שכונת גילה (צילום: אורן בן חקון)
(צילום: אורן בן חקון)

מאמינים בשוק המקומי: קרקעות בצפון ובדרום העיר נרכשו בעשרות מיליוני שקלים

למרות המלחמה – קבוצת בית ירושלמי הודיע השבוע כי היא רוכשת קרקעות בשכונות גילה ורמות בכ-100 מיליון שקלים. לדברי החברה, לאחר שהרכבת הקלה תחל לפעול בהן, "השכונות יהפכו לאטרקטיביות וקרובות למתחמי הבילוי, המסחר והתעסוקה"

פורסם בתאריך: 10.1.24 08:25

שוק הנדל"ן הירושלמי, כך נדמה, כמעט ולא מושפע מהמציאות בישראל ב-3 החודשים האחרונים. גם בזמן מלחמה וגם כשיש דיבורים על שוק חלש וירידה משמעותית במספר העסקאות שמתבצעות, בירושלים המציאות העכשווית היא קצת אחרת. אולי מדויק יותר לומר שהמציאות העתידית היא קצת אחרת.

השבוע, למרות המלחמה בדרום, המתיחות הביטחונית בצפון והשפל בשוק הנדל"ן, יש מי שמנצל הזדמנויות לקראת העתיד מתוך אמונה מלאה בשוק הנדל"ן בעיר. במסגרת זו, קבוצת 'בית ירושלמי' השלימה שתי עסקאות משמעותיות בירושלים – בשכונת גילה ובשכונת רמות. האחת בדרום העיר והשנייה בצפון העיר, שתי שכונות קצה, אשר רחוקות מהמרכז – אבל בשל הפעילות העתידית של הרכבת הקלה בהן (הקו הירוק בגילה צפוי להתחיל בנסיעה במהלך 2025 ואילו ברמות הצפי הוא לאזור 2030) הן "יתקרבו" משמעותית למרכז העיר.

הקרקע ברחוב כיסופים בשכונת רמות נרכשה במחיר של 66 מיליון שקלים. מדובר בשטח של 2.5 דונם, שטח בו תב"ע מאושרת לבנייה של 80 יחידות דיור. רמות, כידוע, היא שכונה בגודל של עיר, עם כ-60,000 תושבים בקירוב. כמו כל ירושלים, גם ברמות ישנה בשנים האחרונות תנופת בנייה ופיתוח.


רמות (צילום: Maglanist-מתוך ויקיפדיה)

רמות (צילום: Maglanist-מתוך ויקיפדיה)


 

 

הקרקע בגילה נרכשה בכ-30 מיליון שקלים. מדובר על שטח של 2.8 דונם , שבו תב"ע מאושרת לבניית 35 יחידות דיור. גילה היא השכונה הדרומית ביותר בירושלים, מתגוררים בה כ-35 אלף תושבים, ובשנתיים האחרונות מאושרות עוד ועוד תוכניות להתחדשות עירונית. בתוך כשנה אמורה הרכבת הקלה להתחיל לנסוע בשכונה, מה שיסייע בחיבורה למרכז בקלות.

בבית ירושלים, כמעט מיותר לציין, לא מסתפקים ביחידות הדיור המאושרות בקרקעות שנרכשו, ובכוונת הקבוצה לקדם תב"ע חדשה שתגדיל את היצע יחידות הדיור במגרשים באופן משמעותי.

אבישי מאירוביץ', סמנכ"ל התחדשות עירונית בקבוצת בית ירושלמי, מסביר: "גם בתקופה הזאת, תנופת התכנון והבנייה בירושלים לא עוצרת. פנינו קדימה לפיתוח העיר לאורכה ולרוחבה, על מנת מענה לביקושים הגוברים והולכים למגורים בעיר. גם רמות וגם גילה בדרך למהפך שיעשה אותן לאטרקטיביות במיוחד לתושביהן, בעיקר בזכות הרכבת הקלה, שתחבר אותן למרכז העיר ולשאר מתחמי הבילוי, המסחר והתעסוקה בירושלים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר