צומת דרך משה ברעם-דרך בית לחם, הבוקר

מתחם המגדלים בתלפיות: תוכנית חדשה לבניית כ-450 דירות מקודמת בעירייה

רחוב דרך חברון ממשיך לטפס לגובה: לצד המגדלים הקיימים והמתוכננים - כעת, בעירייה מקודמת תוכנית חדשה הכוללת בנייה של כ-450 דירות חדשות במגדלים של 30 קומות בפינת רחוב אשר וינר-דרך חברון

פורסם בתאריך: 16.9.19 10:08

בשנים הקרובות רחוב דרך חברון צפוי לשנות את פניו. בעיריית ירושלים מקודמת תוכנית חדשה לבנייה של 447 דירות חדשות במגדלים בגובה של כ-30 קומות. הדירות ייבנו בשטח הממוקם ממזרח לדרך חברון, פינת רחוב אשר וינר, ממערב לשטחי קיבוץ רמת רחל – סמוך לציר הרכבת הקלה, הקו הכחול. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-20 דונמים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תוכנית הבנייה במתחם אמת המים בדרך חברון (הדמיה: משרד אדריכלים ארי כהן)

תוכנית הבנייה במתחם אמת המים בדרך חברון (הדמיה: משרד אדריכלים ארי כהן)


בעירייה מציינים כי מדובר בתוכנית הבנייה במתחם אמת המים בדרך חברון, שקובעת חלוקה לארבעה מגרשים, הקמה של כיכר עירונית ויצירת שטח ציבורי פתוח נרחב, עם עצים רבים לשימור בחלקה הדרומי, המלווה את אמת המים כלפי צפון. התכנית, שנדונה בוועדה המקומית לתכנון לבנייה בראשות יו"ר הוועדה מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (יהדות התורה), מייעדת שני מגרשים לפיתוח על ציר הרכבת הקלה, המגרש הצפוני בשטח של 2.6 דונם הצמוד לאמת המים, בו קיים מבנה המיועד לשימור ולשימושים של מגורים ומשרדים, פיתוח יתרת שטח המגרש לבנייה של 3 מבנים בני 10 קומות לשימושי מגורים מסחר ותעסוקה, 72 יחידות דיור, בהיקפי בנייה של כ-8,000 מ"ר.

ראש העיר משה ליאון מדגיש כי "אנו ממשיכים לקדם בנחישות תכניות בניה במטרה לחזק את השכונות בעיר, לפתח ולהרחיב את אפשרויות הדיור למשפחות צעירות בעיר ולחזק את ירושלים. תכניות הבניה החדשות ייבנו בסטנדרט מגורים גבוה ליצירת מרחב ציבורי איכותי יותר וישפרו משמעותית את איכות החיים בעיר".

מגישי התוכנית הם רשות מקרקעי ישראל ועורך התכנית הינו משרד אדריכלים ארי כהן. התוכנית אשר הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, "מייצרת קישוריות וחיבור לתכנית רמת רחל והמרחב העירוני, שמירה על ערכי הטבע, אמת המים ומבנים לשימור, ומייעדת את השטח למגורים הכוללים 447 יחידות דיור, מסחר, תעסוקה, מוסדות ציבור ושטח פתוח", נמסר מהעירייה.

המגרש הדרומי בשטח של 5.4 דונם מיועד לבניה של 3 מבנים בני 30 קומות לשימושים של מבני ציבור, מגורים ומסחר, 374 יח"ד, בהיקפי בניה של כ- 48,000 מ"ר. מגרש נוסף בצפון שטח התכנית, בשטח של 855 מ"ר, כולל מבנה לשימור ומיועד לתעסוקה – 4 קומות בהיקפי בניה של 805 מ"ר. מגרש בייעוד מבנים ומוסדות ציבור המיועד בעבור מבנה לתנועת נוער. הוועדה החליטה להרוס את הבניין הפינתי ולהציע במקומו בניין חדש הכולל 10 קומות.


הדמיה לפינוי בינוי ברחוב דרך חברון (הדמיה: אמציה אהרנסון אדריכלים)

הדמיה לפינוי בינוי ברחוב דרך חברון (הדמיה: אמציה אהרנסון אדריכלים)


כאמור, באזור הרחובות דרך חברון ואשר וינר מקודמות מספר תוכניות בנייה לגובה, לצד ממגדלים שכבר נבנו – בהם שני המגדלים של חברת האחים חסיד. לפני כחודש פורסם ב"כל העיר" כי אחת התוכניות היא הקמה של 641 יחידות דיור במגדלים שיגיעו ל-30 קומות. מדובר בפינוי-בינוי ממערב לדרך חברון, בתוואי שבו אמור לעבור 'הקו הכחול' של הרכבת הקלה וממזרח לדרך בית לחם. בשטח יקומו שני מגדלים בגובה 24 קומות – סמוך לדרך חברון; ושני בניינים נוספים בגובה 12 קומות – סמוך לדרך בית לחם. במסגרת התוכנית יוקצה שטח ציבורי מרכזי הכולל 276 יחידות דיור.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סנופי

    רחוב דרך חברון יכול להפוך לשדרה יפה אם רק ישכילו לבנות את הבניינים על קו הרחוב עם חזיתות לרחוב ולא כמגדלים מרוחקים המוקפים במגרשי חניה. ובמקביל להתחיל להאט שם את התנועה במקום להפוך אותו לאוטוסטרדה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר