומים שונים. בהתאם למודלים השונים שהפרויקט מציע, הוקצו בכל נקודה שתי חניות – אחת למודל ההשכרה השעתי והשנייה למודל ההשכרה היומי.

מיקומי החניות: מגרש החניה מול בניין העירייה ברחוב דם המכבים, מגרש החניה של בריכת השחייה עמק זבולון, שומרי החומות, עמק דותן פינת יאיר פרג, המעיין פינת השדרה המרכזית בפארק הטכנולוגי, חניון היכל התרבות ברחוב עמק דותן, חוצה עמק גינות האלה המשך הלוח העברי, מנחם בגין צפון פינת יאיר פרג, שבטי ישראל פינת יהודה, החסידה 32 בשכונת הציפורים.

ממנהלת אופק נמסר כי הביקוש להשכרת הרכבים ייבחן כל הזמן, ובמידת הצורך יורחבו שיתופי הפעולה ויוקצו חניות נוספות.

הפרויקט קרם עור וגידים לאחר פיילוט שנערך ב-2019 ובו העירייה הקצתה מקומות חניה בעיר עבור חברות לכלי הרכב השיתופיים שהיו מעוניינות בכך. בעירייה מסבירים כי "לאחר בחינת הפיילוט, הוצגו נתונים מרשימים לפיהם בלמעלה מ-50 אחוז מהזמן הרכבים היו בשימוש תושבים או מבקרים בעיר".

בעקבות כך, מינהלת אופק פרסמה קול קורא להפעלת כלי הרכב השיתופיים אשר הביא את חברת "שלמה סיקסט" להפעיל את המודל היומי, ואת חברת "סיטי קאר" המפעילה את המודל השעתי. בעירייה מוסיפים ש"שילוב ההפעלה על ידי שתי החברות יאפשר לכל תושב לבחור את מודל השכרת הרכב על פי צרכיו נכון לאותו יום".

ראש עיריית מודיעין מכבים-רעות, חיים ביבס: "כחלק מחזון העיר החכמה, גם התחבורה הפרטית עוברת שינוי בעיר ומאפשרת לתושבים רבים – צעירים, מבוגרים ומשפחות, להתנהל באופן חסכוני וידידותי יותר לסביבה, בין אם בחיסכון בתחזוקת רכב ובין אם באמצעות שימוש ברכב למספר תושבים שיוכלו להסתייע בו. אין לי ספק שהמודל שהצלחנו להשיג, אשר מאפשר התאמה לצרכים האישיים והשכרת רכב לפי שעה או על בסיס יומי, ישרת מגוון רחב של תושבים וינחל הצלחה".

מחזיק תיק האסטרטגיה בעירייה, ברוך בוחניק: "חדשנות אינה רק טכנולוגיה, אלא יצירת תשתית מותאמת לצרכי התושב. התגבור של הרכבים השיתופיים בעיר הינו צעד נוסף בניסיון לשפר את ההתניידות בעיר".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר