אורלי רז (צילום: יעל הרמן)
אורלי רז (צילום: יעל הרמן)

"עושה רושם שבינתיים יש לבועת הנדל"ן עוד יכולת לגדול"

השכונה הכי מאתגרת, היתרונות של שכונות כפריות, הלקוחה ששילמה מעל שווי השוק בשביל 10 החתולים שלה והבית שמכרה ליהורם גאון. בית פתוח עם אורלי רז, מ"רימקס חזון"

פורסם בתאריך: 18.11.21 11:58

רזומה: אני חברת קיבוץ רמת רחל, ובוגרת תואר שני מהאוניברסיטה העברית בירושלים לחינוך מיוחד. עבדתי כמחנכת במשך חמש שנים, וניהלתי את מערכת החינוך בקיבוץ במשך כחמש שנים. לעולם התיווך הגעתי לפני כעשור, לאחר שהשתלבתי במשרד רימקס חזון. מרבית העסקאות שביצעתי היו בארמון הנציב, ארנונה ומערבה עד בית הכרם. לפני 5 שנים סיימתי לימודי תעודה בעיצוב פנים של שלוחה של הטכניון בשרונה תל אביב. היה לי חשוב להשתלב במשרד גדול ומצליח כדי ללמוד את העבודה בצורה מסודרת.

מוטו: להיות קשובה ללקוחות שלי ולעשות תמיד קצת יותר ממה שהם מבקשים.


כמה עובדים יש במשרד? מספר הסוכנים עומד כיום על כ-20 סוכנים, מה שמאפשר פריסה די רחבה ברחבי העיר.

באילו שכונות אתם מתמקדים? מהגבעה הצרפתית ופסגת זאב בצפון ועד גילה והר חומה בדרום, בקעה, קטמון, רחביה, בית הכרם ואפילו המושבים במבואות ירושלים.

מה הן ההעדפות של הלקוח הירושלמי? אין לקוח ירושלמי, מדובר בפסיפס של פרופילים וקהלים שונים עם צרכים שונים – כך למשל, הלקוח האנגלוסכסי שונה מאוד בהעדפותיו מזה של הלקוח הישראלי. הצעירים שקונים נכס ראשון שונים ממשפרי הדיור וכן הלאה.

באיזו שכונה הכי קשה למכור? שוק הנדל"ן מאוד דינמי, אבל השכונה שבכל זאת מציבה אתגר באזורים בהם אני עובדת היא שכונת אבו טור, בשל אופייה המיוחד – החל מהרכב האוכלוסייה, סגנון המגורים הכפרי, ועד האתגרים הרישומיים שיש במרבית הנכסים שנמצאים שם.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או רחוק יותר? זה כמו לשאול "מאיזה צד אתה אוכל את הקרמבו – מהקרם או מהעוגייה?". זה לחלוטין עניין של טעם, אופי וצרכים. יש מי שחייב את הדופק של העיר כדי להרגיש בעניינים ויש מי שחייב לחזור הביתה לשקט.

שכונה מועדפת? אני חושבת שלשכונות שהן כפריות בתכנונן אבל קרובות למרכזי הבילוי, כמו ארנונה, אבו טור ובית הכרם, יש ערך מוסף.

טרנד חדש: דירות להשכרה לטווח ארוך. איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? אני בספק אם יש בזה כדי לרסן את הדחף של הלקוחות שלנו לשים יד על נכס, זה כמעט בדי.אן.איי, ליצור תחושה של ביטחון ויצירת תשואה – נדל"ן הוא הערוץ לשם.

דירה למכור או לקנות אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך? התשובה הקצרה היא שלעבודת המתווך המקצועי יש ערך מוסף. נקודה. המקצוע הזה הולך ומתקלף מהדימוי השלילי שהיה לו. יש יותר ויותר מתווכים מקצועיים שעסקה שהם שותפים לה לא דומה לעסקה בלעדיהם, ומכל היבט: פיננסי, רגשי ופסיכולוגי. כמו שאפשר להשקיע בבורסה לבד ויש כאלה שעושים זאת, שהם מיומנים מאוד או שיש להם זמן להתנסות, לטעות ולתקן, הרוב יחסכו את הדרך וילכו לאיש מקצוע. ישנה חשיבות גדולה להיכרות עם השוק.

מתחרים? העבודה בין המתווכים בירושלים מאופיינת בשיתוף פעולה מבורך. זה מייצר פלטפורמה לשיפור מתמיד, ובסוף הלקוח נהנה משירות מצוין ומקצועי.

כסף? כחברת קיבוץ שיתופי לחלוטין, אני מעבירה את התמורה שלי מעסקאות לקיבוץ. הכסף לא היה ואיננו פקטור במהות של העבודה שלי. הדבר שמנחה אותי בעבודה הוא כמו שכבר ציינתי – להיות קשובה לצרכים של הלקוחות שלי, לשקף להם את זה, ולעשות תמיד קצת יותר ממה שהם מבקשים.

בילוי מועדף? הליכות בשעות הבוקר המוקדמות והמון צפייה בסרטים.

עסקה שלא תשכחי? מכרתי דירה בדרך בית לחם 17, דירה קטנטונת וחשוכה, שסבלה מריחות המסעדה הסמוכה. המחיר המבוקש היה גבוה מאוד, והאמת היא שלא האמנתי שנקבל אפילו קרוב. אבל להפתעתי, וזה היה אחד מהשיעורים שקיבלתי, הגיעה רוכשת מחוץ לעיר שהעובדה שלדירה היתה חצר פנימית קטנה היוותה פתרון לעשרת החתולים שעברו איתה, לכן היא היתה מוכנה לשלם הרבה מעל שווי השוק.

לקוח סלב? הזמר-שחקן יהורם גאון. מכרתי את הבית שלו באבו טור בתוך 5 חודשים, וזה לאחר שיותר מעשר שנים הנכס עמד בשוק ורבים מהקולגות שלי עבדו על מכירתו.

לקוח מיוחד במינו? יש רבים. למעשה אני מרגישה שהעובדה שאני, כמו שהזכרתי קודם, מקיבוץ שיתופי מאפשרת לי לבחור את הלקוחות שלי. החופש הזה מוכיח את עצמו כי ידיי מלאות תודה לאל ואני גם נהנית מהדרך, ומהאנשים שיש לי זכות לשרת. אם בכל זאת לבחור אז לפני יותר מחמש שנים קיבלתי הפנייה למכירה של דירה ברחוב אלדד – דירה של אישה מבוגרת שילדיה רצו שתעבור למודיעין. יצאנו לדרך, עבדתי כארבעה חודשים, והבאתי לה הצעה מקונה אבל היא נסוגה. פשוט החליטה שלא תוכל לבצע את המעבר. סיימתי את ההתקשרות איתה. מקץ שלוש שנים, קיבלתי טלפון מבתה שבישרה לי שהאמא הלכה לעולמה ובצוואתה ביקשה שאך ורק אני אטפל במכירת הנכס.

בקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח? בתחילת דרכי חשבתי שמוזר היה שביקשו ממני למצוא נכסים שאינם נמצאים מחוץ לקו הירוק. זה לא מוזר בעיניי היום. רק לאחרונה טיפלתי בלקוחה בריטית שרכשה בעזרתי שני נכסים. חיפשנו למעלה מחצי שנה, היו כל מיני קריטריונים וככל שהתקדמו החיפושים, היינו צריכים להגיע עם מכשיר לקליטת פליטת קרינה של אנטנות סלולריות.

ההזדמנויות של ירושלים? ארמון הנציב.

בועה? עושה רושם שבינתיים יש לה עוד יכולת לגדול.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר