הדמיה של מגדל המגורים בקרית היובל (הדמיה: יגאל לוי אדריכלים)
הדמיה של מגדל המגורים בקרית היובל (הדמיה: יגאל לוי אדריכלים)

קרית היובל ממשיכה לטפס לגובה – מגדל בן 30 קומות מקודם בשכונה

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה דנה בשבוע שעבר בתוכנית חדשה להקמת מגדל מגורים הכולל 150 דירות במתחם מרכזיית בזק - בין הרחובות הנרייטה סאלד וגרוסמן, ובסמיכות לציר האדום של הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 30.6.20 17:22

תוכנית חדשה להקמת מגדל מגורים בגובה 30 קומות הכולל 150 דירות בקרית היובל מקודמת בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים. הוועדה, בראשותו של סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), דנה בשבוע שעבר בתוכנית החדשה, שמתוכננת לקום במיקום האסטרטגי – במתחם מרכזיית בזק, בין הרחובות הנרייטה סאלד וגרוסמן, בסמיכות לציר האדום של הרכבת הקלה, אשר מחבר כיום בין פסגת זאב לבין הר הרצל, ובעתיד בין נוה יעקב לבית החולים הדסה עין כרם. היום נדונה התוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הוועדה המקומית המליצה לדחות את רוב ההתנגדויות ולקבל את חלקן ולהמליץ לוועדה המחוזית לאשר את התוכנית. הפרויקט, למעשה, מציע את הריסת מרכזיית בזק ומבנה מגורים נוסף ובניית מגדל בן 30 קומות כלפי רחוב הנרייטה סאלד, בקרבת תחנת רכבת קלה. במגדל 25 קומות מגורים ובהן 150 יחידות דיור מעל מסד של 5 קומות המיועדות למסחר, תעסוקה ומוסדות ציבור.

יש לציין כי כלפי רחוב גרוסמן, בפנים השכונה, מוצע מבנה המיועד למוסדות ציבור בן 6 קומות. בין השאר מוצעת מערכת שבילים המקשרת בין תחנת הרכבת הקלה, מבנה המינהל הקהילתי, המבנה הציבורי החדש ופארק "האסבסטונים" – פארק רחב ידיים עבור שטח פתוח – אשר יפותח ממערב לתוכנית.

"התוכנית מהווה חלק ממערך ההתחדשות העירונית בשכונת קרית מנחם אשר מחליפה את הבינוי הוותיק והמיושן בסביבת מגורים מודרנית ותוססת", מדגישים בעירייה. "התוכנית מייצרת מגרש חדש בשטח של כ-2.6 דונם עבור צורכי ציבור. הוועדה החליטה כי מאחר ומדובר בקרקע בבעלות פרטית, אשר מפרישה שטח גדול לטובת הציבור בדומה לעקרונות תכנית האב ומציעה בינוי התואם למדיניות הציפוף לאורך צירי רכבת קלה , ניתן לקדם את הבקשה".

בנוסף, הוחלט כי בכל היתר בניה שיינתן עבור בניין הציבור יוקצו 250 מ"ר עבור צרכי ציבור. מגישי התכנית הן חברות "טופ ווסט" ו"נוף קרית היובל" ועורך התכנית הינו אדריכל יגאל לוי – "יגאל לוי אדריכלים".

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "ירושלים הפכה לעיר הנגישה ביותר בה פועל מערך תחבורה ציבורית יעיל ומתקדם. הקמת מגדלי מגורים לאורך ציר הרכבת הקלה מאפשר להוסיף בירושלים אלפי יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, דבר המחזק את העיר ויעלה באופן משמעותי את איכות חיי התושבים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ירושלמי

    קריית היובל צומחת לגובה בטירוף, למה צריך להרים עוד מגדל של 30 קומות באיזור שהולך להיות צפוף בלווא הכי? מי יגור בכל הדירות החדשות שמתכננים שם? הרי בכל האיזור כולו מתוכננות עוד כמה מאות יחידות דיור חדשות – על השטח של נשות הדסה, פינוי בינוי בטהון, הנטקה, בורוכוב, הציונות, שטרן; בקריית מנחם – מתחם הנורית, ובטח יהיו עוד…
    יש שם כיום את הבניין של בזק, מצד אחד גינה ירוקה ומצד שני את מתנס פיליפ לאון שמשרת את הקהילה.
    עושה רושם שמשה לאון ואליעזר ראוכברג לקחו המונח "בונה ירושלים" לאקסטרים… יש כאן אינטרס מובהק של העירייה להגדיל את כמות הארנונה וההכנסות מפרוייקטים ושטחי מסחר, על חשבון איכות החיים של התושבים שבסופו של דבר יאלצו לגור כמו סרדינים בסביבה צפוצה, חסרת צמחייה, חסרת שירותים קהילתיים.
    מישהו חושב על התחזוקה של הבניינים האלה? כמה יעלה לתקן מעליות? להחזיק צוות ניקיון וכו' – הדיירים יצליחו לממן דבר כזה? הציבור של אליעזר ראוכברג יצליח לשלם כל חודש 450-500 ש"ח לוועד בית וחברת אחזקה?

  2. אוהבת ירושלים מרחוק לא ירושלמית

    בתור לא ירושלמית שמגיעה אל העיר מדי פעם במסגרת לימודי הוראת דרך, למדתי לאהוב את העיר הזו. העיר שכדוגמתה לא ראיתי הרבה בעולם. יש שיראו בה בירת העולם, אבל בואו נעזוב זה… איך אפשר לכסות על כל היופי הזה עם מגדלים רבי קומות? זהו ממש חוסר נימוס סביבתי וגסות רוח כלפי ההיסטוריה והאופי של העיר. מקווה שאתם הירושלמים שיכולים להשפיע, תזיזו דברים. במרכז העיר זה ממש לא מתאים. בסביבות בנייני האומה יש בתים שמתאימים בגובהם לאופי העיר (גם בעיצובם) אבל מגדלים??!! לא הספיק לכם הפרויקט של אולמרט שבנה לכם מבצר מכוער בכניסה לעיר?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בטח בעירייה שכנעו את התושבים בנחיצות המגדלים
    כדי לדחות את כניסת החרדים לשכונה
    מה שלא יהיה בבית הכרם
    בנתיים

  4. ירושלמי גאה

    צריכים להתבייש בכל המקימי מגדלים האלו רק הורסים לנו את הנוף הירושלמי של פעם ובמקום זה בונים מגדלים חסרי מחשבה לא חושבים על הפקקים באזור צפיפות חוסר נוחות בייחוד בבניה עצמה שתהיה מקווה שמשה לאון יפנים שזה לא עובד להרוס לאנשים שגרים שם 30 שנה את המקום ולדחוק אותם הצידה!

  5. תושב

    חבל על קריית יובל. הופכים אותה משכונת מעמד בינייים, בעלת צביון קהילתי, תוסס ומיוחד – לשכונת מגדלים מנוכרת.

  6. חילוני ותושב ירושלים גאה.

    עסקנים חרדים מקדמים תוכנית הישתלתות על המרחב החילוני קרית יובל נהדרת כמו שהיא ואף אחד פה לא רוצה את החרדים אוהבי העושר ליידו. לכו יימח שמכם וזרכם וחיזרו לבני ברק או בית שמש לא כדאי לכם להגיע לכאן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר