פרלמנט (צילום אילוסטרציה: Depositphotos_Rawpixel)
(צילום אילוסטרציה: Depositphotos_Rawpixel)

"למרות הדימוי המוכר של שכונה אליטיסטית, לא כך הם פני הדברים בפועל" – הפרלמנט של רחביה

קיבצנו את אלישיב וייל, אלקנה הולצר, עמרי נתן ומשה אלון - כולם מתגוררים או עובדים ברחביה - כדי שיספרו לכם כל מה שצריך לדעת, לחיוב או לשלילה, על השכונה שלהם

פורסם בתאריך: 29.1.22 00:53

"השכונה משנה את פניה"

אלישיב וייל, מנהל שלוחת רחביה-שערי חסד
"אני תושב השכונה ומה שמעניין בה שיש את שכונת שערי חסד שהיא מובלעת חרדית בתוך שכונת רחביה היותר חילונית, והשילוב שם מאוד מעניין וטוב. יש לנו את ועד רחביה, שגם הציבור החרדי בשכונה ביחד עם החילוני דנים בנושאים השונים בצורה יפה.
"בשנים האחרונות השכונה משנה את פניה ויש בה המון צעירים, בעיקר סטודנטים אך גם משפחות צעירות חרדיות, אבל לא רק. יש פיתוח בשנים האחרונות של הפארקים וגני המשחקים אשר מלאים בימים יפים במשפחות וילדים. יש המון פעילויות של תרבות ופנאי דרך המינהל וחוגים רבים שבהם משתתפים כ-400 ילדים בשבוע. זה מעיד שהשכונה הפכה להיות צעירה יותר.
"רחביה למעשה מחולקת לשני חלקים שביניהם יש הבדל. חלק אחד בין רחובות בן מימון, רמב"ן, אוסישקין ומטודלה שבהם יש חיי לילה תוססים מאוד, לבין איזור עזה ודרומה, כששם יש פעילות שונה – האזור רגוע יותר ובו פחות מקומות בילוי ואווירה יותר של שכונת מגורים".


"השכונה הפכה להיות אחת הצעירות בעיר"

אלקנה הולצר, פעיל חברתי, חבר במינהל גינות העיר ונציג שכונת רחביה
"אני יליד רחביה וחי כמעט 50 שנה בשכונה. הדבר המרכזי שקורה בשנים האחרונות הוא שמשכונה מבוגרת שלא לומר זקנה, היא הפכה להיות אחת הצעירות בירושלים. המון זוגות צעירים עברו לגור בה. השכונה שינתה את גווניה, היום, יש יותר אוכלוסייה אנגלו-סכסית. המרקם השכונתי הכל כך מיוחד הזה ומערכת היחסים בין הדתיים, החרדים והחילוניים הם מגדלור לירושלים ובכלל בין כל הזרמים. בפועל אין מחיצות ואין באמת מתיחות, כי בבניין אחד מתגוררים שופט, רב, סטודנט ובחור ישיבה. זה מקסים ומיוחד.

"למרות הדימוי המוכר של שכונה אליטיסטית, לא כך הם פני הדברים בפועל. אין החצנה של היכולת הכלכלית, גם הדירות היקרות פה, מדובר פה בדירות סטנדרטיות מבחינת הגודל. אין פה ניכור בצורת חיים ולא בהשקפת עולם. בסופו של דבר חיים פה אנשים צנועים ושקטים וזה מה שמאפיין את השכונה ולכן רבים רוצים לגור כאן וחשוב להשכיל לשמר את זה. יש לי חלום שנצליח למנף את הדבר המיוחד שקורה ברחביה למקומות אחרים ולקהלים אחרים".

"ממש שכונה אמריקאית שרובה שומרת שבת"

עמרי נתן, מתווך דירות "תיווך העץ הכחול": "בשנים האחרונות רחביה קיבלה אופי מיוחד, והיא מתאימה כמו כפפה ליד לאוכלוסייה האנגלו-סכסית שהתחילה להגיע לשכונה. היא למעשה ברירת המחדל של העולים, שרואים בה כבעלת אופי מתאים למגוריהם. יש לשכונה ביקוש והיא המדורגת שלישית ברמת הביקוש בארץ, ולכן המחירים גבוהים בהתאם. מבחינה נדל"נית, אפשר לראות ברחוב עזה דוגמאות לתמ"א 38 שנעשית באזור. כמו כן, יש ניצול של שטחים ישנים שבהם בונים כמו פרויקט "הבית ברחביה". חשבו שרחביה מנוצלת לגמרי, אבל יש אזורים שאפשר לראות שיש בהן בנייה. היזם צריך להיות מדוקדק ולדעת להכיר היטב את חוקי המשחק, בין היתר כי מדובר בשכונה שהיא מאוד צפופה ובה יש התנגדויות רבות לבניה של תושבים, אבל למרות זאת אפשר לראות פרויקטים שונים שצצים.

"בעבר זו היתה יותר שכונת אנשי הרוח והספר, אבל כיום האופי של השכונה השתנה ויש יותר דתיים וחרדים ולכן לא יהיה אפשר למצוא הרבה עסקים פתוחים בשכונה. היא ממש שכונה אמריקאית שרובה שומרת שבת".

 

 

"שכונה ייחודית עם אווירה מיוחדת"

משה אלון, בעלים של "גוונים אומנויות": "יש לי עסק למסגרות תמונות ברחביה כבר 26 שנים. זו שכונה נפלאה, עם אנרגיות מאוד טובות ויש בה צעירים רבים – בין אם סטודנטים או משפחות צעירות. הדבר משפיע על העסקים בשכונה, ולכן בתי הקפה והעסקים הומי אדם, מקומות הבילוי מלאים עם המון תנועה.

"זו שכונה ייחודית עם אווירה מיוחדת. אין הרבה מקומות כמו רחביה שיש צעירים רבים שנותנים כאן אווירה. יש המון פסטיבלים, בימי שישי יש נגנים והקהילה מאוד משקיעה כאן והפכה את המקום לצעיר ופורה. בתי הקפה, הברים והמסעדות נותנים למקום ניחוח שונה שמזכיר במעט את שינקין או בצלאל בתל אביב. מול הבית של בנימין נתניהו בגן טיכו יש גם אמנות ושוק יד שניה של ביגוד וכלי בית ועוד.

"יש לרחביה שם של שכונה אליטיסטית בגלל דור המייסדים, אבל היא לא שונה בהרבה משכונות טובות אחרות בעיר ואני חושב שיש גם שכונות יותר יקרות ממנה. זה בעיקר תדמית שנשארה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר