פרלמנט (צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)
(צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של קטמון ח'-ט': "שכונה שורשית עם סיפורים חברתיים"

קיבצנו את רן בנימין, משה לאו, יובל אבוטבול ומיכה אופנהיימר, כולם מתגוררים או גדלו בקטמון ח'-ט', כדי שהם יספרו לכם מה הם הכי אוהבים בשכונה שלהם

פורסם בתאריך: 7.1.22 09:52

"זו שכונה בפריחה"

יובל אבוטבול, מ"מ יו"ר מנהל קהילתי גוננים

"נולדתי וגדלתי בשכונת הקטמונים, שידועה יותר בשם קטמון ח'-ט', וכך גם רבים מבני משפחתי המורחבת. נבחרתי להיות ממלא מקום יו"ר מינהל גוננים כנבחר ציבור של שכונת הקטמונים.

"קטמונים היא סמל וגאווה. בעבר השם קטמונים היה מעורר קצת רתיעה, אבל כיום, בשנת 2022, השכונה יוצאת להתחדשות עירונית, ובחלקה גם תמ"א 38, כך שרואים את השינויים הלכה למעשה. בשבוע שעבר אף נערך טקס הריסה ראשון לפרויקט פינוי-בינוי ברחוב סן מרטין בנוכחות ראש העיר. אני מקווה שלקראת סוף שנת 2022 ההתחדשות תימשך עם פינוי-בינוי בעוד בניינים ברחוב בר יוחאי. זה מראה בעצם על התפתחותה של השכונה. יש לציין שהרכבת הקלה תעבור בסמוך לשכונה, מה שיוסיף לנגישות ויהפוך את השכונה ליוקרתית ומבוקשת. כבר עכשיו אפשר להרגיש את השינוי, כשיותר ויותר משפחות צעירות עוברות להתגורר בקטמונים.

"זו שכונה בפריחה עם שדרוג גנים ציבוריים וצריך להודות לראש העיר משה ליאון, לסגנית ראש העיר חגית משה, למ"מ ראש העיר צביקה כהן ולאנשי עירייה נוספים דוגמת אריאלה רג'ואן, עופר איובי וגילי גורוני, שכולם דואגים לשכונה".

"תהיה כאן שכונה מודרנית שנעים לחיות בה"

משה לאו, תושב השכונה, חבר הנהלת מינהל קהילתי גוננים

"עברתי עם משפחתי לגור בשכונה לפני שמונה שנים, היינו לקראת לידת הבן הבכור שלנו ורצינו להתרחב במחיר שפוי. בהחלט היו חששות לעבור הנה בגלל הדימוי של השכונה, אבל מהר מאוד גילינו שכונה מיוחדת ונעימה שכל יום שעובר הולכת ומתפתחת. את השינוי רואים יפה בבית הכנסת 'גיבורי ישראל' שבו אנחנו מתפללים. בעבר בית הכנסת היה חצי ריק, והיום המבנה צר מלהכיל את כל המשפחות והזוגות הצעירים שעוברים לכאן.

"השכונה נמצאת במיקום מעולה – קווי תחבורה ציבורית רבים ובקרוב גם הקו הירוק של הרכבת הקלה, סמוך לכביש בגין וצמוד לקניון מלחה. הטבע מסביבנו הופך את השכונה למקום נעים – עמק הצבאים ומטע הזיתים, שאנחנו מקווים ופועלים שישמרו עליהם גם עם כל תנופת הבניה וההתפתחות מסביב. בנוסף נפתחו בשכונה שני פארקים חדשים – גן אלמליח וגן הנוטרים – שמשדרגים מאוד את המרחב הציבורי. העתיד של השכונה הוא בהתחדשות עירונית שממש עכשיו מתחילה להגיע לביצוע. קצת קשה לדמיין, אבל בעוד פחות מעשור השכונה תראה אחרת לגמרי – עם מגדלים חדישים במקום השיכונים הישנים. הרבה מהזמן שלי במינהל הקהילתי מושקע בלייצר עם העירייה תהליך של תכלול האירוע, כדי שתהיה שכונה מודרנית שנעים לחיות בה".

"שכונה שורשית עם סיפורים חברתיים"

מיכה אופנהיימר, מנהל שלוחת קטמון ח'-ט' ופת במינהל גוננים

"שכונת קטמון ח'-ט' היא מאוד מיוחדת ומגוונת מבחינת האוכלוסייה והיא מייצגת את הקשת הדמוגרפית הרחבה של ישראל. לשכונה יש צביון מסוים עם ציבור מהמגזר הדתי לאומי, מסורתיים-מזרחיים שגדלו וגרו פה וכיום הם ובני משפחתם מוסיפים להתגורר בשכונה. זו שכונה שורשית עם סיפורים היסטוריים וחברתיים. בשנים האחרונות נוספו גם חרדים, אבל היא לא שכונה מתחרדת ולא מגודרת כך, אלא שגם הציבור החרדי נמצא בו יותר. זה גורם לנו לייצר ולתת מענה לכל האוכלוסיות ובהחלט מאתגר. אנחנו מייצרים אירועי תרבות ופנאי לכולם.

"השכונה עוברת התפתחות משמעותית, בעיקר בנראות שלה. רק בשנה האחרונה נפתח פארק אלמליח הענק ופארק הנוטרים המשודרג, והם מהווים את הריאות הירוקות של השכונה והופכים אותה לאטרקטיבית. השכונה תעבור מהפכה של ממש עם תוכנית התחדשות עירונית שכבר החלו והיא תכפיל את עצמה מבחינת מספר התושבים. השכונה סבלה בעבר מדימוי חלש יותר, אבל רואים שינוי בשנים האחרונות והתדמית של השכונה הולכת ומשתפרת".

"שכונה אהובה עם אנשים מיוחדים"

רן בנימין, תושב השכונה בעבר

"כשמדברים על שכונת הקטמונים, הידועה גם בשם קטמון ח'-ט', מתכווץ לי קצת הלב; בכל זאת, אומרים האדם הוא תבנית נוף מולדתו. והרי קטמון בשבילי היא לא סתם מקום, היא הילדות – המקום בו נולדתי לפני 39 שנים. עבורי הבלוקים הארוכים והאדומים הם מה שהכרתי, השכונה האהובה עם האנשים המיוחדים והמשונים. כבר 15 שנים עברו מאז שעזבתי את ירושלים אבל קטמון עדיין חלק ממני. אני מודה, פעם התביישתי, כששאלו איפה גדלתי ניסיתי לשנות את השאלה. היום אני מתגאה, שם גדלו איתי רוב חבריי מבית הספר גבעת גונן, משם למדתי את ההומור ואת חכמת הרחוב. והיום כשאני מסתובב בשכונה כשאני מגיע לבקר את אחיי ואת אבי, אני מבין שהמקום כבר לא יחזור להיות מה שהוא היה; הדרך לטדי כבר לא רצופת מהמורות, המכולות הפכו לסופרים, שבח פלאפל כבר לא שם ועוד מעט אפשר לשמוע את צפירת הרכבת הקלה. ודווקא ברגע הזה, יותר מתמיד הקטמון ממשיך לזרום לי בעורקים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר