טובי ורדי דמתי (צילום: פרטי)
טובי ורדי דמתי (צילום: פרטי)

"מאז תחילת הקורונה הלקוחות מחפשים נכסים עם שטח חוץ"

השכונה המועדפת, העסקה שהיא לא שוכחת, האהבה למקצוע והאם קיימת בירושלים בועת נדל"ן? בית פתוח עם המתווכת טובי ורדי דמתי, ממשרד אנגלו-סכסון ירושלים

פורסם בתאריך: 25.2.22 07:33

רזומה? נולדתי במרכז הארץ, נשואה בשנית ואם לשני בוגרים. עברתי לירושלים לפני כעשור. ירושלים קיבלה אותי באהבה. גרנו תחילה מספר שנים במושבה הגרמנית ובשנים האחרונות – בבית זית.

תמיד אהבתי בתים, בתיכון למדתי אדריכלות, בצבא שירתתי בחיל הים כשרטטת בהנדסה ימית, ובהמשך למדתי עיצוב פנים ב"שנקר". כשאני נכנסת לראות דירה אני מייד "מפשיטה אותה" בעיניים, כאילו היא ריקה, ורואה את הפוטנציאל שלה. תמיד עבדתי עם אנשים, ומכיוון שאני אוהבת אנשים ואוהבת בתים – מקצוע התיווך קסם לי. ניגשתי למבחן רישוי המתווכים של משרד המשפטים, עברתי בהצלחה, ואז המשכתי והתמקצעתי בקורס המעשי והמקיף של אנגלו סכסון, לשורותיה הצטרפתי בסניף ירושלים המכובד והוותיק. בשנתיים האחרונות זכיתי להימנות על "מועדון הכסף" היוקרתי של אנגלו סכסון, המונה כ-20 מצטיינים מבין מאות רבות של סוכנים ברשת. אני אוהבת אתגרים, והתיווך בירושלים מאוד מאתגר. אזור המומחיות שלי הוא קטמון הישנה ומעט מהשכונות שסביבה. אזור זה מאופיין בבתים מיוחדים, בתים ערביים, בתים מנדטוריים וטמפלרים, כשלכל נכס הסיפור שלו עם ההיסטוריה שלו. זהו אזור מיוחד, בעיר מיוחדת ושונה מכל עיר אחרת בעולם. אני מרגישה זכות גדולה לעבוד ולעזור לאנשים למצוא את ביתם בירושלים, עיר שמיליוני אנשים מכל רחבי העולם ומכל הדתות משתוקקים אליה.

כמה עובדים במשרד? לאנגלו סכסון ירושלים יש 4 משרדים – הסניף הראשי בטלביה, סניף מבשרת ציון, סניף צור הדסה וסניף גוש עציון. בסך הכל אנחנו כ-30 איש – מהם כ-25 מתווכים. אנחנו דוגלים בהתמחות-מומחיות אזורית, ולכן לכל סוכן אזור המומחיות שלו.

מוטו? נכון, אנחנו עוסקים בנדל"ן אבל אנשים הם העסק שלנו! הסיפוק שלי הוא היכולת להגשים חלום לאנשים לקנות דירה בה יצמחו ויגדלו, והידיעה שלי שלבית אליו ייכנסו בעזרתי יהיה חלק משמעותי בעיצוב חייהם ומשפחתם. מבחינתי, כל עסקת נדל"ן היא "עסקת חיים" לצדדים לה. אני מאוד אוהבת את החיבורים שיש לי עם אנשים, בין אם קונים ובין אם מוכרים. אוהבת את העובדה שכל נכס שאני משווקת הוא שונה. כל בעל דירה או קונה הוא אישיות שונה. רבים מלקוחותיי הופכים להיות חברים לחיים. כזו אני, טוטאלית.

באילו שכונות מתמקדים? הפריסה שלנו בירושלים וסביבה בעזרת 4 משרדינו, והמומחיות האזורית של המתווכים במשרדינו, מאפשרים לנו כיסוי טוב ויעיל של מרבית שכונות ירושלים.

שכונה מועדפת? קטמון הישנה. כשהתחלתי לעבוד בתיווך עבדתי בכל שכונות מרכז ירושלים, אך מהר מאוד מצאתי עצמי מתחברת יותר מכל לקטמון הישנה, שבה גם נעשו בהמשך רוב העסקאות שלי. זו השכונה בעלת האופי הכי ירושלמי שניתן לבקש, ממוקמת מצוין במרכז ומאפשרת – כמו כוכב – להיות קרובים להכל, ויש בה הכל: בתי קפה, מאפיות, מרכזי קניות, בתי כנסת מפוארים (וה"שטיבלך"), גנים ובתי ספר איכותיים, תחבורה ציבורית נוחה ועוד. השכונה גם מתפתחת בשנים האחרונות מבחינת התחדשות עירונית ונבנות בה דירות חדשות רבות או כתוספת על בנינים קיימים (תמ"א 38/1 – חיזוק) או בהריסה ובניה מחדש (תמ"א 38/2) – והכל תוך שמירה על צביונה כשכונה ירוקה עם פינות חמד ורחובות קטנים מיוחדים וירוקים. בקטמון הישנה חילוניים ודתיים חיים זה לצד זה בהרמוניה, ישן לצד חדש, משפחות אוהבות את השכונה הזו. החיבור שלי לשכונה גרם לי לבחור בה כאזור המומחיות שלי. העבודה שם, ההצלחות, והמוכרות שלי בה, הבהירו לי שהתמקדות באזור מסוים זה הכי נכון.

ההעדפות של הלקוח הירושלמי? מאז תחילת הקורונה הלקוחות שלי דבר ראשון מחפשים נכסים עם שטח חוץ. בנוסף מחפשים כמובן שכונה טובה לגדל בה ילדים, ושכל השירותים יהיו קרובים ונגישים.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או בשכונות המרוחקות יותר? העדיפות של הלקוחות שלי, וגם שלי אישית, היא קרוב למרכז. ירושלים מתפתחת וצומחת, ולמעשה רוב שכונות המעגל החיצוני שלה הן כבר בגודל של ערים בפני עצמן. ברור שהשיקול העיקרי שמכתיב את המיקום וההעדפה הוא תקציב. המרכז כמובן יקר יותר, ומן הסתם לא אפשרי לכולם. לשמחתנו העיר מתפתחת יפה ולכל הכיוונים כשבכל שכונה ואזור ניתנים שירותים ברמה טובה: חינוך, בריאות, תחבורה, פארקים וכו', והפיתוח התחבורתי המואץ בירושלים מאפשר ויאפשר עוד יותר בעתיד הקרוב גם לאנשי השכונות שמסביב להגיע למרכז העיר בקלות ובנוחות.

למכור או לקנות דירה אפשר גם לבד – למה חשוב לשכור שירותי תיווך? שאלה שאני מאוד אוהבת. אנשים חושבים שתיווך הוא מקצוע קל, שהכל צ'יק צ'ק. אז זהו – שלא. אני קשובה מאוד ללקוחות שלי, לצרכים שלהם, לרקע שלהם ובכלל. כשאני מקבלת נכס למכירה, ראשית – אני מכינה תיק נכס עם כל הניירת הרלוונטית, מכינה אותו לצילומים בתמונות רגילות ובסרטון סיור וירטואלי, דואגת לתמחור נכון ויוצאת לשיווק נרחב בכל המדיות האפשריות, לשילוט נכון, לקיום "בית פתוח", לשקיפות מלאה מול הלקוחות שלי, לטיפוח והגעה למאגר הקונים הנרחב שיש לנו במשרד, לשיתוף הקולגות שלי, ולניהול מו"מ כאשר מקבלת הצעות מחיר. עד חתימת החוזה וגם אחריה, עד לקבלת המפתח ומסירת הדירה. אני שם עם בעלי מקצוע, מלווה את הקונים והמוכרים יד ביד כל הדרך.
כשמוכרים או קונים נכס זו עסקת חיים. בהרבה מקרים יש אמוציות. לעיתים מדובר בדירות ירושה של הורים שנפטרו, בכל מקרה – בדירות שמשפחות עברו בהן חיים שלמים. זה לא מובן מאליו, ודורש ממני להבין ולכבד. לכן זה נכון לקחת מתווך שזה מקצועו היחיד והמלא, שיודע להפריד בין רגש למקצועיות, שיש לו קשרים וניסיון, ושיודע לנהל עבורך את כל תהליך המכירה, בזמן שאתה ממשיך בעיסוק ובתחום שבו אתה מומחה.

 

 

מתחרים? היופי בתיווך בירושלים הוא שאנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הקולגות שלנו ויוצרים למעשה עבור לקוחותינו "מכפילי כח" שעובדים עבורו מבלי שעליו להתעסק עם כולם ישירות. רק בירושלים קיימת מערכת מוסדרת לשיתוף פעולה כנהוג בצפון אמריקה ובמערב אירופה, הנקראת בישראל "שירן". לשמחתי, משרדנו מוביל כבר שנים בשיתוף פעולה בעיר, ולי עצמי מוניטין טוב של פתיחות והוגנות. אני מאמינה שיש לכולם פרנסה, במיוחד אם עובדים נכון. אני לא רואה זאת כתחרות, אלא יותר כהשלמה וכרשת בטחון, למקרה שהלקוח לא הגיע אלי ישירות. אנגלו סכסון ירושלים היא המפרסם הגדול, החזק והמגוון ביותר בעיר, בדיגיטל, בפרינט, וברשתות החברתיות, ולכן אם אני עובדת נכון, הלקוח כנראה יגיע אלי או ישמע עלי ישירות.

כסף? בואו נהיה אמיתיים – כולם עובדים בשביל הכסף, וכולנו בעבודה קודם כל כדי להתפרנס. אבל זה לא מספיק: אני אישית מאוהבת בעבודה שלי, אני נהנית מכל רגע, מכל מפגש בין אישי, לעשות את המאצ' הנכון בין מוכר לקונה, ומכל התהליך עד שהנכס נמכר. לכל נכס אני מתייחסת כמו אל הבייבי שלי. יום חתימת החוזה הוא כמו יום חג בשבילי, לראות את החיבוקים והחיוכים של אחרי החתימה עושה הכי טוב בעולם. כן, לדעת שהצלחתי להגשים חלום ללקוחות שלי. זה הסיפוק האמיתי והכי גדול. הכסף בא בסוף. ואם עובדים באהבה ומתוך שליחות, הכסף יגיע.

בילוי מועדף? יין טוב. אוכל טוב. חברים טובים. טיולים..

עסקה שלא תשכח? את כל העסקאות שלי אני לא שוכחת. לכל עסקה יש את הסיפור שלה, האופי שלה, והמיוחדות שלה. כל הלקוחות היו בניי, וכל העסקאות – בנותיי.

בועה? ירושלים הולכת ומתפתחת. חדש לצד ישן. אבל לעולם לא תצליח כנראה להדביק את קצב הביקושים. הביקוש לנדל"ן בירושלים הוא הרבה מעבר למקומי, ולמעשה מתייחס גם למיליוני יהודי התפוצות באשר הם. משכך, קשה לראות במצב הנוכחי או העתידי בועה או משהו שצפוי להתמתן משמעותית. גם ככה המחירים בירושלים נמוכים כבר מאלו של תל אביב – בירת/בועת ההייטק. ירושלים מחד – עיר ממשל ואקדמיה, ומאידך – עם אוכלוסייה שחלקה יחסית חלש סוציו-אקונומית, ואני לא רואה שום בועה בשוק הנדל"ן הירושלמי.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר