הדמיית פרויקט 'טופ בורוכוב' בקרית היובל (צילום הדמיה: נעמה מליס אדריכלים)
הדמיית פרויקט 'טופ בורוכוב' בקרית היובל (צילום הדמיה: נעמה מליס אדריכלים)

על שטח של כ-4.5 דונם: עוד תוכנית התחדשות עירונית אושרה בקרית היובל

במסגרת הפרויקט, טופ בורוכוב, יוקמו 200 יחידות דיור במגדל של 30 קומות ובשני מבנים של 6 קומות. כמו כן, התוכנית כוללת 2,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, מעונות יום, וגני ילדים

פורסם בתאריך: 25.1.22 08:04

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים אישרה תוכנית נוספת להתחדשות עירונית בשכונת קרית היובל. התוכנית, שביוזמת חברת "טופ בורוכוב", הינה על שטח כולל של כ-4.5 דונם, והיא ממוקמת בין הרחובות בורוכוב, הנטקה וזנגוויל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


התוכנית, כך נמסר מהוועדה המחוזית לתכנון, כוללת הקמת 200 יחידות דיור במגדל בן 30 קומות ובשני בניינים בני 6 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-40 (20 אחוז) יוקצו עבור דירות קטנות. כאמור, מדובר בתוכנית התחדשות עירונית כשעל השטח המדובר קיימים כיום שני בנייני שיכונים בני 4-3 קומות, הכוללים 36 יחידות דיור, שייהרסו לטובת הפרויקט החדש.

"בנוסף ליחידות הדיור", מציינים גורמים בוועדה המחוזית לתכנון, "התוכנית כוללת כ-2,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, גן ילדים ומעון יום בחזיתות הבניינים, כיכר עירונית פתוחה. כמו כן, הוועדה החליטה לצמצם את כמות הבנייה המוצעת בתוכנית ויצירת שטח ציבורי פתוח לרווחת התושבים".

יש לציין כי בהיבט התחבורתי, המתחם מצוי בסמיכות ל'קו האדום' של הרכבת הקלה הנמצא בעבודות בימים אלו וצפוי להיפתח בשנת 2023.

 

 

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון שירה תלמי מציינת כי "מדובר בתוכנית המאפשרת התחדשות למבנים ישנים תוך שיפורים משמעותיים של המרחב הציבורי, ושדרוג רמת השירותים העירוניים. וזאת בסטנדרטים הראויים לעיר איכותית ודינמית, הכוללת עירוב שימושים המסייע בהפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. מדובר בתוכנית המהווה מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית, בדבר ציפוף הרקמה הבנויה ולאורך צירי הרכבת הקלה. זאת, על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבנייה בשטחים פתוחים ככל הניתן".

יצוין כי התוכנית נערכה על ידי נעמה מליס אדריכלים.



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שפוי

    המשך הרס ירושלים ומכירתה לקבלני הליכוד, מיותר ונועד רק לגריפת רווח ממשקיעים. שום זוג צעיר לא יוכל לרכוש בית בפרויקט הזה, שלא לדבר על העומס התחבורתי שהמגדלים האלה ישיתו על התשתיות הקורסות של השכונה. נושא הרכבת הקלה הוא קשקוש, כל עוד היא לא עובדת גם בשבת ובחג אנשים יחזיקו כלי רכב וישתמשו בהם גם בימי חול.

  2. ירושלמי

    יישר כח.
    הגיע הזמן לחדש ולחזק מעמד העיר
    ולהציע מגורים גם לדור הצעיר במקום לדחוק אותם מחוץ לירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר