הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)
הדמיית הקו הכחול של הרכבת הקלה במרכז העיר (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)

עכשיו זה סופי: מפעילה נוספת לקו הכחול של הרכבת הקלה

כפי שכבר פורסם בחודש ספטמבר - חברת JTrain, חברת בת של דן, דניה סיבוס ו-COMSA הספרדית - תהיה המפעילה של הקו הכחול. עלות ההסכם שנתחם - כ-9 מיליארד שקלים, במסגרתו הזכיינת תממן, תתכנן, תקים, תתחזק ותפעיל את הקו השלישי במשך 25 שנה

פורסם בתאריך: 1.1.24 20:28

למעלה משלושה חודשים אחרי שהוכרזה כזוכה במכרז להפעלת הקו הכחול של הרכבת הקלה – חברת 'Jtrain ltd' (רכבת ירושלים בע"מ בתרגום חופשי), חתמה על הסכם המדינה. ההסכם – בשיטת PPP (בעלות ציבורית-פרטית – Public Private Partnership), שבמסגרתו 'Jtrain' תקים, תתפעל, תתחזק ותממן את הפרויקט לתקופה של 25 שנה בסך הכל – 7 שנים מלאות עם אופציה ל-18 שנים נוספות, כשבנוסף היא תתחזק את הרשת למשך 25 שנה.

Jtrain, בדומה ל'כפיר' ו'סיטיפס', היא חברה ייעודית שהוקמה לטובת פרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה והיא בבעלות משותפת של החברות דניה סיבוס ודן הישראליות וחברת COMSA הספרדית.

כידוע, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", הקו הכחול של הרכבת הקלה הוא הארוך והמורכב ביותר מבין קווי הרכבת בירושלים. עבודות התכנון והתשתית להקמת הקו כבר החלו למעשה, והפעלת הקו תבוצע, כך על פי המכרז, החל משנת 2028 ועד להפעלה מלאה ב-2030.


נקודות החיבור של תוואי הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)

נקודות החיבור של תוואי הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)


התחנה התת קרקעית של קו הרכבת הקלה הכחול בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)

התחנה התת קרקעית של קו הרכבת הקלה הכחול בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)


 

 

הקו הכחול, כאמור, הוא הארוך ביותר בירושלים – כ-31 ק"מ אשר מחברים בין גילה ותלפיות בדרום העיר לרמת אשכול ורמות בצפון ירושלים. הקו כולל 53 תחנות בסך הכל. המורכבות הגדולה היא העבודה שהקו עובר במע"ר החרדי ואף צפוי להיות בחלקו תת קרקעי (מקטע באורך 2 ק"מ מרחוב יפו ועד סנהדריה עם 3 תחנות). בנוסף, בשל הסמיכות לשכונות החרדיות – צפויה התנגדות של גורמים קיצונים מקרב המגזר החרדי, כפי שקורה בשנתיים האחרונות עם הקו הירוק בבר אילן.

מקטע המסילות כולל הקמת מתחם דיפו רכבתי, מקטע מסילות עילי ותת קרקעי וביצוע של 3 תחנות תת קרקעיות.

אופיר קרני, מנכ"ל קבוצת דן: "הזכייה בפרויקט הקו הכחול בירושלים, שהינו הפרויקט התחבורתי המשמעותי ביותר במשק, הינה הבעת אמון בעוצמתה של קבוצת דן, אשר יחד עם שותפתה דניה סיבוס והשותפים הזרים, תקים את קו הרכבת הקלה בסטנדרט בינלאומי מתקדם לטובת אזרחי ישראל. אין ספק כי הקמת הקו תביא לקפיצת מדרגה משמעותית במערכת הסעת המונים בירושלים. דן הקימה את התחבורה הציבורית המסורתית במטרופולין ת"א, ומפעילה אותה כבר למעלה מ-75 שנים, ומעניקה שירות למיליון נוסעים מידי יום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פלוני

    כלומר, הקו הכחול לא יהיה מחובר לשאר הקווים של הרכבת הקלה?

  2. אלמוני

    לפלוני.
    מבחינת הנוסעים, הפרדת המפעילים אמורה להיות שקופה. כמו שקורה עם אגד וסופרבוס. בתחנות ההחלפה אפשר לרדת מאחד ולעלות על השני עם תיקוף ללא תשלום נוסף. נראה שיש קטעי מסילה משותפים עם הקו הירוק. מעניין, בטח קטעים אלו כבר מוקמים על ידי מפעיל הקו הירוק.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר