פרלמנט (צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)
(צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)

"דתית-חרדית אבל לא קיצונית"; "מאוד איכותית למשפחות"; "דוגמא להתנהלות נכונה" – הפרלמנט של נוה יעקב

קיבצנו את אמיר אוזן, מאיר כהנא, דסי גורדון ומאיר אוזמן - כולם מתגוררים ופעילים בנוה יעקב, כדי שיספרו לכם מה הם אוהבים ומה הם רוצים לשנות בשכונה שלהם

פורסם בתאריך: 18.3.22 08:17

"שכונה דתית-חרדית אבל לא קיצונית"

אמיר אוזן, תושב השכונה:
"עברתי להתגורר בנוה יעקב לפני מספר שנים ביחד עם משפחתי, ואני חושב שהשכונה התפתחה מאוד בתקופה האחרונה. אני גר באזור שקט יותר, אזור פסטורלי. אני משתייך למגזר הדתי-לאומי ואנחנו חיים נהדר עם כל המגזרים השונים שיש בשכונה – ספרדים, ליטאים, חרדים מכל מיני זרמים ודתיים לאומיים, וכולם חיים בהרמוניה.

"בעבר הרחוק חיו בשכונה הרבה דתיים לאומיים וחילוניים, אבל השכונה השתנתה מאוד וכיום היא מאוד דתית-חרדית, אבל לא קיצונית, אלא ליברלית יותר שמקבלת את כולם. האווירה בשכונה טובה, השכנים נפלאים ויש עזרה הדדית בין התושבים דרך הארגונים השונים שפועלים בשכונה. יש בה מרכז מסחרי, מוסדות לימוד טובים וחיים בשכונת טובה עם שכונת פסגת זאב".

"שכונה מאוד איכותית למשפחות"

מאיר כהנא, מתנדב בארגון "פותח את ידיך" בשכונה:
"נוה יעקב היא שכונה מאוד איכותית למשפחות. החלק של האנשים המתפרנסים ממקומות עבודה מכובדים גדל בצורה משמעותית. העלית של הציבור התורני-חרדי שמתגוררת בשכנה העלתה את איכות האנשים. המצב הסוציו-אקונומי היה נמוך בעבר, אך הוא השתפר בצורה ניכרת ויש תוצרת רבה בשנים האחרונות. כך למשל, יש המוני נשים שעובדות, תורמות רבות ובד בד משקיעות במשפחה.
"בנוסף, בנוה יעקב יש היקף אדיר של מערך מתנדבים של ארגוני חסד, שפועלים בשיתוף פעולה עם העירייה. הארגון שאני מתנדב בו מרכז את הבעיות האישיות של התושבים גם בשעות קשות ומסייע. הנשים משקיעות המון ומכינות אוכל נהדר ברמה גבוהה לנזקקים, יולדות, משפחות קשות יום והכל מתוצרת עצמית מתוך הרגשה של רצון לעזור ושליחות. זה מייחד את השכונה. יש אחדות בשכונה סביב נושא "החסד".
"נושאים כמו איכות הסביבה וניקיון חשובים מאוד לתושבי השכונה. לדוגמא – בכל מוצ"ש יש איסוף בקבוקים עם פיקדון והכסף הולך למשפחות שזקוקות לתמיכה. יש היקף בלתי נתפס בשכונה של מתנדבים וזה נותן אווירה טובה".

"שכונה שיכולה להוות סמל ודוגמא איך להתנהל"

דסי גורדון, מנכ"לית מינהל קהילתי נווה יעקב:
"כתושבת השכונה ומנכ"לית המינהל הקהילתי יש לי את העיניים של מקבל ונותן השירות. המהפך שנעשה בשנים האחרונות הוא בלתי יאמן. בסקרים שונים שנעשו בעירייה אנחנו מקבלים את הציונים הכי גבוהים, וזה בגלל צוות מאוד מסור שמכיר את הקהילה ומשתף את הציבור בתכנים. כל אירוע שנפתח יש בו הרבה ממתינים ואנו תמיד מתנצלים שלא כולם יכולים להשתתף בשל עומס הביקוש הרב לפעילות שיש בשכונה. אני רוצה להודות לראש העיר על התנופה בפיתוח ושדרוגים השונים בשכונה. למשל, רחוב מרכזי כמו מעגלי הרב פרדס שמשופץ מקצה לקצה.
"השכונה נבנתה על מודל ישן של כבישים רחבים, עכשיו הדגש היותר ברור הוא על בטיחות הילדים סביב נושא הבטחון באיזור בתי ספר ומוסדות החינוך. בנוסף, יהיו כמה וכמה גינות ופארקים שישודרגו בקרוב. זו שכונה שיכולה להוות סמל ודוגמא בעיר איך להתנהל ויש מקום לכולם – לכלל המגזרים החיים ביחד בשלום. אנחנו נותנים את הצרכים הדרושים לכל מגזר. לדוגמא, יש לנו מנהל נוער למגזר הכללי ואחד לחרדי וכך גם בתרבות. יש סולידריות חברתית נהדרת בין התושבים, שכולם מרגישים טוב ושייכים".

 

 

"השכונה עברה מהפך בשנים האחרונות"

מאיר אוזמן, רב חב"ד בנוה יעקב:
"הגעתי לשכונה לפני כעשר שנים בתקופת המעבר והשינויים שחלו בה. השכונה באופן כללי עברה ב-15 השנים האחרונות מהפך. הציבור שגר פה קודם היה בעיקרו מסורתי. כיום עיקר הציבור הוא חרדי, ומי שנותן את הטון בשכונה הם הליטאים. ביחד איתם גרים מהציבור הכללי והמסורתי כאלה שאין להם מוטיבציה לעזוב כמו קשישים, עולים חדשים. בנוסף מתגוררים בה גם יש חרדים מהציבור הספרדי בני התורה. הפעילות של בית חב"ד בשכונה שמה דגש על פעילות ביחד עם הציבור החרדי על כלל הזרמים, במטרה להפיץ את תורת חסידות החוצה ואת השקפת בית חב"ד. יש כאן אברכים בכוללים והביקוש לחסידות הוא גבוה מאוד. רבים מהם מתעניינים בתורת החסידות".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר