השטח המיועד לבנייה בדרום אבו גוש, משה ארבל (צילומים: מתוך התוכנית שהופקדה בוועדה המחוזית, גדעון שרון-לע"מ)
השטח המיועד לבנייה בדרום אבו גוש, משה ארבל (צילומים: מתוך התוכנית שהופקדה בוועדה המחוזית, גדעון שרון-לע"מ)

בשורה לתושבי אבו גוש: שר הפנים חתם על צו המסדיר את נושא החשמל לעשרות בתים

כחלק ממהלך כולל לטיפול בבעיות התשתיות בחברה הערבית, שר הפנים משה ארבל חתם השבוע על צו חיבור חשמל לעשרות בתים ברובע הדרומי של אבו גוש, שבו מתוכננות להיבנות אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות. "צעד נוסף במהלך להסרת חסמים גם בחברה הערבית"

פורסם בתאריך: 12.2.24 11:24

בשורה גדולה לתושבי אבו גוש: נחתם צו המסדיר את חיבור החשמל לעשרות בתים ביישוב. מדובר על יוזמה של שר הפנים משה ארבל, שמוביל מהלך כולל לחיזוק ושיפור התשתיות של האוכלוסייה הערבית בישראל כולה. יצוין כי הצו נתחם בהתאם להמלצת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים במפגש שהתקיים בשבוע שעבר.

הצו שעליו חתם השר ארבל יאפשר את הסדרת חיבור החשמל באופן בטיחותי באזור הרובע הדרומי בישוב, ויבטיח את איכות חיי התושבים ביישוב.

"חיבור החשמל לשכונה באבו גוש הינו צעד נוסף במהלך להסרת חסמים גם בחברה הערבית", אמר השר ארבל לאחר החתימה על הצו. "נמשיך לקדם תוכניות ביישובים אלה כדי לתת פתרונות דיור וקידום שוויון זכויות לכלל אזרחי מדינת ישראל".

עוד יצוין כי לאחרונה החליטה הוועדה המחוזית לתכנון להפקיד תוכנית לפיתוח הרובע הדרומי של אבו גוש. מדובר על תוכניות התרחבות בשטח כולל של כ-964 דונמים, מדרום לרחוב השלום ועד כביש ירושלים-תל אביב. התוכנית כוללת אלפי יחידות דיור ומטרתה היא לממש את חזון התוכנית הכוללנית ליישוב אבו גוש, כמוקד מסחרי ותרבותי וכפנינה תיירותית בלב הארץ.

במסגרת הצו שעליו חתם השר ארבל, כל בנייה חדש למגורים התואמת את התוכנית המופקדת תוכל להתחבר לחשמל וזאת אף טרם השלמת הליך הרישוי המלא.

 

 

התוכנית, שאושרה להפקדה כוללת תוספת של 3,480 יחידות דיור חדשות, כך שבסך הכול יהיו ביישוב 5,285 יחדות דיור. מדובר בתוספת של 465,140 מ"ר של שטחי מגורים ליישוב. עוד כוללת התוכנית תוספת של 90,890 מ"ר מבני ציבור, תוספת של 24,480 מ"ר שטחי מסחר ותוספת של 14,050 מ"ר מלונאות.


השטח המיועד לבנייה בדרום אבו גוש (צילום: מתוך התוכנית שהופקדה בוועדה המחוזית)

השטח המיועד לבנייה בדרום אבו גוש (צילום: מתוך התוכנית שהופקדה בוועדה המחוזית)


בדברי ההסבר לתוכנית נכתב שהיא נועדה לספק "מענה תכנוני כולל לאבו גוש, תוך שמירה על צביונו הייחודי של היישוב בד בבד עם יצירת בסיס לפיתוחו והתחדשותו, באמצעות מתן מענה תכנוני לצרכים הכלכליים והתעסוקתיים של היישוב, וקביעת התיירות כמרכיב מרכזי בכלכלת הישוב; הבטחת איכות החיים ואיכות הסביבה ביישוב; הבטחת שימור המתחמים, המבנים והאתרים ההיסטוריים שלהם ערך היסטורי, אורבני, אדריכלי, תרבותי, חברתי, סביבתי ונופי; שיפור מערך התחבורה, הנגישות והחניה, בדגש על תנועת הולכי רגל ותחבורה ציבורית; שמירה על ערכי טבע, נוף ושטחים פתוחים.

"בבסיס התוכנית ההכרה בכך שלאוכלוסייה הערבית-מוסלמית המהווה את רוב רובו של היישוב יש מאפיינים מיוחדים באשר לאורח החיים, מאפייני המגורים והמבנה קהילתי, המחייבים יצירת כלים ופתרונות תכנוניים ייחודיים ויצירתיים. בפני היישוב ניצבים קשיים רבים, ובמהלך השנים התגלו בו מצוקות, אך מולם מתקיימים יתרונות והזדמנויות גדולות. מקומו של היישוב, על אם הדרך בין הבירה ירושלים למטרופולין תל אביב, מהווה את החוזקה העיקרית שלו. בשל מקומו המרכזי, אבו גוש מהווה נקודה מצוינת למגורים, לתעסוקה ולמסחר, וכבר היום הוא מהווה מוקד לביקור, ולמרות קוטנו הוא ידוע לרבים כמקום שמתקיימת בו אווירת סובלנות ודו-קיום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר