(הדמיה: מליס אדריכלים ו-view point)
(הדמיה: מליס אדריכלים ו-view point)

ה"שכוניברסיטה": אושרו להפקדה שלוש תוכניות למתחמי מגורים מעורבי שימושים בשכונת הגבעה הצרפתית

מעונות סטודנטים אאוט - מתחמי מגורים ותעסוקה אין: במסגרת התוכנית, שאושרה על ידי הוועדה המחוזית, יוקמו כ-1600 יחידות דיור, לרכישה ולהשכרה, לצד פיתוח שטחים ציבוריים, כיכרות עירוניות, בתי ספר, חזיתות מסחריות ושטחי תעסוקה

פורסם בתאריך: 9.5.22 08:04

הועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, החליטה להפקיד שלוש תוכניות ייחודיות להקמת מתחמי מגורים ותעסוקה הכוללים עירוב שימושים בשכונת הגבעה הצרפתית, במקום מתחמי המעונות של האוניברסיטה העברית בקמפוס הר הצופים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


מדובר בשני מתחמי המעונות הותיקים של האוניברסיטה העברית – מעונות רזניק ומעונות לרנר, הכוללים כ-1,000 חדרי מעונות ומצויים במצב פיזי שאינו מיטבי, ובנוסף מתחם המשמש כיום כמגרש חניה פתוח. "מתחמים אלו מצויים בצמידות לקו הרכבת הקלה המוקם בימים אלו, אך מאופיינים בבינוי דליל שאינו מעודד פעילות עירונית מגוונת ואינטנסיבית", אומרים בועדה המחוזית לתכנון ולבניה.

במסגרת בדיקה שערכה האוניברסיטה העברית בשנים האחרונות עלה כי "היצע המעונות באזור עולה על הביקוש הקיים והצפוי בעתיד מצד הסטודנטים".

"על כן הוחלט בשיתוף לשכת התכנון ורשות מקרקעי ישראל על קידום תוכניות להתחדשות עירונית למתחמים אלו בהתאם לעקרונות מדיניות הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה, אשר יציעו תוספת יח"ד לשכונה, לצד פיתוח שטחים ציבוריים ושימושי תעסוקה ומסחר, ויסייעו בהפיכת האזור למגוון יותר ופעיל יותר, נגיש והלכתי יותר, ובעל זיקה הדוקה יותר לקמפוס האוניברסיטה העברית", מוסרים בועדה המחוזית לתכנון ולבניה. יצוין כי המיזם זכה כבר לכינוי "שכוניברסיטה" וכולל כאמור שלושה מתחמים.

להלן שלושת המתחמים:

מתחם מעונות ברונפמן לשעבר, בשטח של כ-25 דונם, הכולל כ-500 יחידות דיור אשר 30% מתוכן מיועדות להשכרה בלבד, ותוספת שטחי מסחר ותעסוקה בחזית מסחרית בשטח של כ-3000 מ"ר. הבינוי המוצע כולל מבנה בגובה 30 קומות ובניה מרקמית בגובה של עד 10 קומות לאורך רחובות לח"י ויסקי. עוד מציעה התוכנית שטח עבור מוסדות ציבור בשטח של כ-3 דונם ושטח ציבורי פתוח בשטח של כ-5.5 דונם.

מתחם מעונות רזניק לשעבר, בשטח של כ-100 דונם, הכולל כ-1,000 יחידות דיור אשר 30% מתוכן מיועדות להשכרה בלבד, 200 יחידות דיור מוגן, ותוספת שימושי תעסוקה ומסחר בשטח של כ- 15,000 מ"ר. זאת לצד שדרוג משמעותי של השלד הציבורי תוך שיפור הנגישות בדגש על הולך הרגל במרחב הר הצופים. הבינוי המוצע כולל שלושה מגדלים בגובה 20-30 בצמוד לרחוב אהרון קציר ומבני מגורים בגובה של 7-10 קומות. כמו כן, הוקצה שטח של כ-13 דונם לטובת בתי ספר וכ-12 דונם לטובת פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים וכיכרות עירוניות. יצוין כי במהלך הדיון החליטה הועדה על הגדלת שטחי התעסוקה במתחם, וזאת על מנת לעודד שילוב שימושים אלו בזיקה לשכונה, לקמפוס ולבית החולים.

מתחם הארזים, בשטח של כ-7 דונם, בפינת הרחובות שדרות צ'רצ'יל ומרטין בובר, בסמוך לכיכר הכניסה לאוניברסיטה העברית בהר הצופים ולבית החולים הדסה. בשטח המתחם קיים חניון ציבורי פתוח המהווה שימוש עירוני נחות באזור זה שאינו תורם לרקמה העירונית. הועדה המחוזית החליטה כי המתחם יכלול כ-130 יח"ד להשכרה לצד כ-8000 מ"ר לתעסוקה וחזית מסחרית בבינוי בגובה של 7 קומות, זאת במטרה להגדיל את עירוב השימושים במקום. תוספת שימושי התעסוקה המוצעת בתוכנית תסייע ביצירת מוקד תעסוקתי איכותי ומוקד משיכה לאוכלוסיה צעירה ויצרנית בעיר, בסמיכות לאוניברסיטה ולבית החולים וזאת לצד תוספת של יחידות דיור המיועדות להשכרה בלבד אשר יתרמו להעצמת הפעילות באזור גם בשעות הערב ואף עשויות לתת מענה גם לאוכלוסיית העובדים בבית החולים או באוניברסיטה. כמו כן, החליטה הועדה על יצירת כיכר עירונית וקביעת שטח ציבורי פתוח בהיקף של כ-3 דונם.

בהחלטתה ציינה הוועדה כי "שלושת המתחמים מציגים איזון ראוי בין היקפי הבינוי האפשריים מכוח מדיניות הרכבת הקלה לבין שמירת המבטים לעיר העתיקה ומהעיר העתיקה, וזאת באמצעות פריסת הבינוי, מיקום המגדלים, ושמירת שני צירי מבט מיוחדים מבית הקברות הבריטי לכיוון העיר העתיקה".

 

 

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "אזור הר הצופים הינו מרחב אשר נדרש לחידוש ולתוספת זכויות לצד חיזוק קמפוס האוניברסיטה העברית. שלוש התוכניות שאושרו להפקדה מבטאות באופן מיטבי את מדיניות הועדה המחוזית בדבר עירוב שימושים, ניצול יעיל של משאב הקרקע ועיבוי הבינוי לאורך ציר הרכבת הקלה. התוכניות יאפשרו את הפיכת "הדרך לאוניברסיטה" לשכונה עירונית תוססת ומתפקדת, תוך תוספת של 1600 יחידות דיור, דיור להשכרה, שטחי ציבור, כיכרות עירוניות, חזיתות מסחריות, בתי ספר, שטחי תעסוקה ודיור מוגן".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    בושה של תכנית!
    הרס קו הרקיע של העיר והאגן הקדוש.
    תכנית ללא מתחמי סטודנטים ייעודיים, ללא פיקוח מי יכנס לגור במגדלים אלו בצמידות לגופים החשובים והיצרניים האחרונים בעיר: האוניברסיטה והדסה. (כבר היום סטודנטים ואנשי סגל רבים אינם מתגוררים בירושלים ונוסעים אליה מדי יום).
    ה"שכונברסיטה" תשכן את תושבי עיסאוויה או את תשובי השכונות המתחרדות סביב.
    עם מגדלים חסרי אופי ומתאימים לכל עיר בישראל. ללא התחשבות במרחב בו הם מצויים.
    עם מתחמי מסחר בכמות עצומה, שאינה מתאימה למבנה וגודל האוכלוסיה (ללא בדיקת ביקושים) וזאת בנוסף למתחמי מסחר אדירי מימדים בגבעה הצרפתית עצמה ובצומת הגבעה הצרפתית.
    ככה בדיוק, עם מגדלים, פקקים, חיסול שטחים ירוקים, חיסול מגרשי הספורט וחיסול אופיה היחודי של העיר וואחת הפסגות החשובות בה, מסלקים את האוכלוסיה האיכותית מחוץ לעיר לטובת אוכלוסיה שאנה קשורה כלל לאוניברסיטה העברית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר