התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת גילה (הדמיה: משרד אוקא אדריכלים)
התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת גילה (הדמיה: משרד אוקא אדריכלים)

הוועדה המחוזית: הופקדה ההתחדשות העירונית במקום מרכז הקליטה הישן בגילה

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה להפקיד את התוכנית להתחדשות עירונית בשטח מרכז הקליטה בשכונת גילה, שכוללת הקמת כ-1,300 דירות חדשות, שייבנו בשבעה מגדלים בגובה 35-25 קומות ו-10 בניינים בגובה 12-10 קומות

פורסם בתאריך: 4.4.20 19:23

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד התוכנית להתחדשות עירונית בשטח מרכז הקליטה הישן בשכונת גילה. פרויקט הענק כולל 1,300 יחידות דיור חדשות שייבנו ב-10 בניינים בגובה 12-10 קומות ושבעה מגדלים בגובה 35-25 קומות. עוד כוללת התוכנית 100,000 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 2,500 מ"ר עבור שטחי מסחר, 2,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-15 דונם עבור שטחים פתוחים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


התוכנית, שנערכה על ידי משרד אוקא אדריכלים, הופקדה ביום 30.3 והיא כוללת מתחם בגודל של 83 דונם בצפון מזרח שכונת גילה, בין הרחובות אריה בן אליעזר ורחוב ורדינון, ובסמיכות לשני צירים מאושרים של הרכבת הקלה העתידית – הקו הכחול והקו הירוק. בליבו של המתחם מצוי שטח ציבורי בגודל של כ-25 דונם המיועד לבית ספר ולמתנ"ס. התכנית כוללת שלושה כיכרות שמהוות כניסות למתחם ומסיבתן ייבנו שטחי תעסוקה ומסחר.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", פורום הדיור הציבורי טוען כי בתוכנית ההתחדשות העירונית החדשה לא מספיק דירות מוקצות לדיור הציבורי. "יצוין כי במסגרת החלטתה קראה הוועדה המחוזית לחברת עמידר להגדיל את היצע יחידות הדיור הציבוריות במתחם לרווחת תושבי העיר", נמסר מהוועדה המחוזית.

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי מוסרת כי "מדובר באחת התוכניות הראשונות להתחדשות עירונית בשכונת גילה אשר ממשיכה את תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים. התכנית מציעה מעבר לתוספת יח"ד לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה, גם שיפורים משמעותיים של השלד והמרחב הציבורי ושדרוג של רמת השירותים העירוניים וזאת בסטנדרטים הראויים לעיר איכותית ודינמית, וכוללת עירוב שימושים המסייע בהפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. התוכניות מהוות מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליח"ד בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן".

בוועדה המחוזית מוסרים כי "לאור הנחיצות בקידום תהליכים דחופים הקשורים להתמודדות עם מגפת הקורונה, והצורך להמשיך ולהניע תכניות, החליטו מינהל התכנון ומטה הדיור, להפעיל את מוסדות התכנון (ועדות מחוזיות וארציות), במתכונת מיוחדת וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החלטה זו התקבלה לאור העובדה כי פרויקטי תשתית מרכזיים מצויים היום בשלבים קריטיים בהם רכבות קלות, מסילות ברזל, כבישים, תחנות כוח, מתקני התפלה וכו', אשר בחלקם נמצאים בשלבי ביצוע הכוללים קבלנים בשטח שנדרשים לקבל הנחיות להמשך עבודה ממוסדות התכנון. כמו כן, על שולחן מוסדות התכנון עשרות אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש אשר בחלקן מבססות הסכמים אסטרטגיים של המדינה לצורך פינוי מחנות צה"ל וטיפול במטרדים שונים. עצירה של תכניות אלו תפגע ביכולת של מדינת ישראל לעמוד בהתחייבויותיה, ותסכל את הצמיחה הנדרשת עם תום המשבר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר